• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
2

لزوم غسل شرعی متوفیان کرونایی با رعایت فرآیندهای بهداشتی در سطح استان

  • کد خبر : 55686
  • 03 فروردین 1399 - 15:42
لزوم غسل شرعی متوفیان کرونایی با رعایت فرآیندهای بهداشتی در سطح استان

آیت الله حبیب الله شعبانی گفت: باید شرایط بهداشتی غسل متوفیان کرونایی در سطح استان ایجاد شود. آیت الله حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ اظهار کرد: ما برای نظراتی که دانشگاه علوم پزشکی در خصوص غسل و دفن متوفیان کرونایی یا مشکوک به بیماری دارد […]

آیت الله حبیب الله شعبانی گفت: باید شرایط بهداشتی غسل متوفیان کرونایی در سطح استان ایجاد شود.

آیت الله حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ اظهار کرد: ما برای نظراتی که دانشگاه علوم پزشکی در خصوص غسل و دفن متوفیان کرونایی یا مشکوک به بیماری دارد احترام قائلیم و تاکید بر اجرای فرآیندهای بهداشت و درمان را داریم.

وی با بیان اینکه امکان غسل با رعایت فرآیندهای بهداشتی کاملاً وجود دارد ادامه داد: در جلسه ای با حضور منوچهر کرمی، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی،  مهرداد نادری فر،  مدیرکل دفتر امور اجتماعی استاندارد ی همدان و حجت الاسلام محمد هادی نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فرآیند غسل متوفیان کرونایی به شیوه بهداشتی و مورد قبول بهداشت درمان تعیین شد.

شعبانی با بیان اینکه در سطح شهرستانها متاسفانه مشکلاتی از جهت رعایت فرآیندها وجود داشته است اضافه کرد: در این خصوص با همکاری شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان بنا شد تا ائمه جمعه در جریان فرآیند غسل مورد تایید بهداشت و درمان قرار گیرند و شرایط این غسل فراهم شود.

وی با اشاره به این نکته که در فرآیند تمام ملاحظات بهداشت مانند مکان مخصوص ،لباس و تجهیزات پزشکی در نظر گرفته شده است اضافه کرد: در باغ بهشت همدان این تجهیزات و خواسته های بهداشت کاملاً فراهم شده است و در غالب شهرستانهایی که حتی در ابتدا شرایط مهیا نبود این شرایط فراهم شده است.

شعبانی با بیان اینکه ائمه جمعه شهرستانها با همکاری شورایی متشکل از بهداشت و درمان شهرستانها، اوقاف، تبلیغات اسلامی و فرمانداری شرایط غسل شرعی متوفیان را در تمام شهرستانها فراهم کنند افزود: پذیرفتنی نیست که گفته شود نمی توان شرایط را فراهم کرد اما اگر واقعا در جایی به هر دلیلی امکان غسل بوجود نیامد ناچارا باید تیمم صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید مجدد بر اینکه امکان ایجاد شرایط غسل شرعی وجود دارد افزود: این شرایط باید در همه شهرستانها ایجاد شود.

انتهای پیام/م

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=55686
  • دیدگاه‌ها برای لزوم غسل شرعی متوفیان کرونایی با رعایت فرآیندهای بهداشتی در سطح استان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.