• امروز : سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 2 July - 2024
2
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند خبر داد:

فعالیت ۱۵۲ زنبورستان در نهاوند

  • کد خبر : 205853
  • 08 آذر 1402 - 9:44
فعالیت ۱۵۲ زنبورستان در نهاوند
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند گفت: پایش و مراقبت از زنبورستان‌های فعال شهرستان نهاوند توسط کارشناسان دامپزشکی به‌صورت مستمر انجام می‌شود.

میثم قیاسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» گفت: در راستای جلوگیری از بیماری و تلفات در دامداری‌ها و زنبورستان های شهرستان، نظارت و پایش توسط کارشناسان دامپزشکی نهاوند به‌صورت مستمر ادامه دارد.
وی از فعالیت بیش از ۱۵۲ زنبورستان با ۲۸ هزار و ۱۸۰ کندوی فعال در شهرستان نهاوند از ابتدای سال جاری خبر داد.
قیاسی اظهار داشت: زنبورستان های نهاوند ازنظر بیماری‌های زنبورعسل تحت کنترل و نظارت دامپزشکی هستند و این کار برای جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان انجام می‌شود.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند عنوان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های انجام‌شده کارشناسان و تولیدکنندگان و با بررسی پایش‌های صورت گرفته وضعیت زنبورستان های شهرستان مطلوب است.
وی به بیماری‌های شایع در زنبورستان ها اشاره کرد و اظهار داشت: «لوکت اروپایی»، «لوک آمریکایی» و بیماری انگلی «واروا» از بیماری‌های شایع این فصل به شمار می‌رود.
قیاسی استفاده از موم‌ها و کندوهای کهنه توسط زنبورداران و سم‌پاشی‌های بی‌موقع را از دیگر عوامل مؤثر در انتقال بیماری از کندوی بیمار به کندوی سالم عنوان کرد و بر لزوم رعایت موارد بهداشتی تأکید کرد.
رئیس اداره دامپزشکی نهاوند ادامه داد: از ابتدای سال بیش از ۱۴ مورد از زنبورستان‌های شهرستان نهاوند توسط کارشناسان دامپزشکی بازدید صورت گرفته است و این روند تداوم خواهد داشت.
وی بیان کرد: طی این بازدیدها به‌طور متغیر از ۱۴۰ کندو نمونه‌گیری انجام‌شده و نتایج این بازدیدها بررسی و تجزیه‌وتحلیل شده است.
قیاسی در پایان اظهار داشت: رصد و پایش و جلوگیری از شیوع بیماری‌های و کاهش خسارات و درنهایت جلوگیری از زیان دامداران و تولیدکنندگان ازجمله اهداف و وظایف این سازمان است.
انتهای خبر/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=205853
  • دیدگاه‌ها برای فعالیت ۱۵۲ زنبورستان در نهاوند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.