• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
1

نرخ بیکاری ۵/۹٪ شهرستان بهار با تحقق ۹۰درصدی تعهد اشتغال ادارات

  • کد خبر : 174110
  • 11 دی 1401 - 23:01
نرخ بیکاری ۵/۹٪ شهرستان بهار با تحقق ۹۰درصدی تعهد اشتغال ادارات

کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بهار با حضور دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل صبح امروز در سالن جلسات فرمانداری  برگزار شد. به گزارش عصر همدان؛ رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بهار در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بهار اظهار کرد: تعهد اشتغال شهرستان بهار در سال جاری ۱۷۵۳ نفر بوده که […]

کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بهار با حضور دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل صبح امروز در سالن جلسات فرمانداری  برگزار شد.

به گزارش عصر همدان؛ رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بهار در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بهار اظهار کرد: تعهد اشتغال شهرستان بهار در سال جاری ۱۷۵۳ نفر بوده که تاکنون ۱۳۶۷ مورد معادل ۷۸درصد تعهد اشتغال تحقق یافته در سامانه رصد ثبت شده است.

متین خدایاری تصریح کرد: در راستای پالایش اشتغال جدید ۲۸۶ مورد راستی آزمایی صورت گرفت و از این شمار، صحت ۸۶ مورد تایید شد و در ۸ ماهه نخست امسال‌ ۶۱۴ نفر بیمه شده اجباری در شهرستان بهار وجود داشت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۸ نفر کاهش داشته است.

خدایاری با اشاره به آخرین وضعیت تسهیلات پرداختی تبصره ۱۶ در سال جاری گفت:سهمیه ابلاغی کمیته امداد ۳۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که تاکنون، ۲۸ میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان معادل ۸۵ درصد پرداخت شده است و سهمیه ابلاغی بهزیستی بهار از محل تبصره ۱۶ امسال، ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده که تاکنون ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان معادل ۴۰ درصد پرداخت شده است.

فرماندار بهار در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اظهار کرد: علیرغم پتانسیل و ظرفیت بهار، اجماع همگانی برای جذب سرمایه گذار نداریم،  باید در شرایط کنونی با توجه به شاخص های اقتصادی زیرساخت‌های لازم را جهت جذب سرمایه گذار  فراهم نماییم تا جذب منابع بانکی و اعتبارات میسر گردد.

روح اله نباتی تصریح کرد: حوزه های خدمات بیشترین میزان ارزش افزوده را در کنار صنعت  وکشاورزی دارد اما متاسفانه کمتر به این حوزه توجه شده است و برای رسیدن به  توسعه و  اشتغال پایدار نیاز به شناسایی اولویت‌ها، دادن نظرات، ایده ها و تحلیلی احتمالی از  تغییرات جمعیتی، تغییرات شناختی، اوضاع اقتصادی و اقتصاد خرد، تغییرات آب و هوایی و خاک جهت تهیه و تدوین سند چشم انداز و نقشه راه  هستیم.

نباتی نیز با ابیان اینکه شهرستان بهار رتبه هشتم استان را در ثبت اشتغال جدید در سامانه رصد را دارد گفت: برخی ازدستگاه‌های اجرایی در ثبت اشتغال جدید در سامانه رصد کم کاری کردند و رقم اعلامی در حد مطلوب و قابل قبول نیست و لازم است مدیران دستگاه‌های اجرایی بیش از پیش در راستای تحقق و ثبت تعهد اشتغال، کوشا باشند.

وی با تاکید بر اینکه تسهیلات تکلیفی باید بهتر از این باشد گفت: بانک های عامل باید در راستای کمک به اشتغال؛ تولید، تسهیل گری در امور را در راس برنامه های خود قرار دهند چرا که اجماع همگانی برای جذب سرمایه گذار، منابع و اعتبارات ضروری است و امسال با توجه به تحقق ۹۰درصدی تعهد ادارات صنعت معدن، کمیته امداد،  بهزیستی، علوم پزشکی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد، فنی و حرفه ای نرخ بیکاری در شهرستان به ۵/۹ درصد رسیده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=174110
  • دیدگاه‌ها برای نرخ بیکاری ۵/۹٪ شهرستان بهار با تحقق ۹۰درصدی تعهد اشتغال ادارات بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.