• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

مردم نهاوند در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) عزاداری کردند

  • کد خبر : 46202
  • 09 بهمن 1398 - 13:17
مردم نهاوند در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) عزاداری کردند

مردم نهاوند در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حرکت دسته‌های عزاداری در سطح شهر عزاداری کردند و یاد دردانه رسول‌الله را گرامی داشتند. به گزارش عصر همدان؛ مردم مؤمن و ولایتمدار نهاوند هم‌زمان با سراسر کشور در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در فراغ دخت نبی اکرم اشک ماتم ریختند و عزاداری کردند. […]

مردم نهاوند در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حرکت دسته‌های عزاداری در سطح شهر عزاداری کردند و یاد دردانه رسول‌الله را گرامی داشتند.

به گزارش عصر همدان؛ مردم مؤمن و ولایتمدار نهاوند هم‌زمان با سراسر کشور در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در فراغ دخت نبی اکرم اشک ماتم ریختند و عزاداری کردند.

دسته‌های عزاداری از مقابل مسجد جوانان این شهرستان بانوای مداحان سینه‌زنی کردند و به سمت مصلا این شهرستان حرکت کردند.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مسیر عبور عزاداران و برافراشتن بیرق‌های عزاداری در طول مسیر نشان از عشق و ارادت مردم مؤمن نهاوند به خاندان عصمت و طهارت دارد.

در مناطق مختلف شهرستان نهاوند نیز مراسم عزاداری در بخش‌ها، روستاها، تکایا، مساجد، حسینیه‌ها و زینبیه ها برپا است و سفره‌های نذری و مراسم روضه‌خوانی به یاد حضرت فاطمه (س) برگزار می‌شود.

در امام‌زاده‌ها و بقاع متبرکه نهاوند نیز مراسم عزاداری و یادواره‌هایشهدا نیز در چندین منطقه نهاوند به مناسبت امروز برگزار می‌شود.

در مراسم عزاداری و سینه زنی حجت‌الاسلام مغیثی امام‌جمعه نهاوند در گفت: حضرت فاطمه الگویی تمام‌عیار از ایثار و ازخودگذشتگی و دارای همه خصوصیات اخلاقی است.

وی اظهار داشت: حضرت زهرا خودشان شهید، پدرشان شهید، همسر و فرزندانشان شهید شدند که نشان‌دهنده عظمت شخصیت این بزرگ بانوی جهان اسلام است.

امام‌جمعه نهاوند با ابیان اینکه امروز باید همه از حضرت زهرا الگو بگیریم، افزود: زندگی حضرت صدیقه طاهره سراسر درس و پیام برای همه ما است و ولایتمداری ایشان و تربیت فرزندانی صالح و باعظمت ازجمله نکات ارزشمند زندگی ایشان است که باید موردتوجه قرار گیرد.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=46202
  • دیدگاه‌ها برای مردم نهاوند در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) عزاداری کردند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.