• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3

ملایر به قطب تولید کاغذ کرافت تبدیل می‌شود/ صادرات ۲۰ میلیون دلاری صنعت ملایر

  • کد خبر : 178445
  • 30 بهمن 1401 - 9:04
ملایر به قطب تولید کاغذ کرافت تبدیل می‌شود/ صادرات ۲۰ میلیون دلاری صنعت ملایر

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان ملایر گفت: امسال ۲۰ میلیون دلار از شهرستان ملایر در بخش صنعت و معدن صادرات انجام شده که پس از فروسیلیس، منسوج بی‌بافت تولیدی دو شرکت بافتینه و بافتسان دیگر محصول استراتژیک شهرستان است. به گزارش عصرهمدان؛ وحید فارسی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ملایر در جمع […]

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان ملایر گفت: امسال ۲۰ میلیون دلار از شهرستان ملایر در بخش صنعت و معدن صادرات انجام شده که پس از فروسیلیس، منسوج بی‌بافت تولیدی دو شرکت بافتینه و بافتسان دیگر محصول استراتژیک شهرستان است.

به گزارش عصرهمدان؛ وحید فارسی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ملایر در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشرفت‌های ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه صنایع و معادن اظهار کرد: پیش از انقلاب کمتر از تعداد انگشتان دست در شهرستان ملایر واحد صنعتی وجود داشت که این آمار در حال حاضر به ۲۱۰ واحد صنعتی رسیده است.

وی با بیان اینکه آمار بخش صنعت پس از دوران انقلاب اسلامی با گذشته اصلاًً قابل مقایسه نیست، عنوان کرد: امروز بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر با میزان سرمایه‌گذاری یک هزار و ۲۴۴ میلیارد تومان در بخش صنعت ملایر مشغول به کار هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ملایر بیان کرد: عمده واحد‌های صنعتی شهرستان ملایر در بخش کانی‌های غیرفلزی، صنایع غذایی، فلزات اساسی، ماشین‌آلات و تجهیزات و واحدهای مبل و منبت فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه ملایر به‌عنوان قطب فروسیلیس در کشور شناخته می‌شود، تصریح کرد: عمده تولیدات صنعتی ملایر در بخش فروسیلیس است که اکنون چهار واحد صنعتی با ظرفیت ۹۹ هزار تن در سال مشغول فعالیت در شهرستان هستند.

فارسی با بیان اینکه ۴ واحد تولیدی فروسیلیس در حال ساخت است، تصریح کرد: عمده صادرات شهرستان ملایر در بخش فروسیلیس است.

وی گفت: امسال ۲۰ میلیون دلار از شهرستان ملایر در بخش صنعت و معدن صادرات انجام شده که پس از فروسیلیس، منسوج بی‌بافت تولیدی دو شرکت بافتینه و بافتسان دیگر محصول استراتژیک شهرستان است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان ملایر فعالیت شرکت کیان‌کرد را مورد اشاره قرار داد و گفت: منسوج تایر یکی دیگر از کالاهای استراتژیک تولیدی در شهرستان ملایر است که ظرفیت تولید کیان‌کرد تا پیش از دهه فجر ۵۱۰۰ تُن بوده و با افتتاح طرح توسعه این واحد تولیدی ۳ هزار و ۷۰۰ تُن ظرفیت اضافه شده و هم‌اکنون ظرفیت تولید آن سالانه به ۸ هزار و ۸۰۰ تن رسیده است.

وی بیان کرد: با اجرای طرح توسعه کیان‌کرد ۵۰ درصد ظرفیت منسوجات تایر کشور در شهرستان ملایر تولید می‌شود.

فارسی تولید کاغذ کرافت را یکی دیگر از واحدهای برجسته صنعتی در ملایر عنوان کرد و گفت: سالانه ۱۴ هزار تن کاغذ کرافت در ملایر تولید می‌شود که با اجرایی‌شدن طرح توسعه آن و دو طرح دیگر، ملایر در آینده نزدیک به قطب تولید کاغذ کرافت تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۴ واحد بزرگ صنعتی در شهرستان ملایر گفت: این واحدها برای ۲ هزار و ۳۶۵ نفر اشتغال ایجاد کردند و این در حالی است که پیش از انقلاب فقط واحد سیم و کابل فعالیت داشت.

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان ملایر با بیان اینکه ۹ طرح تولیدی بزرگ در شهرستان در دست احداث است، تصریح کرد: این واحدهای تولیدی در دست احداث با ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ۱۳۶۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند.

وی افزود: تولید شمش منیزیم، آهن مگنتی، دستکش پزشکی، دو طرح تولید کاغذ و سه طرح فروسیلیس طرح‌های بزرگ در دست احداث در شهرستان ملایر است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان ملایر تأکید کرد: سیاست کنونی کشور جلوگیری از خام‌فروشی و صادرات مواد خام معدنی است. به‌تبع کشور این سیاست در شهرستان نیز اجرایی شده و سعی شده مواد خام معدنی حتی به خارج از شهرستان نیز ارسال نشود.

وی گفت: برای دستیابی به این سیاست مهم ایجاد چندین شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان در حال بررسی است.

فارسی بیان کرد: عمده صادرات ملایر شامل فروسیلیس، وازلین، پارافین، محصولات لبنی و کشمش است و فروسیلیس‌ها بیشترین بخش صادرات ملایر را به خود اختصاص داده‌اند.

وی به فعالیت هفت شهرک صنعتی در شهرستان اشاره کرد و گفت: قانون شهرک‌های صنعتی بعد از انقلاب تصویب شده است و هم‌اکنون پنج شهرک دولتی و دو شهرک خصوصی در شهرستان فعالیت دارند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان ملایر گفت: ایجاد چندین شهرک صنعتی جدید در شهرستان در حال بررسی است و با انجام مطالعات یک جهش خوبی در این بخش خواهیم داشت.

وی با اشاره به افتتاح ۴ طرح تولیدی در ایام‌الله دهه فجر بیان کرد: این طرح‌ها شامل توسعه کیان‌کرد با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۴۰ نفر، واحد نوار کش‌دار، واحد دولومیت در شهر ازندریان با سرمایه‌گذاری۲۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۱۴ نفر و طرح پرتودهی است.

فارسی به صدور ۵۴ پروانه بهره‌برادری معدن در شهرستان اشاره کرد و گفت: ذخیره قطعی معادن شهرستان ملایر ۷۴۵ میلیون تن برآورد شده است و ۴۳ درصد ذخایر معادن استان متعلق به ملایر است.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=178445
  • دیدگاه‌ها برای ملایر به قطب تولید کاغذ کرافت تبدیل می‌شود/ صادرات ۲۰ میلیون دلاری صنعت ملایر بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.