• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
0
عضو هیأت رئیسه مجلس:

مجلس و دولت به ایجاد زیرساخت‌های توسعه گردشگری توجه کنند

  • کد خبر : 2410
  • 02 آبان 1397 - 10:22
مجلس و دولت به ایجاد زیرساخت‌های توسعه گردشگری توجه کنند

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی همدان گفت: مجلس و دولت باید در توجه به زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری وارد شوند.

به گزارش عصر همدان،‌ اکبر رنجبرزاده با اشاره به میزبانی همدان از اجلاس جهانی گردشگری UNWTO اظهار کرد: این اجلاس‌ می‌تواند در راستای تقویت پایه‌های اقتصادی استان کمک کند که بر این اساس باید مورد توجه همه مسؤولان استان و کشور قرار گیرد.

وی تصریح کرد: امروز باید با جدیت تلاش خود را بکار گیریم تا بتوانیم از ظرفیت میراث فرهنگی، منابع‌طبیعی و گردشگری استان برای بهره‌مندی بهتر از میزبانی استفاده کنیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه مجلس و دولت نیز باید در موضوع توجه به زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری وارد شوند، گفت: گردشگری که ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال پایدار است، نباید مورد غفلت واقع شود.

وی با بیان اینکه منابع و اعتبارات باید در اختیار این صنعت قرار گرفته و مردم برای سرمایه‌گذاری در مسیر گردشگری آگاهی لازم را پیدا کنند، افزود: باید بتوان از لحاظ ارتقای صنعت گردشگری، ظرفیت و توانمندی استان را بالا ببریم تا زمینه اشتغال نیز برای جوانان فراهم شود.

رنجبرزاده گردشگری را یکی از مسیرهای اشتغال با ثبات عنوان کرد و گفت: بسیاری از محورهای توسعه و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری هنوز به خوبی مطرح نشده که بر این اساس باید به میراث فرهنگی و بوم‌گردی توجه بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه با ایجاد زیرساخت‌های لازم و افزایش جذب گردشگران داخلی و خارجی می‌توان به ثروت ملی کمک کرد، افزود: ایجاد زیرساخت‌های لازم و افزایش جذب گردشگر در توسعه همه جانبه استان و کشور نیز موثر است.

عضو هیأت رئیسه مجلس نقاط دیدنی چون غار علیصدر، گنجنامه و سایر آثار میراث فرهنگی در همدان و شهرستان‌ها را ظرفیت خوبی عنوان کرد و گفت: با توجه به وجود آثار بی‌نظیر در استان، مدیریت ارشاد استان باید به صورت مداوم بخشی از برنامه‌ریزی و مدیریت استانی را به توسعه گردشگری و ایجاد زیرساخت اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه حضور کشورهای مختلف در جمهوری اسلامی و استان همدان می‌تواند خاطرات خوبی از فرهنگ ما در ذهن آنها ایجاد کند، افزود: مهمانان حاضر در اجلاس سفرایی برای انتقال فرهنگ ما به کشور خود هستند و آنها را برای سفرها و سرمایه‌گذاری‌های بعدی تشویق و ترغیب خواهند کرد.

رنجبرزاده با اشاره به اینکه باید حضور کشورهای مختلف جهان را در این اجلاس به فال نیک گرفت و برای حضور و بهره‌مندی کیفی‌تر از حضور آنها برنامه‌ریزی خوبی صورت گیرد، افزود: این رویداد باید با نظم و انضباط بیشتری انجام شود تا آنها کاملاًًً با زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های کشور آشنا شده و در جذب سرمایه‌گذار در سطوح اقتصادی اثرگذار باشد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با بیان اینکه امیدواریم میزبانی همدان موجب بهره‌مندی کشورمان نیز از این رویداد شود، گفت: برگزاری اجلاس جهانی گردشگری یک فرصت استثنایی برای استان است که امیدوارم مسؤولان استان بتوانند این فرصت را غنیمت شمارند.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=2410
  • دیدگاه‌ها برای مجلس و دولت به ایجاد زیرساخت‌های توسعه گردشگری توجه کنند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.