• امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
3
مدیر حوزه علمیه درگزین:

غزه تنها یک مسئله سیاسی نیست

  • کد خبر : 223669
  • 27 شهریور 1403 - 7:51
غزه تنها یک مسئله سیاسی نیست
مدیر حوزه علمیه گزین با تأکید بر اهمیت وحدت شیعه و سنی، دفاع از مردم مظلوم غزه را وظیفه‌ای دینی و انسانی برای همه مسلمانان دانست.

محبوبه خزایی  در گفتگو با خبرنگار «عصرهمدان» گفت :همدلی و وحدت بین ادیان، به‌ویژه میان مذاهب اسلامی همچون شیعه و سنی، در مواقع بحرانی نظیر دفاع از مردم غزه همواره اهمیت بسیاری داشته است.

خزایی افزود: در شرایط که ملت فلسطین به‌خصوص در غزه با ظلم و ستم مواجه هستند، این وحدت به‌عنوان یکی از اصول بنیادین اخلاقی و دینی در جهان اسلام تجلی می‌یابد.

وی ادامه داد: هر دو مذهب شیعه و سنی بر لزوم دفاع از مظلومان و مقابله با ظالمان تأکید دارند، که این موضوع در آیات قرآن کریم و سنت پیامبر اسلام (ص) ریشه دارد، از این رو، دفاع از حقوق مردم غزه نه تنها یک وظیفه دینی، بلکه انسانی است که تمام مسلمانان، فارغ از اختلافات مذهبی، باید به آن پایبند باشند.

وی در ادامه اظهار داشت: موضوع غزه تنها یک مسئله سیاسی نیست؛ بلکه یک مسأله اخلاقی و انسانی است که وجدان‌های بیدار در سراسر جهان را به واکنش وامی‌دارد، در تاریخ معاصر، شاهد بوده‌ایم که چگونه اندیشمندان، مراجع دینی، و علمای شیعه و سنی، در برابر ظلم‌هایی که به مردم فلسطین روا می‌شود، متحدانه ایستاده و صدای خود را به‌عنوان فریاد عدالت‌طلبی بلند کرده‌اند و این همبستگی مذهبی، پیامی روشن به دشمنان اسلام و ستمگران جهان است که مسلمانان در مواجهه با ظلم و تجاوز، اختلافات داخلی را کنار گذاشته و به دفاع از مظلومان می‌پردازند.

خزایی همچنین گفت :علاوه بر این، همدلی شیعه و سنی در دفاع از غزه به‌عنوان نماد وحدت اسلامی نشان می‌دهد که مسئله فلسطین فراتر از مسائل قومی و مذهبی است و متعلق به تمام امت اسلامی است، رهبران دینی از هر دو مذهب بارها تأکید کرده‌اند که دفاع از فلسطین نه فقط یک تکلیف سیاسی بلکه یک واجب شرعی و اخلاقی است.

این موضوع همچنین به مسلمانان یادآوری می‌کند که وحدت در دفاع از مقدسات و حقوق انسانی باید همواره در اولویت قرار گیرد، به‌ویژه زمانی که دشمنان مشترک تلاش می‌کنند با ایجاد اختلافات مذهبی، اتحاد مسلمانان را تضعیف کنند.

ایشان همچنین در ادامه گفت: این همدلی و همکاری در نهایت باعث می‌شود که صدای عدالت‌خواهی و حق‌طلبی مسلمانان در مقابل ظلم و تجاوزگری جهانی طنین‌انداز شود و روح برادری و اتحاد اسلامی را تقویت کند، دفاع از غزه نه تنها یک مسئولیت دینی و مذهبی، بلکه نشانه‌ای از انسانیت و ارزش‌های مشترک تمام ادیان الهی است که بر حمایت از مظلومان تأکید دارند.

انتهای خبر /ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=223669

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
به نظر من !!!

12 + چهار =