• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
8
با تدبیر دادستان بهار؛

مشکلات بین عشایر و اهالی روستای وهنان برطرف شد

  • کد خبر : 193447
  • 23 مرداد 1402 - 10:46
مشکلات بین عشایر و اهالی روستای وهنان برطرف شد
دادستان بهار گفت: با توجه به ضرورت تامین آب روستای وهنان تصمیم بر آن شد تا عشایر در این منطقه که جز منابع طبیعی است کشت نداشته باشند و اهالی روستا نیز از چرانیدن احشام خود در مراتع مربوط به عشایر خودداری کنند.
به گزارش روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان همدان، ایمان شکوهیان در بازدید میدانی از محل های استقرار عشایر واقع در مراتع بالا دست روستاهای وهنان و فسیجان، گفت: این مهم به منظور همفکری، هم افزایی و راهکاری مشترک بین اهالی روستا و عشایر برای رسیدن آب چشمه به روستاهای پایین دست و‌ حفاظت از منابع طبیعی شهرستان انجام گرفت.
وی اظهار کرد: از آنجا که عشایر در مراتع مرتبط با منابع طبیعی به کاشت یونجه و استفاده از آب چشمه برای آبیاری محصول خود اقدام کرده بودند، دستور داده شد تا بلافاصله عوامل منابع طبیعی شهرستان در محل حاضر و آب مجدد به رودخانه هدایت شود.
دادستان بهار افزود: با توجه اینکه بر اساس طرح موجود و ابلاغی از سوی اداره منابع طبیعی، کشت محصولات آبی در مراتع از سوی عشایر ممنوع است، قرار بر آن شد تا عشایر روستای وهنان در ابتدای شهریور ماه سال جاری از مراتع جابه جا و در این مدت هیچ گونه دخل و تصرفی در آب رودخانه نداشته باشند.
شکوهیان تاکید کرد: همچنین باید اهالی این روستا نیز از چرانیدن احشام خود در مراتع مربوط به عشایر خودداری کنند.
انتهای پیام/ز


لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=193447
  • دیدگاه‌ها برای مشکلات بین عشایر و اهالی روستای وهنان برطرف شد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.