• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
1

مهاجرت معکوس در بخش مرکزی بهار اتفاق افتاده است

  • کد خبر : 15169
  • 24 مرداد 1398 - 8:32
مهاجرت معکوس در بخش مرکزی بهار اتفاق افتاده است

بخشدار مرکزی بهار با اشاره به مهاجرت معکوس در برخی روستاهای شهرستان بهار افزود: ارائه خدمات رفاهی در برخی روستاها یکی از دلایل این امر می باشد. محمدرضا شفیعی، بخشدار مرکزی شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان، توسعه بخش مرکزی بهار را در دو بخش گردشگری و کشاورزی عنوان کرده و افزود: احیای روستای […]

بخشدار مرکزی بهار با اشاره به مهاجرت معکوس در برخی روستاهای شهرستان بهار افزود: ارائه خدمات رفاهی در برخی روستاها یکی از دلایل این امر می باشد.

محمدرضا شفیعی، بخشدار مرکزی شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان، توسعه بخش مرکزی بهار را در دو بخش گردشگری و کشاورزی عنوان کرده و افزود: احیای روستای چایان به عنوان سایت ویژه گردشگری استان را از طرح های پیش رو شهرستان است.

وی گفت: طی بازدیدهای متعددی که از این روستا به عمل آورده ایم به لحاظ جاذبه ویژه و طبیعی مبلغی را برای اجرای طرح هادی این روستا در نظر گرفته ایم.

بخشدار مرکزی بهار گفت: یکی از طرح های دیگر ما در بخش گردشگری احداث دو واحد بوم گردی در روستای رسول آباد سفلی است. همچنین کاروانسرای این روستا نیز یکی از فضاهای گردشگری ممه در شهرستان است که باید توجه ویژه به آن شود.

وی احداث بلوار میدان نیایش شهر بهار تا لالجین به طول دو نیم کیلومتر در بخش مرکزی را از دیگر طرح های در دست اقدام در بخش مرکزی عنوان کرد و گفت: در این مسیر احداث سایت تجاری در روستای گنج تپه نیز دیده شده که باعث جذب گردشگر خواهد شد.

شفیعی ساماندهی مرقد آیت الله بهاری، توجه به بافت تاریخی امامزاده عسگر را از دیگر برنامه های بخش مرکزی در حوزه گردشگری عنوان کرد  و گفت: توسعه سیستم آبیاری کم فشار ، توسعه قنوات در روستاها، احداث کانال های آبرسانی کشاورزی، تامین آب شرب سالم و بهداشتی، از دیگر اقدامات در این بخش بوده که باعث مهاجرت معکوس به روستاها شده است.

وی در ادامه عملیات احداث کارخانه فرنچ فرایز در اراضی حسین آباد آشوری به عنوان فرصتی برای شهرستان بهار یاد کرد و افزود: این پروژه در زمینی به وسعت ۲۰ هزار متر مربع و ۸ هزار و ۵۰۰ متر بنا و سوله احداث می‌شود و در فاز اول ۱۱۰ نفر ظرفیت اشتغال و سالانه ۷۰ هزار تن محصول سیب زمینی جذب خواهد کرد.

بخشدار مرکزی بهار فرآوری و صنایع تبدیلی سیب زمینی را یکی از حلقه‌های مفقوده زنجیره اقتصاد شهرستان بهار عنوان کرد و جذب سرمایه گذاران در این زمینه را موجب پرهیز از خام فروشی عنوان کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=15169
  • دیدگاه‌ها برای مهاجرت معکوس در بخش مرکزی بهار اتفاق افتاده است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.