• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
4
عصر همدان گزارش می‌دهد؛

ضرورت تبیین مسئله حجاب و عفاف برای نسل جوان

  • کد خبر : 189612
  • 18 تیر 1402 - 8:33
ضرورت تبیین مسئله حجاب و عفاف برای نسل جوان
امروزه شبهات فراوانی ذهن نسل جوان و نوجوان را تسخیر کرده است که موضوع حجاب و آزادی پوشش یکی از آن‌ها است؛ بدون شک تبیین مسئله حجاب و عفاف در چنین فضای مسمومی باید یکی از اولویت‌های ارگان‌های مرتبط باشد.

به گزارش عصر همدان؛ یکی از مهم ترین مسئله این روزهای جامعه و مردم دیندار، موضوع حجاب و عفاف دختران و پسران است؛ در فضای رسانه‌ای شده کنونی که روزانه هزاران شبهه توسط دشمن مطرح و در فضای مجازی منتشر می‌شود شبهات فراوانی ذهن نسل جوان و نوجوان را درگیر کرده است که بدون شک موضوع حجاب و حد و اندازه آن و آزادی پوشش جزو آنهاست.

طبیعتا تا شبهه‌ای پیش می‌آید پاسخ معقول، سنجیده و متقن نیاز است تا نسلی که زیر بمباران رسانه ای دشمن قرار گرفته و دنبال  حل شبهاتش است از ضروریات است که متولیان فکر و اندیشه و فرهنگ باید به آن توجه کنند.

پاسخ ندادن به شبهات این نسل که نسلی پرسشگر و صریح است و در عین حال روزانه هزاران تبلیغات مسموم  در صدد فریب دادن نسل جوان است قطعا به حل مسئله کمکی نخواهد کرد، بنابراین توصیه کارشناسان و در رأس همه رهبر انقلاب اسلامی به فعالان و مسئولان سیاسی اجتماعی و فرهنگی کشور ارتباط گیری با جوانان است.

درست است که موضوع حجاب در دین و آیین ما بسیار اهمیت دارد اما اگر به تاریخ رجوع کنیم خواهیم دید که حجاب و عفاف در فرهنگ ایرانی ما نیز ریشه دارد. در کشور ما ارگان‌های زیادی در تبیین مسئله حجاب و عفاف وظیفه دارند و قرارگاه این سازمان‌ها شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص مسئله حجاب مصوباتی دارد که اگر هر ارگان از سال‌ها قبل به انجام این مصوبات توجه می‌کرد شاید امروز شاهد تغییر ذهنیت برخی از جوانان و نوجوانان نسبت به مسئله حجاب نبودیم.

ارتقاء سطح آگاهی جوانان در خصوص ارتباطات صحیح انسانی و اخلاقی بین آنها و حفظ حدود عفاف و حجاب در جامعه و خانواده، توسعه فرهنگ کنکاش و تفکر در مفاهیم دینی توسط جوانان به منظور پذیرش درونی و قلبی و عمل به آنها، تبیین عدم مغایرت پوشیدگی، حجاب و عفاف با حضور و فعالیت‌های اجتماعی زنان و رفع شبهه تعارض بین آن دو، هدایت تبلیغات تجاری به سوی استقلال فرهنگی و اقتصادی و… تعدادی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند که بسیار ریشه ای و با فکر نوشته شدند اما در این سال‌ها اقدامات قابل توجهی برای اجرای آن‌ها صورت نگرفته است.

نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص مسئله حجاب باعث شد گفتگویی داشته باشیم با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی که در ادامه می‌خوانید.

نیازی به مصوبات جدید در حوزه عفاف و حجاب نیست

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در گفتگو با خبرنگار عصر همدان در پاسخ به این سوال که موضوع حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی به چه صورت پیگیری می‌شود گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص حجاب وظیفه سیاست‌گذاری دارد که این سیاست‌گذاری‌ها در سال‌های گذشته انجام شده است.

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه نیازی به تصویب سیاست جدیدی در خصوص حجاب و عفاف نیست افزود: کار مهمی که ما در دوره اخیر انجام داده‌ایم عمدتا در حوزه راهبری مصوبات بوده است و بیشتر به اجرا شدن صحیح مصوبات توجه داشته‌ایم.

خسروپناه ادامه داد: دستگاه‌ها همه ملزم به اجرای مصوبات عفاف و حجاب هستند و بحث راهبری و نظارت را نسبت به مصوبات سابق در شورای عالی انقلاب فرهنگی دنبال می کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه لایحه حجاب و عفاف به مجلس رفته است و نیاز به برخی اصلاحات دارد تصریح  کرد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی به مجلس شورای اسلامی کمک می‌کنیم تا اصلاحات زودتر انجام شوند و قوانین مصوب شوند که قطعا کارکرد خوبی در کشور خواهند داشت.

حوزه فرهنگ حوزه‌ی مسئله محوری و کیفی است بنابراین کمی کردن و ارائه گزارش‌های آماری به‌ویژه در حوزه عفاف و حجاب هیچ کمکی به بهبود و ارتقاء آن نمی‌کند.

برای داشتن جامعه عفیف و زیست عفیفانه برنامه‌های فرهنگی بلندمدت و کارآمد و البته با مشارکت مردمی نیاز است؛ ضرورتی که متولیان فرهنگی و فعالان این حوزه باید آن را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/سعیدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=189612
  • دیدگاه‌ها برای ضرورت تبیین مسئله حجاب و عفاف برای نسل جوان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.