• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

لازمه دوستی و محبت اهل بیت، دوست داشتن واقعی به همراه عمل و پیروی است

  • کد خبر : 173553
  • 06 دی 1401 - 12:30
لازمه دوستی و محبت اهل بیت، دوست داشتن واقعی به همراه عمل و پیروی است

همزمان با سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهراسلام الله علیها مراسم سوگواری با حضور طلاب و بانوان در مدرسه علمیه صدیقه کبری(س) شهرستان بهار برگزار شد. مدرس و مبلغ حوزه علمیه، خانم آزادی ضمن اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در مورد دوستی دخترش حضرت فاطمه (س) تصریح کرد: “هر کس دخترم فاطمه را […]

همزمان با سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهراسلام الله علیها مراسم سوگواری با حضور طلاب و بانوان در مدرسه علمیه صدیقه کبری(س) شهرستان بهار برگزار شد.

مدرس و مبلغ حوزه علمیه، خانم آزادی ضمن اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در مورد دوستی دخترش حضرت فاطمه (س) تصریح کرد: “هر کس دخترم فاطمه را دوست بدارد در بهشت با من خواهد بود”

مدرس و مبلغ حوزه علمیه لازمه دوستی و محبت حضرت فاطمه(س) دوست داشتن واقعی که بدنبالش عمل و پیروی باشد برشمرد و اظهار کرد: این دوست داشتن با نوع دوست داشتنی که ما در زندگی بین افراد نزدیک خود داریم متفاوت بوده و منظور از آن، عمل پسندیده که مورد رضایت آنحضرت واقع شود می باشد.

وی در ادامه افزود: نیت و عمل خالصانه در زندگی نمود دارد و ما سعی کنیم که با نیت خالص، برکات و توفیقات را در زندگیمان جاری نماییم؛ همانند شیخ عباس قمی صاحب مفاتیح الجنان که با نیت و محبتی که نسبت به حضرت زهرا(س) داشت به تالیف مفاتیح پرداخت و به سبب این نیت تمام مجالس و مجامع دینی با استفاده از مفاتیح و ادعیه ای که در آن هست رونق یافته است.

مدرس حوزه اضافه کرد: آنچه که در احادیث نقل شده و همردیف با نمازهای واجب، روزه، جهاد، حج، زکات شمرده می شود، اطاعت از همسر بوده که بانوان جامعه ما باید این مسئله را در زندگی خود رعایت نموده و سپس با اطاعت از ولایت و امام خود مشمول شفاعت آنحضرت واقع شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سعی کنیم اهل بیت و ائمه را در زندگی خود مد نظر قرار دهیم و با توسل به اهل بیت زندگی مادی و معنوی خود را تنظیم کنیم چرا که یاد اهل بیت در زندگی آثار و برکات فراوانی دارد و همانطور که رهبر معظم انقلاب رزق و روزی یکساله خود را در فاطمیه می گیرند ما نیز رزق و روزی مادی و معنوی خود را در این ایام از حضرت زهرا(س) دریافت نماییم.

انتهای پیام/ ق

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=173553
  • دیدگاه‌ها برای لازمه دوستی و محبت اهل بیت، دوست داشتن واقعی به همراه عمل و پیروی است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.