• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

ضرورت فعالیت های فرهنگی برای دانش آموزان جهت تبیین انقلاب

  • کد خبر : 44237
  • 28 دی 1398 - 17:42
ضرورت فعالیت های فرهنگی برای دانش آموزان جهت تبیین انقلاب

مجید درویشی با اشاره به شرایط امروز از جمله شهادت شهید سلیمانی و انتخابات مجلس گفت: امسال باید برنامه های دهه فجر متفاوت باشد و این امر نیازمند همفکری مدیران مدارس و فرهنگیان است لذا باید کار فرهنگی بیشتری داشته باشیم تا علاوه بر تبیین، دانش آموزان انقلاب را با وجودشان لمس و احساس کنند. […]

مجید درویشی با اشاره به شرایط امروز از جمله شهادت شهید سلیمانی و انتخابات مجلس گفت: امسال باید برنامه های دهه فجر متفاوت باشد و این امر نیازمند همفکری مدیران مدارس و فرهنگیان است لذا باید کار فرهنگی بیشتری داشته باشیم تا علاوه بر تبیین، دانش آموزان انقلاب را با وجودشان لمس و احساس کنند.

به گزارش عصر همدان؛ فرماندار شهرستان اسدآباد در شورای آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد، با اشاره به جایگاه و اهمیت این شورا، اظهار کرد: در این شورا تصمیمات مهمی برای جامعه دانش‌آموزی و فرهنگی گرفته می شود که ضروری است مدیران و اعضای این شورا حضور جدی داشته باشند.

وی با اشاره به مشکل اساسی تعاونی مسکن فرهنگیان، تصریح کرد: در این تعاونی ۵۰۰ نفر ثبت نام کرده و درخواست زمین داده اند که قرار است که ۳۰ هکتار از اراضی به محدوده شهر اضافه و در اختیار آنان قرار گیرد.

به دنبال رفع مشکل مسکن فرهنگیان هستیم

فرماندار شهرستان اسدآباد ادامه داد: امروز برای حل مشکل فرهنگیان مدیر کل مسکن و شهرسازی به شهرستان دعوت شده و به دنبال راهکاری برای حل این مشکل هستیم.

وی تأکید کرد: قول می‌دهم که به زودی مشکل زمین فرهنگیان پیگیری و نتیجه هم حل و فصل شود.

درویشی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ماه بهمن و دهه فجر، گفت: امسال دهه فجر به لحاظ شرایط مختلفی چون شهادت شهید سلیمانی، انتخابات و فشارهای تحریمی، حساس و قطعا” متفاوت خواهد بود و می طلبد که مدیران مدارس و فرهنگیان و آموزش و پرورش این دهه را پررنگ‌تر جلوه دهند.

مدیران مدارس دهه فجر را متفاوت برگزار کنند

وی با بیان اینکه دانش آموزان نسل جدید باید طعم پیروزی انقلاب و رسیدن آن به گام دوم را بهتر احساس کنند، افزود: باید کار فرهنگی بیشتری داشته باشیم تا دانش آموزان انقلاب را با وجودشان لمس و احساس کنند و این نیاز به برگزاری جشن های انقلابی و خاطره انگیز است.

فرماندار شهرستان اسدآباد با اشاره به انتخابات پیش رو و فرمایشات رهبر انقلاب، گفت: فرهنگیان باید مردم را برای حضور در پای صندوق اخذ رأی و برگزاری انتخاباتی پر شور و گسترده تشویق کنند.

ولایتمداری را به دانش آموزان و نسل جدید بیاموزیم

امام جمعه اسدآباد هم با اشاره به ویژگی های حضرت فاطمه (س) از جمله ایثار، ولایتمداری، اخلاق مداری، عبادت، شجاعت، ساده زیستی، عفت و حجاب، اظهار کرد: باید این ویژگی‌ها مایه الگوگیری زنان، دختران و همه مردم باشد.

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد با اشاره به فرا رسیدن ایام دهه فاطمیه، تأکید کرد: فرهنگیان و مدیران مدارس باید از فرصت این ایام استفاده و دانش آموزان را با شخصیت و زندگی و منش حضرت زهرا (س) آشنا کنند.

وی با بیان اینکه با شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی فصل جدیدی از گام دوم انقلاب رقم خورد، افزود: ریشه و اساس دشمنی استکبار جهانی تمام شدنی نیست و نباید از توطئه دشمن غافل شد و باید از فرصت ایام دهه فاطمیه استفاه و دانش آموزان را با مسائل روز و ولایتمداری آشنا کرد.

نامگذاری هر مکانی باید در شأن سردار شهید سلیمانی باشد

امام جمعه اسدآباد از مردم، مدیران مدارس، دانش آموزان به منظور برگزاری مراسمات شهادت شهید قاسم سلیمانی قدردانی کرد و گفت: باید اگر نامگذاری مکان و یا محلی به نام این شهید انجام می شود، در خور و شأن این شهید باشد؛ به فرض مثال می توان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد را که بزودی به دانشگاه هم تبدیل می شود، به نام شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری کرد.

وی با تأکید بر فضا سازی برای دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: زیبایی جشن های انقلاب باید به این باشد که نشاط و شور در بین دانش آموزان و نسل جدید ایجاد کند.

رئیس اداره آموزش وپررش شهرستان اسدآباد هم از کسب رتبه برتر شورای آموزش و پرورش اسدآباد در استان خبر داد و اظهار کرد: امسال این شهرستان در رده سوم قرار گرفته که البته استان همدان در سطح کشور مقام اول را کسب کرده است.

غلامرضا همایی لطیف با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش رکن اصلی اموزش و پرورش است که در تصمیم سازی و همگرایی سازمانی کمک می کند، افزود: تمام هر جا مدرسه ای موفق وجود دارد، به دلیل موفقیت شورای معلمان، و هرجا مدرسه ای برنامه ای خوب ارائه می دهد، به دلیل وجود شورای دانش‌آموزی و در هر مدرسه ای که مشارکت خوبی دارد ، به دلیل موفقیت انجمن اولیا و مربیان فعال است.

وی شورای آموزش و پرورش در باز کردن گره‌ها از پای آموزش و پرورش و مدارس را اثرگذار دانست و گفت: ماامسال در تمام شاخص ها در حال رشد هستیم.

مجوز درمانگاه فرهنگیان اخذ شده است

رئیس اداره آموزش وپررش شهرستان اسدآباد از اخذ مجوز درمانگاه فرهنگیان از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان خبر داد و افزود: بزودی پروانه این درمانگاه صادر می شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد هم زنگ انقلاب در مدارس، اجرای برنامه گلبانگ انقلاب در شهر آجین، تجلیل از ۳۰۰ نفر دانش‌اموز نخبه قرآنی و فرهنگی، مسابقات قرآنی، نمایشگاه هنرهای تجسمی، پخش آهنگ‌های حماسی و انقلابی در مدارس، خاطره گویی مبارز انقلابی در مدارس، برپایی نماز جماعت، اعزام راویان انقلاب، کلنگ زنی و افتتاح درمانگاه فرهنگیان را ازجمله برنامه های آموزش و پرورش شهرستان در دهه فجر برشمرد.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=44237
  • دیدگاه‌ها برای ضرورت فعالیت های فرهنگی برای دانش آموزان جهت تبیین انقلاب بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.