• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3
رئیس مرکز بهداشت نهاوند خبر داد:

غربالگری سلامت بیش از ۸۴ هزار نهاوندی

  • کد خبر : 209440
  • 25 دی 1402 - 9:39
غربالگری سلامت بیش از ۸۴ هزار نهاوندی
رئیس مرکز بهداشت نهاوند گفت: از مجموع ۱۳۹ هزار مشمول طرح غربالگری بیماری دیابت و فشارخون در شهرستان نهاوند تاکنون بیش از ۸۴ هزار نفر سنجش شده‌اند.

علی احسان خیشوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» گفت: پایان دی‌ماه آخرین فرصت جهت سنجش رایگان میزان قند و فشارخون گروه هدف است.

وی اظهار داشت: از مجموع ۱۸۵ هزار نفر جمعیت شهرستان ۱۳۹ هزار نفر افراد بالای ۱۸ سال به‌عنوان جامعه هدف مشمول شرکت در طرح غربالگری سلامت هستند.

خیشوند ادامه داد: تاکنون بیش از ۸۴ هزار نفر در شهرستان نهاوند با مراجعه به مراکز درمانی و بهداشتی از میزان قند و فشارخون خود مطلع شدند.

وی بیان داشت: تا پایان مهلت این طرح افراد باقیمانده می‌توانند به‌صورت ناشتا به ۷۸ خانه بهداشت روستایی و ۱۷ مرکز جامعه سلامت مراجعه و در این طرح به‌صورت رایگان شرکت کنند.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند گفت: آگاهی نداشتن از قند خون و فشار بالا می‌تواند بسیار خطرناک باشد و سلامتی افراد جامعه را با توجه به خاموش بودن این بیماری‌ها به خطر بیندازد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه پایان دی‌ماه آخرین فرصت برای بهره‌مندی از پویش غربالگری رایگان فشارخون بالا و دیابت است از شهروندان درخواست داریم از این فرصت استفاده نموده و اگر تابه‌حال در این پویش شرکت نکرده‌اند به مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت مراجعه و برای اینکه یک‌بار هم که شده از میزان قند و فشارخون خود مطلع شوند.

خیشوند افزود: بیماری‌های فشارخون بالا و دیابت دو بیماری خاموش مرگ‌بار هستند که بسیاری از افراد از بیماری خود مطلع نبوده و اکنون بهترین فرصت برای شناسایی زودرس این بیماری‌ها است.

وی عنوان کرد: به‌منظور دسترسی بهتر و آسان‌تر شهروندان تا پایان دی‌ماه دو دستگاه آمبولانس ویژه آقایان و بانوان جهت اندازه‌گیری قند خون و فشارخون در میدان ابوذر مستقرشده و به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند گفت: همشهریان عزیز بالای ۱۸ سال می‌توانند به‌صورت ناشتا تا ساعت ۹ صبح به این محل مراجعه و به‌صورت رایگان از میزان قند و فشارخون خود مطلع شوند.

وی در پایان بیان داشت: همچنین اعزام تیم‌های سیار به ادارات و بانک‌ها را در این مدت داشته‌ایم و این دو آمبولانس مستقر نیز در میدان ابوذر مستقر تا افراد شاغل در بازار و افراد سخت در دسترس را موردسنجش قرار دهند.

انتهای خبر/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=209440
  • دیدگاه‌ها برای غربالگری سلامت بیش از ۸۴ هزار نهاوندی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.