• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
1

محبت به امام حسین (ع) زمینه‌ساز ظهور است/ اربعین پیونددهنده دل‌های عاشقان با حرم سیدالشهدا

  • کد خبر : 87668
  • 17 مهر 1399 - 9:57
محبت به امام حسین (ع) زمینه‌ساز ظهور است/ اربعین پیونددهنده دل‌های عاشقان با حرم سیدالشهدا

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی گفت: حضور میلیونی مردم در اربعین سال‌های اخیر به خاطر محبت به امام حسین (ع) است و در اربعین امسال دل‌های عاشقان در کربلا بامحبت اهل‌بیت پیوند خورده است.   حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی، امام جمعه نهاوند در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، گفت: امام حسین الگو و اسوه بشریت است و محبت […]

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی گفت: حضور میلیونی مردم در اربعین سال‌های اخیر به خاطر محبت به امام حسین (ع) است و در اربعین امسال دل‌های عاشقان در کربلا بامحبت اهل‌بیت پیوند خورده است.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی، امام جمعه نهاوند در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، گفت: امام حسین الگو و اسوه بشریت است و محبت ایشان در دل‌های مردم باعث حضور میلیونی مردم از کشورهای مختلف در اربعین سال‌های اخیر بوده است.

وی اظهار داشت: امسال نیز مطمئن باشید باوجود برگزار نشدن پیاده‌روی اربعین ولی دل‌های عاشقان در حرم امام حسین (ع) است و این شور و محبت فراموش‌نشدنی است.

امام‌جمعه نهاوند افزود: دل‌های عاشقان به هم گره‌خورده است و این محبت به خاطر فداکاری و نقش ایشان و معرفتی است که ما نسبت به ایشان داریم و ایشان وسیله نجات ما در دنیا و آخرت است.

وی ادامه داد: محبت واقعی به امام حسین (ع) ما را به تبعیت از ایشان وادار می‌کند و باعث سعادت می‌شود و دل‌های علاقه‌مندان پیوند خورده با این محبت است.

امام‌جمعه نهاوند با اشاره به رابطه اربعین و انتظار فرج گفت: انتظار فرج از بهترین عمل‌ها است و اگر به امام حسین (ع) محبت داشتیم و از ایشان تبعیت کنیم زمینه‌ساز ظهور خواهیم شد و از منتظران واقعی خواهیم بود.

وی در این بخش از سخنانش گفت: هرچه معرفت ما به امام حسین (ع) بیشتر باشد علاقه و محبت ما بیشتر می‌شود و این محبت باعث فداکاری و ایثار است و در دل‌های مؤمنان قرار دارد.

مغیثی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: امسال با توجه به شرایط کرونایی کمک‌های مردم نهاوند در مراحل مختلفی بین نیازمندان توزیع‌شده و در ماه‌های محرم و صفر نیز این کار انجام‌شده است.

وی ادامه داد: مردم و خیرین همانند مناسبت‌های مختلف نذر و نذورات اربعین را به سمت کمک به محرومین هدایت کنند و یقین بدانند در پیشگاه خداوند بسیار باارزش دارای ثواب است.

امام‌جمعه نهاوند به راهپیمایی عظیم میلیونی در اربعین سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: این مراسم باشکوه به خاطر عشق به امام حسین برگزار می‌شد ولی امسال به دلیل کرونا زائران در منازل عزادار هستند و زیارت اربعین می‌خوانند.

وی در پایان گفت: همایش باشکوه اربعین نماد قدرت و اتحاد امت اسلامی بود که دشمنان را نگران کرده بود و امسال هم همه عاشقان حسینی منتظر بودند که بار دیگر این عرصه میلیونی را نشان دهند ولی شرایط به‌گونه‌ای نشد که راهپیمایی برگزار شود و امیدواریم در سال‌های بعد بازهم همایش باشکوه اربعین برگزار شود.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=87668
  • دیدگاه‌ها برای محبت به امام حسین (ع) زمینه‌ساز ظهور است/ اربعین پیونددهنده دل‌های عاشقان با حرم سیدالشهدا بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.