• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3
«عصر همدان» گزارش می‌دهد؛

لتگاه، روستای بدون بیکار در همدان

  • کد خبر : 208371
  • 12 دی 1402 - 8:10
لتگاه، روستای بدون بیکار در همدان
وجود روستای بدون بیکار موفقیت قابل توجهی است که تحقق آن تشویق همگان را به دنبال دارد اما زمانی این تشویق‌ها واقعی خواهد بود که شاهد حمایت همه جانبه مسئولان از آن باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان»‌در شمال غربی همدان و در شهرستان بهار روستایی وجود دارد به نام لتگاه که به گفته مسئولان و مردم این منطقه، هیچ فرد بدون کسب و کار در آن‌جا پیدا نمی‌شود.

دهیار روستای لتگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه لتگاه منطقه‌ای تجاری است که مردم آن به صنعت جوراب بافی مشغول هستند، گفت: لتگاه به جرات قطب صنعت جوراب بافی کشور است و جواب‌های تولید شده در این‌جا به سراسر کشور ارسال می‌شوند.

میلاد اصغری با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در این روستا صفر است، افزود: ما به شدت نیاز به نیروی کار داریم و در حال حاضر بسیاری از افراد از شهر همدان و یا روستاهای اطراف لالجین و مهاجران برای کار کردن به این‌جا آمدند‌.

وی خاطرنشان کرد: در دهه ۵۰ تعدادی از مردم این روستا برای کار کردن به تهران رفتند و با صنعت جوراب‌بافی آشنا شدند، پس از مدتی مهاجرت معکوس به روستا رخ داد و این افراد صنعت و هنر جوراب‌بافی را در روستا رواج دادند.

دهیار روستای لتگاه با بیان اینکه در عرض چند سال مردم روستا بافت جوراب را فرا گرفتند، گفت: با روی آوردن مردم روستا به این هنر و شغل شاهد هستیم که همه درآمد خوبی دارند و بیکاری در این روستا وجود ندارد.

اصغری با اشاره به اینکه روزانه حدودا سه میلیون جین جوراب در این منطقه تولید می‌شود، عنوان کرد: البته مردم روستا در کنار جوراب‌بافی به دامداری و کشاورزی نیز مشغول هستند.

وی ادامه داد: لتگاه در گذشته بخاطر دامداری خوب در استان شناخته شده بود اما در سال‌های اخیر به دلیل روی آوردن جمعیت حدود دو هزار نفری به جوراب‌بافی، به قطب صنعت این حرفه معروف شده است.

دهیار روستای لتگاه با تأکید براینکه آینده روستای لتگاه بسیار روشن است، تصریح کرد: به دنبال آن هستیم تا روستا به عنوان خوشه صنعتی ثبت شود.

اصغری با بیان اینکه یکی از مسائلی که باعث شده تا اقدامات ثبت خوشه صنعتی لتگاه به تأخیر بیافتد نبود کارگاه منسجم است، گفت: باید همه کارگاه‌ها در یک منطقه جمع شود اما این درحالی است که مردم در منازل خود کارگاه دارند و پراکنده هستند اما در مجموع پیگیر جدی این موضوع هستیم.

قطعاً وجود روستای بدون بیکار موفقیت قابل توجهی است که تحقق آن تشویق همگان را به دنبال دارد اما زمانی این تشویق‌ها واقعی خواهد بود که شاهد حمایت همه جانبه مسئولان از آن مردم باشیم.

خوشه صنعتی شدن لتگاه یکی از اولویت‌های اصلی امروز مردم روستا است و اگر این اتفاق بیافتد، حمایت بزرگی در حق مردم شده است؛ بدون شک این موضوع به گسترش بیشتر این صنعت و افزایش توان تولیدی می‌شود و لتگاه می‌تواند به حوزه صادرات جوراب به کشورهای دیگر نیز ورود کند.

انتهای خبر/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=208371
  • دیدگاه‌ها برای لتگاه، روستای بدون بیکار در همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.