• امروز : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
2

مددجویان همدانی ۲۵۱ تخته فرش و گلیم بافتند

  • کد خبر : 21581
  • 30 شهریور 1398 - 11:26
مددجویان همدانی ۲۵۱ تخته فرش و گلیم بافتند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان گفت: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد همدان در عرصه تولیدات فرش و قالیبافی از ابتدای سال جاری ۲۵۱ تخته فرش به مساحت ۶۸۱ مترمربع بافتند. شهرام عابدی،معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان،  با اشاره به اینکه امروزه کسب‌وکارهای خانگی […]

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان گفت: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد همدان در عرصه تولیدات فرش و قالیبافی از ابتدای سال جاری ۲۵۱ تخته فرش به مساحت ۶۸۱ مترمربع بافتند.

شهرام عابدی،معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان،  با اشاره به اینکه امروزه کسب‌وکارهای خانگی به‌عنوان یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال و درآمد محسوب می‌شوند، گفت: قابلیت انجام این نوع کسب‌وکار در منزل مزایای بسیاری مانند توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آن‌ها، حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب‌وذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه‌های کار خانوادگی و افزایش فضای همدلی و همراهی، امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد- شاگردی بین اعضاء خانواده را دارد.

عابدی بابیان اینکه فرش در باور ایرانیان به‌اندازه‌ای مهم و باارزش است که استانی از ایران نیست که مردمانش نقش دلشان را بر تاروپود فرش گره نزده باشند، ادامه داد: مددجویان فعال در عرصه تولید فرش و قالیبافی تحت حمایت کمیته امداد همدان ۲۵۱ تخته فرش به مساحت ۶۸۱ مترمربع بافتند که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با ۳۰ درصد رشد همراه بوده است.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر دو هزار و ۴۰۰ کارگاه قالی، گلیم و جاجیم‌بافی در سطح استان فعال است و افزود: ارزش کل بافته‌های مددجویان از ابتدای امسال یک میلیارد و ۸۹۳ میلیون تومان اعلام‌شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان همدان همچنین بابیان اینکه در حال حاضر سه هزار بافنده فعال تحت حمایت کمیته امداد استان همدان قرار دارند، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال دو هزار مترمربع فرش و گلیم بافته شود.

عابدی در ادامه بابیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی قالیبافی برای مددجویان تحت حمایت در مناطق روستایی و محروم به‌منظور بهبود اقتصاد خانوارها به شمار می‌رود و از برنامه‌های مهم این نهاد است که برای مددجویان برگزار می‌شود، گفت: پس از بررسی درخواست‌ها و توانمندی متقاضیان و همچنین سنجش ظرفیت کارگاه به افراد واجد شرایط به نسبت ابعاد و نوع فرش مدنظر برای بافت، یک‌میلیون تا پنج میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی همچنین گفت: در سال گذشته با فروش ۷۷۹ تخته فرش به مرکز و فروش در محل یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان عاید مجریان طرح‌ها اشتغال استان همدان شد.
انتهای پیام/ف

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=21581
  • دیدگاه‌ها برای مددجویان همدانی ۲۵۱ تخته فرش و گلیم بافتند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.