• امروز : شنبه - ۹ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 29 June - 2024
1

غدیر، بنیادی برای ترویج زندگی علوی در جامعه‌ ایران

  • کد خبر : 110125
  • 29 فروردین 1400 - 19:52
غدیر، بنیادی برای ترویج زندگی علوی در جامعه‌ ایران

بنیاد بین المللی غدیر یکی از بنیاد های کمتر شناخته شده اما پر توان و فعالیت برای کمک به نیاز مندان و تعلیم جوانان علوی در جامعه‌ی ایران است به گزارش عصر همدان؛ بنیاد غدیر از سال ۶۷با دستور مقام معظم رهبری تاسیس شد اولین مدیر و مسئول این بنیاد مرحوم آیت الله خزعلی بود […]

بنیاد بین المللی غدیر یکی از بنیاد های کمتر شناخته شده اما پر توان و فعالیت برای کمک به نیاز مندان و تعلیم جوانان علوی در جامعه‌ی ایران است

به گزارش عصر همدان؛ بنیاد غدیر از سال ۶۷با دستور مقام معظم رهبری تاسیس شد اولین مدیر و مسئول این بنیاد مرحوم آیت الله خزعلی بود و هم اکنون این کرسی در اختیار آیت الله صدیقی امام جمعه ی موقت تهران است.

این بنیاد در تمام استان ها شعبه دارد و مسئولیت آن در هر استان به عهده‌ی امام جمعه است.

رد پای بنیاد غدیر  در خیلی از امور خیره‌ی استان مشهود است اما انگار یاری رساندن بی نام و نشان رسمی است که از شیوه ی امام و پیشوای خود به ارث برده است.

در مصاحبه‌ی پیش رو با حجت‌الاسلام حمیدرضا نامور، معاون فرهنگی بنیاد غدیر همدان از اقدام و فعالیت چند وقت اخیر این بنیاد علوی پرسیده ایم.

عصر همدان: کمی از اهدافی که بنیاد غدیر دنبال می کند بگویید.

نامور: اگر مختصر و مفید بگوییم بنیاد غدیر به دنبال ۲هدف است اول ترویج معارف امامت و ولایت مخصوصا بخش غدیر امیر المومنین(ع) و دوم جذب جوان ها و نسل فرهنگی و اثر گذار جامعه. جوان ها‌ی جامعه‌ی ما باید هر کدام در معرض رهنمود ها و معارف امامت قرار بگیرند و آگاهانه مروج غدیر باشند.

البته در امتداد این اهداف اقدامات فرهنگی مناسبت های طول سال مثل دهه‌ی امامت و ولایت، شهادت امیر المومنین، ایام فاطمیه و… تحت پوشش برنامه های بنیاد غدیر قرار می گیرد.

عصر همدان: برای آموزشش جوانان چه اقدامی دارید؟

نامور: قبل از شیوع کرونا دوره هایی تحت عنوان مهندسی تبلیغ غدیر به صورت کنفرانس در تالار قرآن برگذار می شد و هر بار جمع زیادی از جوانان را پوشش می داد که بعد از اخذ مدرک پایان دوره آماده ی اعزام برای تبلیغ در مواقع لزوم بودند. با وقفه ای که بعد از شیوع بیماری اتفاق افتاد آماده ی برگذاری این دوره ها به صورت مجازی شده ایم و به احتمال زیاد همین روز ها اولین کنفرانس مجازی را آغاز خواهیم کرد.

همچنین آموزش نسل جوان به طور جدی در فضای مجازی مد نظر ما است فرزندان ایران باید در شبکه های مجازی از امام علی(ع) بخوانند با این هدف در ایتا، تلگرام و اینستا گرام مشغول فعالیت شدیم در طرح یک شنبه های علوی حکمت ها و احادیث امام علی(ع) بررسی می شود و در برنامه های دیگر رفع شبهات و طرح پرسش و پاسخ با محوریت نهج‌البلاغه که پاسخش از همان خطبه های نهج‌البلاغه داده میشه  ، تولید و انتشار کلیپ های تصویری کوتاه، شرح خطبه ها، حکمت ها و کلمات قصار نهج‌البلاغه به صورت صوتی، تولید پوستر های حدیثی از مولا علی علیه السلام و سلسله مباحث ادله ی اثبات امامت از متون شیعه و سنی با کلام استاد محترم حوزه و دانشگاه حضرت حجهالاسلام والمسلمین طاهری همدانی. که تابحال ۱۳ جلسه ضبط و منتشر شده از فعالیت های بنیاد غدیر در  فضای مجازی است.

عصر همدان: نمونه‌ هایی از برنامه های فرهنگی بنیاد را برای مخاطبان ما توضیخ دهید

نامور: در بنیاد غدیرمسابقات کتاب خوانی زیاد برگذار می شود همین نزدیکی ها در ماه رجب به مناسبت ولادت امیر المومنین(ع) مسابقه ی بزرگ کتاب خوانی در جستجوی جانشین پیامبر با ۲هزار و ۰۰۵ شرکت کننده برگزار شد که به قید قرعه ۲۱ نفر از آن ها صاحب جایزه‌ی نقدی شدند.

در حال حاضر هم مسابقه ای برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده ایم که در غالب ۳طرح اجرا می شود. دل نوشته برای برای امیر المومنین، خاطره نویسی از زیارت حرم ابوتراب در نجف اشرف و مسابقه ی متن خطبه‌ی متقین(۳۹۱نحج‌البلاغه) اختتامیه و اهدای جوایز این مسابقه هم بعد از جشن عید فطر انجام می گیرد.

به اضافه بنیاد غدیر در سراسر کشور همیشه شرکت کننده در اردو های جهادی، گلریزان های خیریه و دیگر برنامه های فرهنگی بوده است.

عصر همدان: کمک امیر المومنین به ایتام و نیازمندان یکی از زیبا ترین فضائل ایشان است آیا بنیاد غدیر در این زمینه ورود کرده است؟

نامور: البته به مناسبت عید غدیر خم در سالی که گذشت ۰۱۱ بسته ی غذایی بین افراد نیازمند توزیع شد همچنین به مناسبت فرارسیدن ۳۱ رجب ۶۵ هزار  نان رایگان در نانوایی ها و  ۰۰۱ پرس غذا توزیع شد  در چند محله حساب های دفتری ساکنان کم توان را تسویه کردیم و برای شب های شهادت مولای متقیان توزیع نان و خرما را در نظر داریم.

عصر همدان: در پایان با تشکر از مصاحبه ی شما لطفا آدرس شبکه های مجازی بنیاد غدیر را برای مخاطبان عصر همدان بفرمایید 

نامور: آدرس کانال ایتا بنیاد غدیر @bonyadghadirhamedan99. و صفحه‌ی اینستا گرام بنیاد غدیر:  @boniad_ghadir_hamedan99 است.

انتهای پیام / رض

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=110125
  • دیدگاه‌ها برای غدیر، بنیادی برای ترویج زندگی علوی در جامعه‌ ایران بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.