• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
4
امام جمعه شهرستان فامنین:

ضرورت حجاب و عفاف در جوامع اسلامی

  • کد خبر : 190606
  • 28 تیر 1402 - 17:20
ضرورت حجاب و عفاف در جوامع اسلامی
امام جمعه شهرستان فامنین از تمامی دستگاه‌ها اجرایی خواست برای مقابله با بی حجابی در جامعه به صورت جدی ورود کرده و در این خصوص با کسی مماشات نکنند.

امام جمعه شهرستان فامنین در مصاحبه با خبرنگار عصر همدان بر ضرورت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در شهرستان تاکید کرد و گفت: دستگاههای فرهنگی باید پاسخگو به سوالات و شبهات جوانان در خصوص حجاب و عفاف باشند.

وی ادامه داد: مسئله حجاب که یک دستور دینی است به معنای پوشیدن، پنهان کردن است، رعایت حجاب اسلامی، به تهذیب و تزکیه نفس پرداخته و قرب الهی را نصیب انسان می‌کند.

حجت الاسلام غفاری امام جمعه شهرستان فامنین ضمن انتقاد از عدم رعایت حجاب و عفاف توسط برخی افراد در جامعه و سطح شهر، بر ضرورت رسیدگی به این مسئله از سوی مسئولان ذیربط تاکید کرد و افزود: ناهنجاری و رواج بی‌حجابی در جامعه و شروع اقدامات لازم برای مقابله با بی‌حجابی در سطح شهر، لازم است سریع تر در این خصوص به گلایه‌ها و دغدغه‌های مردم رسیدگی جدی شود.

وی  از برخی مغازه‌های لباس با لباس‌هایی که به دور از شان و منزلت بانوی مسلمان ایرانی و اسلامی است انتقاد کرد و از دستگاه های ذیربط و اتحادیه پوشاک خواست با نظارت جدی اجازه ندهند لباس‌های زنانه با طراحی نامناسب در ویترین مغازه‌ها به نمایش گذاشته شود.

امام جمعه شهرستان فامنین در ادامه از تمامی دستگاه‌ها اجرایی خواست برای مقابله با بی حجابی در جامعه به صورت جدی ورود کرده و در این خصوص با کسی مماشات نکنند، چرا که حجاب پوششی است که از طریق واقع شدن در پشت پرده، تحقق می‌یابد و عفاف نیز به معنای خود نگهداری و باز داشتن نفس انسانی از محرمات است.

 

انتهای خبر /  حسینی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=190606
  • دیدگاه‌ها برای ضرورت حجاب و عفاف در جوامع اسلامی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.