• امروز : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 19 October - 2024
2

مهرداد بذرپاش با ۱۵۸ رای رئیس دیوان محاسبات کشور شد

  • کد خبر : 76474
  • 01 مرداد 1399 - 13:54

رئیس کمیته دیوان محاسبات مجلس روز گذشته از معرفی ۴ کاندیدای ریاست دیوان محاسبات کل کشور به کمیسیون برنامه‌وبودجه خبر داده بود امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مهرداد بذرپاش را با ۱۵۸ رای از ۲۴۴ نماینده حاضر به عنوان ریاست دیوان محاسبات کشور انتخاب کردند. علیرضا شهبازی، رئیس کمیته دیوان محاسبات مجلس […]

رئیس کمیته دیوان محاسبات مجلس روز گذشته از معرفی ۴ کاندیدای ریاست دیوان محاسبات کل کشور به کمیسیون برنامه‌وبودجه خبر داده بود امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مهرداد بذرپاش را با ۱۵۸ رای از ۲۴۴ نماینده حاضر به عنوان ریاست دیوان محاسبات کشور انتخاب کردند.

علیرضا شهبازی، رئیس کمیته دیوان محاسبات مجلس در گفتگو با عصر همدان؛ گفت: جلسه کمیته تخصصی دیوان محاسبات عمومی در روزهای اخیر به‌منظور انتخاب چهار نفر از داوطلبان ریاست دیوان محاسبات کل کشور با حضور اعضا برگزار شد.

وی اظهار داشت: در این جلسه پس از بررسی و مصاحبه با داوطلبان ریاست دیوان محاسبات کل کشور آقایان مهرداد بذرپاش، عادل آذر، ضرغام صادقی و لطف‌الله فروزنده به ترتیب حائز اکثریت نسبی آرا شدند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس افزود: این افراد به‌عنوان کاندیداهای کمیته دیوان محاسبات به کمیسیون برنامه‌وبودجه معرفی شدند.

وی ادامه داد: گزینه‌های نهایی دادستانی دیوان محاسبات نیز در نشست چند روز اخیر این کمیته انتخاب شدند و بر این اساس آقایان غلامرضا اسد الهی، علی کامیار، محسن نجفی خواه و عیسی مقدمی زاد به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس معرفی شدند.

رئیس کمیته دیوان محاسبات مجلس اظهار داشت: ازجمله مهم‌ترین وظایف این کمیته معرفی کاندیدهای واجد شرایط برای ریاست دیوان محاسبات کشور به‌عنوان مهم‌ترین بازوی نظارتی مجلس به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات است.

شهبازی در پایان گفت: معرفی دادستان و مستشاران دیوان محاسبات برای رأی اعتماد در صحن علنی مجلس از دیگر وظایف این کمیته است و در طول هر دوره از مجلس رسیدگی به عملکرد و گزارش‌های دیوان محاسبات نیز بر عهده این کمیته است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز- چهارشنبه- مهرداد بذرپاش را با ۱۵۸ رای از ۲۴۴ نماینده حاضر به عنوان ریاست دیوان محاسبات کشور انتخاب کردند.

لطف الله فروزنده در  این رای گیری ۸۲ رای بدست آورد.

کمیته دیوان محاسبات، امور مالی و اموال مجلس، مهرداد بذرپاش و لطف الله فروزنده را عنوان نامزد برای ریاست دیوان محاسبات کشور معرفی کرده بود که نهایتا بذرپاش با رای نمایندگان انتخاب شد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=76474
  • دیدگاه‌ها برای مهرداد بذرپاش با ۱۵۸ رای رئیس دیوان محاسبات کشور شد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.