• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
1
معاون خدمات شهری شهرداری همدان خبر داد:

نصب المان‌های ارزشی در میدان امام(ره)

  • کد خبر : 211223
  • 25 بهمن 1402 - 7:29
نصب المان‌های ارزشی در میدان امام(ره)
معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: به زودی نشانه‌های ارزشی در میدان امام شهر همدان نصب خواهد شد.

حامد جلیلوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»، اظهار کرد: بنا داریم تا عید نورز سال ۱۴۰۳ یکسری نشانه‌های (المان) ارزشی را در موزه میدان امام نصب کنیم.

وی با بیان اینکه این مکان یک مکان گردشگری ویژه است، عنوان کرد: اما مسئله‌ای که بسیار حائز اهمیت بوده این است که موزه را فعال‌تر از گذشته کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان تصریح کرد: برای فعال کردن موزه باید میراث فرهنگی پای کار آمده و از این فضایی که ایجاد شده حداکثر بهره‌وری را داشته باشیم.

جلیلوند ادامه داد: برنامه اصلی که قرار بود در این موزه برقرار شود، این بود که یک راوی را برای روایتگری تاریخ همدان، تاریخچه اجناس ارزشمند و اجسادی که در آنجا مدفون بوده‌اند، بگمارند.

وی با تاکید بر اینکه رونق این موزه وظیفه ذاتی سازمان میراث ‌فرهنگی است، بیان کرد: اما سازمان میراث‌فرهنگی برای رونق بیشتر این موزه و پیشنهاداتی از این قبیل پای‌کار نیامد، اگر سازمان میراث‌فرهنگی در خصوص این موضوع با ما همکاری کند واقعاً این مکان فعال‌تر خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان خاطرنشان کرد: این موزه با پیشنهاد سازمان میراث‌فرهنگی و با همکاری شهرداری احداث شد، بخاطر اعتبارات پائین سازمان میراث‌فرهنگی، هزینه و ساخت این موزه به عهده شهرداری بوده است.

جلیلوند با اشاره به این ظرفیت بالا در شهر همدان برای جذب گردشگران، افزود: این ظرفیت‌ها در کشورهای اروپائی به این اندازه یافت نمی‌شود، اما همانطور که مشاهده می‌کنید آنها از همان پتانسیل پائین هم بهره‌وری بالایی را می‌برند.

وی با بیان اینکه فلسفه ساخت موزه در ابتدا، گماردن یک راوی ۲۴ ساعته در آنجا برای بهره‌وری بالا از ظرفیت‌های تاریخی شهر همدان بود، گفت: اما متاسفانه این نظر، هیچ‌وقت اعمال نشد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان یادآور شد: اگر سازمان میراث‌فرهنگی با برپایی نمایشگاه‌هایی این مکان را جذاب‌تر کند، مردم بیشتر جذب آنجا شده و با شلوغی این موزه و محوطه اطراف آن، فضا برای حضور افراد ولگرد و معتاد ناامن‌تر می‌شود.

جلیلوند در ادامه به ساخت این موزه و ختم پیاده‌راه‌ها به این مکان یک نظر ایده‌آلی بود، اشاره کرد و ابراز کرد: این مکان می‌توانست یک فضای آرمانی برای جذب گردشگری باشد اما باید برای رسیدن به نتیجه مطلوب تمهیداتی در نظر گرفته شود.

وی در خصوص تجمع افراد معتاد در این مکان و نگرانی شهروندان پاسخ داد: در رابطه با امنیت این مکان با نیروی انتظامی هماهنگ شده، برای جمع‌آوری معتادها نیز با بهزیستی هماهنگ شده، مدت‌ها گزارشی مبنی بر تجمع افراد معتاد در اینجا دریافت نکرده‌ایم.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=211223
  • دیدگاه‌ها برای نصب المان‌های ارزشی در میدان امام(ره) بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.