• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3

مکتب امام(ره)دعوت به قیام الله است

  • کد خبر : 185731
  • 13 خرداد 1402 - 13:19
مکتب امام(ره)دعوت به قیام الله است

امام جمعه همدان با بیان اینکه قیام الله، زیر بنای مکتب امام و دعوت به مبارزه است گفت: مکتب امام (ره) دعوت به قیام الله است. به گزارش عصر همدان؛ آیت الله شعبانی در مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی (ره) با تاکید بر مطالعه و یادگیری وصیت نامه سیاسی و صحیفه امام (ره)، برای فهم […]

امام جمعه همدان با بیان اینکه قیام الله، زیر بنای مکتب امام و دعوت به مبارزه است گفت: مکتب امام (ره) دعوت به قیام الله است.

به گزارش عصر همدان؛ آیت الله شعبانی در مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی (ره) با تاکید بر مطالعه و یادگیری وصیت نامه سیاسی و صحیفه امام (ره)، برای فهم بهتر آرمانهای امام،عنوان کرد: امام ذره ای هوای نفس نداشت  چرا که حرفش، حرف خدا، هدفش هدف خدا بود.

وی ادامه داد: قیام لله، زیر بنای مکتب امام و دعوت امام به مبارزه است، همان طور که بارها رهبر معظم انقلاب فرمودند: مکتب امام  دعودت به قیام الله است.

نماینده ولی فقیه با اشاره به یک جمله از شاگردان  امام (ره)، که وقتی امام درس اخلاق داشت غالبا در کلاس جمله” قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَهٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ” را تکرار می کردند و بارها به شاگردانش می‌فرمودند :خدای تعالی به پیغمبر فرمودند: مردم را یک موعظه کن، موعظه و حرف بسیار است اما در بین همه موعظه ها قیام برای خدا از همه بهتر است.

آیت الله شعبانی افزود: امام فرمودند: اگر ابراهیم به مقام خلیل اللهی رسید، اگر موسی علیه السلام به مقامی رسید  که با دستان خود توانست تمام تاج و تخت فرعون را بر هم بریزد بخاطر این بود که  اهل قیام برای خدا بودند.

وی ادامه داد:  حضرت امام (ره) با نفس ملکوتی خود خیلی از جوان ها را زنده کرد و احیاگر خیلی از انسانها در دوره رژیم ظالم پهلوی بود، یکی از حرفهایی که جوانان را به مقامات بالایی رساند همان جمله امام است که می فرمود: برای خدا قیام کنید.

این مقام مسئول، افزود: اگر کسی بخواهد برای خدا قیام و حرکت کند خدای تعالی خودش راهش را به او نشان می دهد، بنابراین اولین قدم برای رسیدن بخدا قیام است، کسی که نشسته است نمی تواند حرکت کند بنابراین اگر برای خدا قیام کردید وارد عرصه مبارزه حق و باطل، غنا و فقر، مستکبرین و مستضعفین می شود.

وی با تاکید بر مطالعه و یادگیری وصیت نامه سیاسی و صحیفه امام برای فهم بهتر آرمانهای امام عنوان کرد: امام ذره ای هوای نفس نداشت چرا که حرفش، حرف خدا بود، هدفش هدف خدا بود و اگر ترک  قیام کنید کافران و اشرار بر شما مسلط می شوند.

امام جمعه همدان گفت: امام جوانان دیروز را به قیام الله دعوت کردند، و آنان شدند کسانی که هشت سال در مقابل تمام دنیا ایستادند و بعضی از آنان در این راه به مقام بزرگ شهادت نائل شدند.

وی با بیان اینکه بین ما و خدا هفتاد هزار حجاب نورانی و ظلمانی وجود دارد که باعث  فاصله و دوری از خداوند می شود، گفت: بالاترین حجاب ما خودمان هستیم، انسانی که حس می کند منیتی دارد یا خودش را می بیند طبیعتا به وجهه االله نم یتواند نظر کند، شهدا چون از خودشان می گذرند به وجه الله می رسند.

آیت الله شعبانی با توصیه به این نکته که در این دنیا می توان شهید بود گفت: فقط باید هواهای نفسخود را حذف کنیم چرا که حذف هواهای نفسانی به معنای وجهه الله است که در زمان حیات هم اتفاق می افتد و انسان می تواند قبل از اینکه به شهادت برسد به این مقام والا برسد.

انتهای پیام/ ساعتی

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=185731
  • دیدگاه‌ها برای مکتب امام(ره)دعوت به قیام الله است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.