• امروز : دوشنبه, ۹ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 30 September - 2024
7
استاندار همدان تاکید کرد:

فتح خرمشهر درخشان‌ترین قله نورانی دفاع مقدس

  • کد خبر : 216474
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
فتح خرمشهر درخشان‌ترین قله نورانی دفاع مقدس
استاندار همدان با تاکید بر اینکه درخشان‌ترین قله نورانی دفاع مقدس فتح خرمشهر است، گفت: این فتح به دست فرزندان ایران، بسیجیان و سپاهیان و ارتشیان انجام شد و سرزمین را از لوس وجود بعثیان آزاد کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان که صبح چهارشنبه در سالن جلسات شهدای استانداری برگزار شد، افزود: آن‌چه همیشه باید در ذهن باشد این است که دوران دفاع مقدس نقطه عطفی برای ماندگاری ایران بود واگر تقابل مستکبران با انقلاب اسلامی رخ نمی‌داد معلوم نبود چه سرنوشتی دچار انقلاب و نظام می‌شد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه در آن دوران بود که مردان و زنان غیور و علاقه مند به ارزش‌ها به مردم و کشور و نظام مشخص شدند، ادامه داد: در گفته و بیان ممکن است خیلی‌ها ادعا انقلابی‌گری و عمل‌گرایی داشته باشند اما این ادعا در میدان و عرصه عمل هست که نشان داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس درخشان‌ترین و ارزشمندترین بخش از تاریخ ایران عزیز ماست، افزود: بعد از نقلاب اسلامی یک تحول بزرگ رخ داد، مردان و فرزندان راستین کشور پا به عرصه گذاشتند مستضعفان مستکبران را کنار زدنند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دفاع مقدس یک نقطه عطف و مهمی بود، گفت: بعد از گذشت این همه سال از دفاع مقدس همان یادگاران که در آن ایام در دوران نوجوانی نقش آفرین بودند و در کنار شهدا مشق ایثار و از خود گذشتگی فرا گرفتند، امروز متولیان امر نظام و جامعه شدند و به درستی راه شهدا را پشت سر ولی امر مسلمین ادامه می‌دهند.

وی گفت: امروز در عرصه نیرو مسلح در صنایع مختلف شاهد رشد و پیشرفت شدیم و دیگران نسبت به این رشد و پیشرفت با نگاه حسرت و تعجب نگاه می کنند که چطور توانستیم در طول این سال ها پیشرفت کنیم که همه حاصل نگاه بسیج و جهادی است که حاکم شد.

قاسمی فرزاد اظهار کرد: اگر دوران مقدس را یک دوران تاریخی و زرنگار طلقی کنیم سوم خرداد، فتح خرمشهر که جز با استعانت پروردگار اتفاق نیفتاد یکی از قله و فرازهای نمایان این دوران است.
وی با اشاره به سخن حضرت‌امام که خرمشهر را خدا آزاد کرد، افزود: غیرت، مردانگی، دلبستگی و وابستگی به خاک و ارزش‌ها و مردم همه باهم گره خورد و آن چه که همه را منسجم کرد موضوع خرمشهر بود.

استاندار همدان در پایان گفت: اگر اشغال خرمشهر صورت نمی گرفت شاید این هماهنگی، انسجام و وحدت شکل نمی‌گرفت.

انتهای خبر/ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=216474
  • دیدگاه‌ها برای فتح خرمشهر درخشان‌ترین قله نورانی دفاع مقدس بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.