• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
0

عمل به وعده ها، مردمی بودن و حل مشکلات باعث امیدواری مردم می شود/لزوم اصلاح قوانین فسادزا

  • کد خبر : 127128
  • 12 شهریور 1400 - 15:34
عمل به وعده ها، مردمی بودن و حل مشکلات باعث امیدواری مردم می شود/لزوم اصلاح قوانین فسادزا

ائمه جمعه شهرهای مختلف استان همدان در خطبه های این هفته نماز جمعه گفتند: آمریکا ۲۰ سال در افغانستان جنایت کرد و با وجود صرف هزینه های میلیون دلاری ولی بدون نتیجه افغانستان را با خفت ترک کردند. به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه ظهر امروز در میعادگاه های نماز جمعه شهرهای مختلف استان‌همدان‌ […]

ائمه جمعه شهرهای مختلف استان همدان در خطبه های این هفته نماز جمعه گفتند: آمریکا ۲۰ سال در افغانستان جنایت کرد و با وجود صرف هزینه های میلیون دلاری ولی بدون نتیجه افغانستان را با خفت ترک کردند.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه ظهر امروز در میعادگاه های نماز جمعه شهرهای مختلف استان‌همدان‌ برگزار شد.

همدان

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان با تأکید بر لزوم توجه به مقوله مهم عدالت در کشور اظهار کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری در جمع دولتمردان، در موضوع تحقق عدالت در جامعه عقب هستیم که باید نسبت به مهم توجه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به تأکید رهبری بر بازسازی انقلابی عرصه‌های مدیریتی در تمام بخش‌ها گفت: در راستای مبارزه بر فساد و پیشروی به سمت تحقق عدالت، باید علاوه بر بهره‌گیری از مدیر خوب و کارآمد، نسبت به اصلاح قوانین فسادزا اقدام شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اگر این قوانین اصلاح نشوند، مدیر کارآمد هم کاری از پیش نخواهد برد ادامه داد: اصلاح ساختار فرهنگی٬ سیاسی و اقتصادی از دیگر موضوعاتی است که باید نسبت به آن اقدام شود و کار با جدیت پیش رود.

وی تحقق عدالت را در گرو اصلاح ساختارها عنوان کرد و افزود: اگر ساختاری غیرعادلانه و فاسد باشد مدیر کارآمد هم ممکن اس٬ت کارآمدی خود را از دست دهد.

شعبانی اضافه کرد: اگر ساختارهای اقتصادی ناسالم و ناعادلانه باشد به طوری که برخی حقوق آن‌چنانی دریافت کنند و برخی نیز درآمدهای بسیار پایین داشته باشند مدیر کارآمد هم قادر نخواهد بود تغییرات زیادی ایجاد کند.

نخبگان برای طراحی ساختارهای عادلانه اقتصادی به دولت کمک کنند

وی با بیان اینکه نخبگان حوزوی و دانشگاهی برای طراحی ساختارهای عادلانه اقتصادی به دولت کمک کنند گفت: کشور٬ نیازمند بازسازی مدیریتی انقلابی در همه عرصه‌هاست و تمام ساختارهای فرهنگی و اقتصادی کشور نیاز به تغییر دارند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه قانون را باید به نفع مردم تعییر داد تأکید کرد: معتقدم قانونی که سبب بروز ظلم به کسی می‌شود را باید به دیوار کوبید و رها کرد؛ بنابراین باید نسبت به اصلاح این قوانین اقدام شود.

وی با اشاره به انتخاب شهردار همدان نیز گفت: شهردار منتخب و اعضای شورای شهر باید به موضوعاتی چون تسهیل در صدور پروانه‌های ساختمانی٬ تعیین تکلیف اراضی و املاک افرادی که در طرح‌های شهری قرار می‌گیرند، حل مشکلات ناوگان شهری و رفع توسعه نامتوازن توجه داشته باشند.

وی در ادامه ۱۱ شهریور سالروز عملیات قراویز را گرامی داشت و با بیان اینکه نفوذ منافقین باعث شد این عملیات لو برود گفت: بیش از ۶۲ تن از رزمندگان در این عملیات به مقام شامخ شهادت رسیدند.

شعبانی با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد(ع) و با بیان اینکه این امام همام از سال ۶۱ یعنی زمان وقوع واقعه کربلا تا سال ۹۵ هجری بر مظلومیت اباعبدالله(ع) اشک ریخت افزود: در دوران ایشان فضای تقیه و خفقان بسیار زیاد بود به همین دلیل وقتی به امامت رسیدند تنها پنج نفر امامت ایشان را قبول داشتند.

وی با بیان اینکه امام سجاد(ع) در این باره فرمودند «در تمام حجاز ۲۰ نفر که محب ما اهل بیت(ع) باشد پیدا نمی‌کنید» اظهار کرد: آنقدر فضا بر امام زین‌العابدین(ع) سخت بود که با وجود وقوع سه قیام ایشان بنا به مصالح اسلام با هیچ یک همراهی نکردند.

نهاوند

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: آمریکا ۲۰ سال در افغانستان جنایت کرد و با وجود صرف هزینه های میلیون دلاری ولی بدون نتیجه افغانستان را با خفت ترک کردند.

وی اظهار داشت: دولت فعلی آمریکا همان دولت ترامپ است و سیاست آنها همان سیاست است و در عمل هیچ فرقی ندارند و دنبال منافع صهیونیست ها هستند.

امام جمعه نهاوند افزود: این خروج مقدمه ای برای خارج شدن کامل آمریکایی‌ها از منطقه است که اگر آنها از این منطقه بروند جهان اسلام نفس راحتی خواهد کشید.

وی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: یکی از مهمترین کارهای دولت جدید؛ ترمیم اعتماد مردم است که این کار به چند اقدام نیاز دارد از جمله اینکه دولت مردان به وعده های داده شده عمل کنند و مردمی و در بین مردم باشند و درد مردم را بدانند.

حجت الاسلام مغیثی اظهار داشت: رئیس جمهور جدید در همین ابتدای کار دو سفر داشتند و از مناطق محروم بازدید کردند و برای حل مشکلات دستوراتی صادر کردند که اقدامی شایسته بود و انتظار این است که دولت‌مردان با رفتن به داخل جامعه دردها را بشناسند و برطرف کنند و باعث امیدواری و اعتماد مردم بشوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند همه مردم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و در نوبت خود واکسن بزنند و حتما از ماسک استفاده کنند تا کرونا از بین برود.

امام جمعه نهاوند گفت: در مبارزه با کرونا باید مقررات رعایت شود و باید همه این رعایت ها را داشته باشند تا با عزمی همگانی این بیماری را ریشه کن کنیم.

تویسرکان

خطیب نماز جمعه تویسرکان، بزرگترین سرمایه هر دولتی را مردم دانست و گفت: متأسفانه دولت قبل با امید به غرب این سرمایه را از بین برد و حال این روزها راه جلب اعتماد یکی شدن حرف وعمل دولتمردان و در نهایت عمل به وعده های داده شده است.

حجت الاسلام مرتضی موحدی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به ۱۲ شهریور ماه سالروز به شهادت رسیدن یکی از جوانان ایران زمین به دست انگلیسی ها، گفت: رئیسعلی دلواری در جنگ جهانی اول غیورانه گروهی دیگر از جوانان این مرز و بوم را برای مقابله با زیاده خواهی های استعمار پیر همراه ساخت و شکست های متعددی برای دولت انگلیس رقم زد.

وی همچنین با تقدیر از اقدام قابل تحسین مجمع خیرین سلامت تویسرکان برای راه اندازی پویش “نذر نفس”، اظهار کرد: این طرح ارزشمند برای یاری رساندن به بیماران کرونایی محروم است و چه بهتر خیرین شهرستان برای به ثمر رساندن آن وارد میدان شوند.

خطیب نماز جمعه تویسرکان در ادامه بزرگترین سرمایه هر دولتی را مردم دانست و افزود: متأسفانه دولت قبل با امید به غرب این سرمایه را از بین برد و حال این روزها راه جلب اعتماد یکی شدن حرف وعمل دولتمردان و در نهایت عمل به وعده های داده شده است.

حجت الاسلام موحدی درخصوص واکسیناسیون با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه واکسیناسیون عمومی مسئله بسیار مهمی است که حتماً بایستی انجام گیرد،عنوان کرد: عموم متخصصان هم بر انجام واکسیناسیون تأکید دارند.

وی تصریح کرد: و البته همه ما باید به رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله ماسک زدن، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تهویه و شستن دست ها اهتمام ویژع ای داشته باشیم و این مسئولیت اجتماعی را جدی بگیریم.

اسدآباد

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد، امام جمعه اسدآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با تأکید بر داشتن صداقت و تقوا در گفتار و رفتار که تشکیل دهنده دین هستند، اظهار کرد: ۱۳ تن از شهدای والامقام اسدآباد به فرماندهی سردار شهید خزایی در منطقه قراویز در ۱۱شهریور سال ۶۰ به شهادت رسیدند.

وی با گرامیداشت سالروز آیت الله قدوسی و دستجردی، و روز خونین ۱۷ شهریور، گفت: در این روز جمعی از انقلابیون به دست منافقین به درجه شهادت رسیدند.

امام جمعه اسدآباد تغییر نام بلوار سیدجمال الدین اسدآبادی را بی تدبیری خواند و گفت: ما ا افرادی که این تغییر نام را انجام دادند، گلایه مندیم و مردم شهرستان ما ناراحت و مکدر کردند.

وی با بیان اینکه سیدجمال الدین از افتخارات کشور و استان همدان و شهرستان اسدآباد است، افزود: البته ما نوکر شهداییم، کاری به نامگذاری این بلوار به نام شهید بابایی نداریم اما انها که سبب شدند این تغییر نام صورت بگیرد، کار زشتی انجام دادند و مردم ما گله مند شدند..

وی ادامه داد: البته ما اعتراض مان نسبت این تغییر نام را دیروز در جمع ائمه جمعه استان و آیت الله شعبانی بیان کردیم، این تغییر نام دیگر انجام گرفته و کاری نمی‌شود، کرد اما آیت الله شعبانی قول دادند مکان دیگری را به نام سیدجمال الدین اسدآبادی قرار دهند.

بهار

حجت السلام محمدعلی ارزنده با تاکید بر روی کارآمدن جوانان گفت: ناامیدی جوانان را فرا گرفته باید بانوان پروری، روحیه بخشی و دادن وظایف به جوانان افراد با نشاط و متخصص را را تربیت کنیم.

امام جمعه بهار در خطبه های این هفته شهر بهار  با دعوت همگان به تقوای الهی و ضمن تسلیت بحر چهارم امامت و ولایت امام زین العابدین علیه السلام اظهار کرد:  تزریق واکسن برکت توسط حضرت امام خامنه ای نشان از  افتخار و اعتماد به دانشمندان کشورمان ایران بود و حضرت آقا در این راه پیش قدم بودند و در همین راستا و با توجه به وضعیت شیوع کرونا مردم باید  بحث واکسیناسیون را جدی بگیرند و در زمان مقرر با توجه به فراخوان گروه های هدف به مراکز پیشگیری برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

حجت السلام محمدعلی ارزنده نیز طبق بیانات حضرت امام خامنه ای مدظله العالی در جلسات هیئت دولت؛ به مدیریت و وظیفه دادن به جوانان، جوان پروری تاکید داشتند چرا که در این مرز و بوم از این جوانان کم نداریم و باید به جوانان فرصت پیشرفت داد.
‍ ‍
خطیب جمعه شهر بهار افزود: از خدا بخواهیم که توفیق این را به ما بدهد  تا اشتباهاتمان را توجیه نکنیم چراکه در غیراین صورت توفیق استغفار را نخواهیم داشت و این توجیه ها ضربه به انقلاب و فرهنگ مملکت است؛  اگر برای رضای خدا میخواهیم کار کنیم خیلی وقتها کار نکردن بهتر کار کردن است بگذارید جوانان وارد میدان شوند مانع کار کردن جوانان نباشیم، جوان گرایی امید به جوانان و امید پروری را باید داشته باشیم و از سرمایه های جوان استفاده کنیم، ناامیدی جوانان را فرا گرفته باید با روحیه بخشی و دادن وظایف به جوانان جامعه ای با نشاط و به سوی  امید را تربیت کنیم.

حجت الاسلام ارزنده تصریح کرد: هر کسی در جایگاه خود مسئول است و باید جوابگوی اعمال و کردار خود باشد و دولتمردان باید با توجه به فردا مسئولیت  در حل  مشکلات معیشتی، تورم، اشتغال مردم ورود جدی داشته باشند و هوشیارانه برخورد کنند.

وی همچنین با تبریک انتصاب شهردار جدید بهار عنوان کرد: باتصمیم شورای اسلامی دوره ششم شهر بهار شهردار جدید با انگیزه بیشتر برای تحول شهر نصب شده که امیدواریم مهندس مجیدی در سمت شهردار جدید شهر با توان بالای مدیریتی  تحولاتی در دیار آیت الله بهاری بوجود آورد و از خدمات شایسته شهردار سابق مهندس یاری نیز تقدیر و تشکر کردند که با دلسوزی  و پشتکار در انجام وظایف محوله زحمات زیادی کشیدند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=127128
  • دیدگاه‌ها برای عمل به وعده ها، مردمی بودن و حل مشکلات باعث امیدواری مردم می شود/لزوم اصلاح قوانین فسادزا بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.