• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
3

نان مهربانی موجود است

  • کد خبر : 66054
  • 27 اردیبهشت 1399 - 14:46
نان مهربانی موجود است

مهربانی حد و مرزی ندارد، گاه یک لبخند، گاه یک تکه نان و گاه گرفتن دست یک نیازمند می تواند مهربانی را در فضای شهر ما جاری کند. به گزارش عصر همدان، از نزدیکی یک نانوایی که عبور کنی عطر نان تازه مستت می کند، حال اگر این نان چاشنی مهربانی هم در خود داشته […]

مهربانی حد و مرزی ندارد، گاه یک لبخند، گاه یک تکه نان و گاه گرفتن دست یک نیازمند می تواند مهربانی را در فضای شهر ما جاری کند.

به گزارش عصر همدان، از نزدیکی یک نانوایی که عبور کنی عطر نان تازه مستت می کند، حال اگر این نان چاشنی مهربانی هم در خود داشته باشد رایحه اش برایت ماندگارتر می شود.

در حال عبور از یکی از خیابان های لالجین بودم که پارچه نوشته ای که بر دیوار نصب بود نظرم را جلب کرد، “نان مهربانی موجود است”

بوی نان تازه نگاهم را به سمت یک نانوایی لواشی کشید که در آن سه نفر مشغول پخت بودند.

وارد نانوایی شدم، علامات ضربدر قرمز رنگ روی پله ها و کف نانوایی و توصیه های بهداشتی نصب شده بر دیوار نشان از رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی در نانوایی می داد.

از شاطر در خصوص نان مهربانی پرسیدم و او نوشته ای که روی دیوار نصب بود و فیش هایی روی آن قرار داشت را نشان داد که روی آن نوشته بود “داری بذار، نداری برادر” و روی هر یک از فیش ها کلمه “نان مهربانی” حک شده بود.

این نانوا گفت: ۵ سال است که طرح نان مهربانی را در نانوایی اجرا می کنیم و افراد بی بضاعت و نیازمند که توان خرید نان ندارند از این حساب نان دریافت می کنند.

وی ادامه داد: در حساب نان مهربانی حدود سه میلیون تومان موجود است و هر روز افراد نیازمند از این حساب استفاده می کنند و نان رایگان دریافت می کنند.

او که در حال حساب کردن بقیه پول مشتری بود و با یک انبر فلزی بقیه پول مشتری را به دستش می داد گفت: جدا از نان مهربانی که ابداع خودمان بوده، کمیته امداد و مرکز نیکوکاری و موسسه خیریه موسی ابن جعفر لالجین هم افراد تحت پوشش خود را به ما حواله می دهند و کمک جداگانه ای بابت آن صورت می گیرد.

مرد نانوا که اعتقاد داشت نمیخواهد کسی دست خالی از نانوایی اش بیرون برود گفت: در این روزهای کرونایی که وضعیت مالی مردم بدتر از قبل شده، کمک به نان مهربانی مقداری کم شده اما همچنان ادامه دارد، اما تعداد افرادی هم که از نان مهربانی استفاده می کنند مقداری افزایش داشته است.

اهدای نان مهربانی حرکت بی ادعای شاطری است که به دور از غوغا و تنها برای رضای خدا امیدبخش افراد مستحق و نیازمند شهری است. حرکت خداپسندانه ای که به یک ماه و دو ماه ختم نمی شود بلکه سالهاست ادامه داشته و دارد.

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=66054
  • دیدگاه‌ها برای نان مهربانی موجود است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.