• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
1
معاون آموزش و ترویج منابع طبیعی استان همدان:

فرهنگ‌سازی شود تا طبیعت را به آیندگان هدیه دهیم

  • کد خبر : 212525
  • 15 اسفند 1402 - 12:31
فرهنگ‌سازی شود تا طبیعت را به آیندگان هدیه دهیم
معاون آموزش و ترویج منابع طبیعی استان همدان با بیان اینکه همه مردم و نهادها دغدغه محیط زیست و منابع طبیعی را دارند، گفت: باید به نحوی در این حوزه فرهنگ‌سازی شود تا بتوانیم طبیعت را به فرزندان و آیندگان خود هدیه دهیم.

خاکی‌زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه منابع طبیعی تنها مختص ما نیست و همانطور که به ما ارث رسیده است باید به آیندگان تحویل دهیم، گفت: تولید اکسیژن اهمیت دارد و باید حواسمان باشد با طبیعت زندگی کنیم، دوستش داشته باشیم و به آن احترام بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه شعار هفته منابع طبیعی «با مشارکت مردم، برای مردم» است، افزود: هفته منابع طبیعی از امروز آغاز و تا ۲۲ اسفندماه ادامه دارد.

معاون آموزش و ترویج منابع طبیعی استان همدان با بیان اینکه هرروز در هفته درختکاری نام مختص به خود را دارد، خاطرنشان کرد: امروز ۱۵ اسفندماه روز درختکاری و درخت داری، ۱۶ اسفند ماه روز مدیریت جامع حوزه آبخیز ، ۱۷ اسفندماه خانواده همیار طبیعت، ۱۸ اسفندماه روز آموزه‌های دینی فرهنگ و رسانه، ۱۹ اسفندماه روز آموزش، پژوهش و فناوری، ۲۰ اسفندماه روز حفاظت منابع طبیعی و قانون و ۲۱ اسفند روز مسئولیت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی نام دارد.

خاکی زاده ادامه داد: امروز برنامه‌هایی همچون کاشت نهال در در صدا و سیما، کاشت ۳۰۰ هکتاری نهال در روستای داغ داغ آباد با همکاری بسیج، کاشت نهال در مدارس و جشن روز درختکاری در دانشگاه بوعلی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه آموزش و ترویج درختکاری برنامه‌های ویژه‌ای داریم، تصریح کرد: تاکنون ۱۱ هزار همراه طبیعت داریم که آموزش اولیه به آن‌ها داده شد که شامل دانش‌آموزان نیز می‌شود.

معاون آموزش و ترویج منابع طبیعی استان همدان با بیان اینکه بسیج، هلال‌احمر، ادارات، ارگان‌ها و سازمان‌های استان همکاری خوبی در این زمینه داشتند، گفت: تفاهم‌نامه‌ای با این ادارات داشتیم تا در بحث آموزش و تولید نهالستان پای کار باشند.

خاکی زاده ادامه داد: بیشتر همکاری ما با آموزش و پرورش است که در بحث آموزش درکنار آن‌ها بودیم و قرار شد تا در مدارسی که فضای کاشت نهال دارند، ایجاد نهالستان شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از مدارس گلدان‌ها را به خانه بردند و آن را پرورش دادند، تصریح کرد: این نهال‌ها قرار است در منطقه‌ای از سد اکباتان کشت شوند.

معاون آموزش و ترویج منابع طبیعی استان همدان با تاکید براینکه نگهداری از نهال‌ها از کشت آن‌ها مهم‌تر است، عنوان کرد: البته در کنار اهمیت این موضوع از نهال‌هایی استفاده شده تا نیاز کمی به آب داشته باشند.

خاکی‌زاده با بیان اینکه نوع نهال‌ها با نظر کارشناسان متناسب با منطقه مد نظر انتخاب شده است، افزود: نهایتا تا دوسال نیاز به مقدار کمی آب دارند و پس از آن نیاز به آب زیادی ندارند و مقام هستند.

وی خاطرنشان کرد: از یک‌میلیارد درختی که در طرح مردمی باید کشت شود، امسال سه میلیون نهال سهم استان همدان است که در طی چهار سال ۱۲ میلیون کشت می‌شود.

معاون آموزش و ترویج منابع طبیعی استان همدان گفت: سهم هر ایرانی سه نهال است و اگر هرکدام سه نهال کشت کنیم در چهار سال به نتیجه مطلوب می‌رسد.

خاکی‌زاده با اشاره به اینکه همه مردم دغدغه محیط زیست و منابع طبیعی را دارند، گفت: باید به نحوی در این حوزه فرهنگ‌سازی شود تا بتوانیم طبیعت را به فرزندان و آیندگان خود هدیه دهیم.

انتهای خبر/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=212525
  • دیدگاه‌ها برای فرهنگ‌سازی شود تا طبیعت را به آیندگان هدیه دهیم بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.