• امروز : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 19 October - 2024
4

فقط اقساط فعالان اقتصادی که در شرایط کرونایی متضرر شدند عقب افتاده است

  • کد خبر : 53102
  • 17 اسفند 1398 - 8:30
فقط اقساط فعالان اقتصادی که در شرایط کرونایی متضرر شدند عقب افتاده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارد همدان گفت: تصمیم به عقب افتادن اقساط وام ها شامل آن دست از وام گیرندگانی است که به دلیل شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا در کسب و کارشان و یا مواردی از این دست متضرر شده اند. به گزارش عصر همدان؛ این روزها به دنبال شیوع کرونا بیش از […]

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارد همدان گفت: تصمیم به عقب افتادن اقساط وام ها شامل آن دست از وام گیرندگانی است که به دلیل شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا در کسب و کارشان و یا مواردی از این دست متضرر شده اند.

به گزارش عصر همدان؛ این روزها به دنبال شیوع کرونا بیش از صدها پیام مردمی برای مجموعه خبری رودآور با درخواست پیگیری ارسال می شود که گاهی به صورت مستقیم و گاهی دیگر به صورت غیر مستقیم با شیوع این بیماری مرتبط است.

در یکی از پیام های اخیر یک شهروند تویسرکانی در پیامی عنوان کرده که؛ “راست می گویند اگه قسط بانک نریزیم اشکال ندارد؟ بانک اقتصاد زنگ زدم گفت نه باید بریزید”.

در خبرگزاری ها هم سیزدهم اسفندماه جاری آمده بود که “همتی رئیس کل بانک مرکزی سیزدهم اسفندماه جاری با اعلام اینکه اقساط وام ها عقب افتاده، گفته بود که طبق مصوبه شورای پول و اعتبار اقساط تسهیلات قرض الحسنه اسفند، فروردین و اردیبشهت بدون وضع هرگونه جریمه یاکارمزد به زمان انتهای اقساط منتقل می شود.”

البته ناگفته نماند که یک منبع آگاه در یکی از شعب بانک های خصوصی پیامی برای عصر همدان پیامی ارسال کرد بدین شرح که” هیچ بخشنامه ای در این مورد برای ما (بانک اقتصاد) نیامده چرا که ما بانک خصوصی هستیم و این برنامه مربوط به وام های اشتغال و تولید اعلام شده نه وام های آزاد بانک های خصوصی همانند بخشش جرایم که فقط مربوط به بانک های دولتی بوده است.”

این مسئله خبرنگار ما را بر آن داشت که برای بررسی جزئیات به گفتگو با معاون استاندارد همدان بپردازد تا ابهامات موجود بر سر راه وام گیرنده ها و برخی مسئولان بانکی مرتفع شود.

در این باره «ظاهر پورمجاهد» معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارد همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، گفت: هر آنچه در سطح کلان کشوری برای بانک ها از سوی بانک مرکزی مصوب شده برای بانک های خصوصی که زیر نظر بانک مرکزی هستند، باید اجرایی شود.

وی اظهار کرد: بنابراین تمامی بانک های خصوصی هم مؤظف به اجرای دستورالعمل اخیر مبنی بر عقب افتادن اقساط بانکی هستند، اما باید دقت داشت که در ذیل دستورالعمل شرایطی آمده و عقبت افتادن اقساط بانکی شامل تمامی وام گیرندگان نمی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارد همدان افزود: باید موضوع وام به صورت مشخص عنوان شود و این تصمیم شامل آن دست از وام گیرندگانی است که به دلیل شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا در کسب و کارشان و یا مواردی از این دست متضرر شده اند.

پورمجاهد تصریح کرد: تنها فعالان وام گیرنده عرصه هایی چون طرح های توریستی، رستوران ها و هتل ها که به دلیل نیامدن مسافر خسارت و آسیب دیده اند و یا برخی صاحبان کارخانه ها که صادرات آنان متضرر از شیوع بیماری کرونا شده می توانند از مهلت تعیین شده برای عقب انداختن اقساط بانکی خود بهره بگیرند و نه همه وام گیرندگان.

وی عنوان کرد: فعالیت و استمرار کار بانک ها بر اساس منابع مالیشان تعریف شده و وابسته به سپرده های مردمی است، پس وام گیرندگانی که به به طور مثال وام خانه دارند باید اقساطشان را به موقع پرداخت کنند.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=53102
  • دیدگاه‌ها برای فقط اقساط فعالان اقتصادی که در شرایط کرونایی متضرر شدند عقب افتاده است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.