• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
1
رئیس اسبق دانشگاه‌امام‌حسین(ع):

قدرت‌نظامی در زمان طاغوت یک قدرت‌عاریه‌ای بود

  • کد خبر : 210957
  • 22 بهمن 1402 - 9:17
قدرت‌نظامی در زمان طاغوت یک قدرت‌عاریه‌ای بود
رئیس اسبق دانشگاه‌ امام‌حسین(ع) گفت: قدرت‌نظامی در زمان طاغوت یک قدرت عاریه‌ای و اجاره‌ای و وابسته بود اما قدرت نظامی امروز قدرت تولیدداخل است.

امیر ربانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» گفت: امروز افتخار می‌کنیم که نه تنها توانستیم در داخل برای خود قدرت تولید کنیم بلکه برای کشور‌های اسلامی و منطقه قدرتی ایجاد کنیم که در برابر ابر قدرت‌های استکباری به ویژه آمریکا مقابله کنند.

ربانی با تاکید بر اینکه یکی از دستاورد‌های انقلاب‌‌اسلامی تولید قدرت در کشور بود، افزود: جمهوری اسلامی بعد از انقلاب‌اسلامی ما و کشور ایران در عرصه‌های مختلفی دارای قدرت شد قدرت نظامی، قدرت سیاسی، قدرت منطقه‌ای، قدرت علمی، این‌ها قدرت‌هایی است که انقلاب اسلامی بر ای ما ایجاد کرد.

وی جهت رفع شبهه که در زمان طاغوت، پادشاهی، شاهنشاهی و پهلوی ما قدرت اول منطقه بودیم و الان بعد از ۴۵ سال می‌گوییم قدرت اول منطقه هستیم، اظهار کرد: قدرتی که ما در زمان طاغوت ودر زمان رژیم شاهنشاهی پهلوی داشتیم قدرتی بود که بیگانگان برای کشور ما در نظر گرفته بودند که از منافع آن‌ها دفاع کند.

رئیس اسبق دانشگاه امام‌حسین(ع) ادامه داد: یعنی بتوانیم خطوط و تردد حمل و نقل نفت را در دریا و خلیج فارس تامین کنیم، ایران پایگاه نظامی برای مقابله با شوروی که رقیب آمریکا بود، در واقع قدرت شاه در کشور ما برای حفظ منافع غرب و آمریکا بود و تمام تجهیزاتی که وجود داشت برای خود قدرت‌ها بود.

ربانی با اشاره به اینکه توان و مدیریت استفاده از این قدرت‌ها را نداشتیم مگر با اجازه آن‌ها،گفت: بعد انقلاب اسلامی این قدرت نظامی توسط داخل تولید شد از تهیه تجهیزات، امکانات، ساخت وسایل نظامی، ایران تولید کرد و امروز هم این قدرت در اختیار و اراده ملت ایران است که در کجا این قدرت را به کارگیری و استفاده کند.

وی با بیان اینکه در زمینه‌های پزشکی، هسته‌ای و ماهواره پیشرفت کردیم گفت: توانستیم با یک موشک سه ماهواره را در مدار مورد نظر قرار بدیم این قدرتی بود که بر اساس انقلاب اسلامی شکل گرفت.

رئیس اسبق دانشگاه امام حسین(ع) تاکید کرد: قدرت سیاسی جمهوری اسلامی امروز بر همه مشخص است که ما توانستیم در مقابل ابر قدرت ها و دنیای غرب ایستادگی کنیم وخواسته‌های خودمان را نه تنها پیاده بلکه در کشورها و ملل دیگر اجرایی کنیم.

 

انتهای حبر/ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=210957
  • دیدگاه‌ها برای قدرت‌نظامی در زمان طاغوت یک قدرت‌عاریه‌ای بود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.