• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
4

معدوم سازی فراورده‌های خام دامی در نهاوند

  • کد خبر : 185997
  • 16 خرداد 1402 - 9:40
معدوم سازی فراورده‌های خام دامی در نهاوند

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند گفت: اکیپ‌های بازرسی و نظارت این اداره به صورت مستمر از واحدهای مختلف عرضه مواد خامی و داروخانه‌های دامپزشکی بازدید می کنند. به گزارش عصر همدان، میثم قیاسی در گفتگو با خبرنگاران گفت: در راستای اجرای طرح نظارت بهداشتی دامپزشکی یک رأس لاشه گوسفندی و آلایشات گاوی به دلیل آلودگی شدید […]

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند گفت: اکیپ‌های بازرسی و نظارت این اداره به صورت مستمر از واحدهای مختلف عرضه مواد خامی و داروخانه‌های دامپزشکی بازدید می کنند.

به گزارش عصر همدان، میثم قیاسی در گفتگو با خبرنگاران گفت: در راستای اجرای طرح نظارت بهداشتی دامپزشکی یک رأس لاشه گوسفندی و آلایشات گاوی به دلیل آلودگی شدید انگلی توسط بازرسان دامپزشکی کشف و ضبط شد.

وی اظهار داشت: اکیپ بازرسی و نظارت بر مواد خام دامی اداره این مواد را جمعا به وزن ۶۵ کیلوگرم را به دلیل آلودگی شدید انگلی در یکی از قصابی های روستاهای بخش مرکزی کشف، ضبط و با امحا و معدوم سازی آن را از چرخه توزیع و مصرف خارج کردند.

قیاسی در ادامه با اشاره به اهمیت کشتار دام در کشتارگاه به منظور پیشگیری از بیماری‌های مشترک به ویژه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و سل بر رعایت موازین بهداشتی از سوی دامداران و قصابان تأکید کرد.

عملکرد داروخانه های دامپزشکی نهاوند زیر ذره بین بازرسان

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند همچنین گفت: در راستای اجرای سیاست های اداره کل دامپزشکی استان همدان و به منظور بازرسی و بررسی تامین تا توزیع داروهای دامی و همچنین جلوگیری از قاچاق و توزیع بی رویه دارو، نظارت بر حسن اجرای ضوابط و مقررات توزیع دارو و واکسن در داروخانه های دامپزشکی و شرکت های پخش در شهرستان، بازدید توسط کارشناسان این اداره به صورت مستمر اجرا می شود.

قیاسی اظهار داشت: یکی از وظایف مهم دامپزشکی حفظ و حراست از حقوق مصرف کنندگان است و در این راستا نظارت بر تاریخ مصرف دارو‌ها و جلوگیری از ورود دارو‌های قاچاق و فاقد مجوز به چرخه توزیع دارو‌های دامی از جمله حداقل این حقوق است که تاکنون با نظارت‌های مستمر کارشناسان دامپزشکی شهرستان محقق شده است.

وی افزود: در این بازدید‌ها آیتم‌های مختلف فنی از جمله بررسی نسخه‌های دارویی، رعایت شرایط نگهداری دارو‌ها، چک کردن وضعیت انبار، دمای محیط و یخچال، عدم وجود اقلام و دارو‌های غیر مجاز و تقلبی، عدم نگهداری و فروش سموم و دارو‌های تاریخ گذشته، احتکار، رعایت مسائل بهداشتی، حضور مسئول فنی و… مورد بررسی قرار می‌گیرد.

قیاسی گفت: داروخانه‌های دامپزشکی باید دارو‌های مورد نیاز خود را از شبکه رسمی دارویی تهیه کنند چرا که در غیر این صورت و مشاهده هرگونه تخلف از طریق مراجع ذیصلاح با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند یادآور شد: در حال حاضر در سطح شهرستان نهاوند ۴ مرکز مایه کوبی، ۱٠ واحد داروخانه دامپزشکی، تعداد ۳ شرکت پخش دارو و واکسن و ۶ درمانگاه دامپزشکی فعالیت می کنند که امسال تعداد ۴۵ بازدید و مقدار ۵۶ کیلوگرم دارو تاریخ منقضی ضبط و عملکرد این مراکز مورد رصد و پایش قرار گرفت.

انتهای پیام/ سهرابی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=185997
  • دیدگاه‌ها برای معدوم سازی فراورده‌های خام دامی در نهاوند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.