• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
2
رئیس انجمن علمی طب سنتی همدان تاکید کرد:

مصرف خوراکی برای لذت بردن عامل چاقی افراد

  • کد خبر : 210275
  • 11 بهمن 1402 - 7:47
مصرف خوراکی برای لذت بردن عامل چاقی افراد
رئیس انجمن علمی طب سنتی همدان با بیان اینکه دو دیدگاه شامل غذاخوردن برای رفع نیاز بدن و رفع نیاز احساس گرسنگی و دیدگاه بعدی خوردن مواد غذایی برای لذت بردن وجود دارد، گفت: دیدگاه دوم عامل اصلی اضافه وزن در افراد است.

مامک هاشمی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با اشاره به اینکه شاخص‌ترین عواملی که در ذهن مردم باعث چاقی می‌شود پرخوری و بد خوری است، گفت: ژنتیک، استعداد چاقی، سبک زندگی، فعالیت بدنی و مصرف از برخی از داروها باشد چاقی می‌شود.

وی با بیان اینکه عوامل روحی و روانی مثل استرس اثراتی بر هورمون‌های بدن دارد و چاقی ایجاد می‌کند، افزود: در طب سنتی عواملی به عنوان اثرات مزاجی می‌شناسیم و فرد با تغییر مزاح دچار چاقی و لاغری می‌شود.

رئیس انجمن علمی طب سنتی همدان خاطرنشان کرد: برخی افراد دچار پرخوری عصبی می‌شوند و می‌گویند وقتی عصبی هستیم خیلی دوست داریم مواد غذایی مختلف بخوریم و جالب است که سیر نمی‌شویم.

هاشمی با اشاره به اینکه افراد باید به این فکر کنند که برای چه غذا میخورند، گفت: دو دیدگاه شامل غذاخوردن برای رفع نیاز بدن و رفع نیاز احساس گرسنگی و دیدگاه بعدی خوردن مواد غذایی برای لذت است که وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر دیدگاه دوم غالب باشد لذت حد و مرز نداره و باعث چاقی می‌شود و سبک زندگی افراد چاق در این دیدگاه دوم غالب‌تر است، بنابراین موقع خوردن فکر کنیم آیا من گرسنه‌ام و بدنم نیاز به مواد غذایی دارد یا خیر؟

رئیس انجمن علمی طب سنتی همدان با بیان اینکه افرادی که استعداد چاقی دارند باید بیشتر تلاش کنند تا لاغر نشوند، افزود: این افراد معمولا بهانه می‌آورند و تلاشی برای لاغری نمی‌کنند در نتیجه منجر به چاقی بیش‌از حد و بیماری‌های حاد می‌شوند.

هاشمی با تاکید براینکه استفاده از نان سبوس‌دار در رژیم غذایی و لاغری مهم است، تصریح کرد: آرد سفید مثل لواش و نان باگت خوب نیست و اگر در طول روز چند وعده شود قطعا چاق کننده است؛ متأسفانه در روستاها نیز پخت نان‌های سبوس‌دار وجود ندارد و مصرف نان لواش با آرد سفید رواج دارد.

وی خاطرنشان کرد: مصرف چای ترش به لاغری کمک می‌کند اما به دلیل داشتن طبع سرد در صورت استفاده زیاد مشکل ایجاد می‌کند و عارضه دارد اما اگر فرد چای ترش را به همراه چای سبز مخلوط کند نوشیدنی متعادل می‌شود.

رئیس انجمن علمی طب سنتی همدان با بیان اینکه در مجموع خوراکی‌هایی که طبع و مزاج سرد و تر دارند چاق کننده هستند، گفت: افراد اگر قصد کاهش وزن دارند از خوردن سبزیجات و میوه مخصوصا بعداز وعده شام پرهیز کنند.

هاشمی در پایان عنوان کرد: افرادی که اضافه وزن دارند بعداز شام چیزی نخورند چرا که این مصرف خوراکی‌ها از روی لذت است و منجر به اضافه وزن می‌شود.

انتهای خبر/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=210275
  • دیدگاه‌ها برای مصرف خوراکی برای لذت بردن عامل چاقی افراد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.