• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
4
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان:

طرح فجرانه تا اردیبهشت‌ قابل استفاده است

  • کد خبر : 211418
  • 26 بهمن 1402 - 12:38
طرح فجرانه تا اردیبهشت‌ قابل استفاده است
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه در طرح فجرانه مبلغ ۲۲۰ هزار تومان به ازای هر یارانه بگیر امکان خرید ۱۱ اقلام اساسی وجود دارد، گفت: شایعاتی مبنی بر مدت زمان اجرای طرح مطرح شده اما از مردم می‌خواهیم به شایعات توجه نکنند؛ این طرح تا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه داد.

یوسف شعبانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با اشاره به اجرای طرح فجرانه، گفت: یارانه بگیران دهک یک تا هفت می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

وی با بیان اینکه متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی باید به فروشگاه‌های طرف قرارداد با شبکه ملّی جهت خرید یازده اقلام اساسی اقدام کنند، افزود: مبلغ ۲۲۰ هزار تومان به ازای هر یارانه بگیر امکان خرید اقلام وجود دارد که در همان کالابرگ الکترونیکی شارژ شده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان ادامه داد: از ابتدای امسال برای همه یارانه بگیران مقرر شد که تا ۸۰ هزار تومان خرید الکترونیکی داشته باشند، سپس این مبلغ به ۱۲۰ هزار تومان و حالا به ۲۲۰ هزار تومان رسید اما استفاده از آن یک شرط دارد.

شعبانی با اشاره به اینکه شرط استفاده از مبلغ ۲۲۰ هزارتومان خرید الکترونیکی آن است که الزاما خرید به صورت الکترونیکی و دقیقا همان اجناس اعلام شده باشد، عنوان کرد: در این میان برخی فروشگاه‌ها تخلف کردند که باعث سردرگمی مردم شد که تعزیرات حکومتی درحال بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: مردم دقت کنند که استفاده از این طرح تا ۱۷ اردیبهشت ماه زمان دارد و به شایعاتی مبنی براینکه مدت زمان استفاده تنها دو روز است توجه نکنند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان با تأکید براینکه در سطح استان از ابتدای سال حدود هزار و ۸۰۰ فروشگاه صنفی و زنجیره‌ای برای اجرای طرح کالابرگ آماده شدند، تصریح کرد: نرم‌افزار مورد نیاز برای اجرای طرح‌های حمایتی در فروشگاه نصب شده و در حال ارائه خدمت هستند.

شعبانی در پاسخ به این سوال که آیا استفاده نکردن از این طرح موجب ذخیره آن مبلغ می‌شود، گفت: اگر فرد از این مبلغ استفاده نکند ذخیره نمی‌شود، در واقع این مبلغ صرفا برای خرید ۱۱ اقلام اساسی و معین است.

وی با بیان اینکه شایعات زیادی در خصوص این طرح مطرح شده است، افزود: سخنانی مبنی بر اینکه مردم می‌توانند مبلغ را به صورت نقدی دریافت کنند و یا از کالاهای دیگری به جز آن ۱۱ کالا خریداری کنند شایعه است و اگر فروشگاه‌ها مردم را به این سمت‌ها سوق دهند تخلف محسوب می‌شود.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه مردم می‌توانند هرگونه تخلف در مراکز را به شماره ۱۳۵تعزیرات حکومتی اطلاع دهند، تصریح کرد: از مردم تقاضا داریم به شایعات توجه نکنند و اطلاعات صحیح را از صدا و سیما و رسانه‌های معتبر دریافت کنند.

شعبانی ادامه داد: الزامی نیست که افراد حتما ۱۱ قلم را به صورت یکجا خریداری کنند و می‌تواند بر اساس نیاز خود اقلام را خریداری کنند.

وی عنوان کرد: دهک هر خانوار مشخص است و اگر فردی از دهک خود اطلاع ندارد می‌تواند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت از این موضوع آگاه شود.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان در پایان با بیان اینکه اصل یارانه افراد محفوظ است، گفت: در حال حاضر دهک‌های یک تا سه مبلغ ۴۰۰ هزار تومان یارانه و دهک‌های چهار تا هفت مبلغ ۳۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند.

انتهای خبر/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=211418
  • دیدگاه‌ها برای طرح فجرانه تا اردیبهشت‌ قابل استفاده است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.