• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3
مدیر حوزه علمیه الراضیه اسدآباد:

صدا و سیما منشأ و دلایل قیام خونین ۱۵ خرداد را برای نسل جوان بازگو کند

  • کد خبر : 186000
  • 16 خرداد 1402 - 9:55
صدا و سیما منشأ و دلایل قیام خونین ۱۵ خرداد را برای نسل جوان بازگو کند
مدیر حوزه علمیه الراضیه اسدآباد بااشاره به اینکه امروزه دشمن ایران اسلامی با تمام توان خود به میدان امده تا امام(ره)، انقلاب و دستاوردهای این انقلاب را تحریف و مردم را از آن دلسرد و ناامید کنند، گفت:  باید قیام خونین ۱۵ خرداد بیش از پیش در کتب درسی جای بگیرد و صدا و سیما در باب «ذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ» به یادآوری آن قیام و منش آن برای نسل جوان بپردازد.

زیبا عزیزی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با اشاره به منش قیام ۱۵ خرداد در سال ۱۳۴۲ و اینکه چرا ۱۵ خرداد سرفصلی برای تاریخ نهضت انقلاب اسلامی توصیف می‌کنند، اظهار کرد: منشا و خاستگاه این قیام از نقش روحانیت شیعه در جامعه و پیروی مردم از آنان ناشی می‌شود.

وی افزود: بعداز کشتار طلاب مرسه فیضیه قم امام(ره) قیام خود را آشکارتر و وظایف همگن را مشخص کرد. مدیر حوزه علمیه الراضیه اسدآباد گفت: پیام قیام ۱۵ خرداد این است که این انقلاب ریشه در دین و باوردهای دینی مردم دارد و بعداز ۶۰ سال با تلاش‌های مذبوحانه دشمنان از بین نخواهد رفت.

وی با تأکید بر اینکه باید قیام ۱۵ خرداد در کتب درسی بیش از پیش جای بگیرد، افزود: امروز در شرایطی به سر می‌بریم که دشمن آینده‌سازان این مملکت یعنی جوانان و نوجوانان هدف گرفته، بنابراین می‌طلبد حوادث مهم و تاریخی انقلاب اسلامی از جمله رویداد قیام خونین ۱۵ خرداد و علل و منشأ آن در کتب درسی آورده شود تا آینده‌سازان از ابعاد آن و نقشه‌های شوم دشمنان بیشتر آشنا شوند.

عزیزی خاطرنشان کرد: امروزه دشمن ایران اسلامی با تمام توان خود به میدان امده تا امام(ره)، انقلاب و دستاوردهای این انقلاب را تحریف و مردم را از آن دلسرد و ناامید کنند، لذا مهمترین اصل در مقابله با هجمه دشمنان جهاد تبیین مدنظر رهبر انقلاب است.

وی ادامه داد: البته که صدا و سیما باید در باب «ذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ» به یادآوری قیام خونین ۱۵ خرداد و منش آن قیام برای نسل امروز و جوانان بپردازد چرا که مردم در این قیام به میدان آمدند؟ آیا برای مشکلات مادی بود یا اعتقادات دینی انان مطرح بود.

مدیر حوزه علمیه الراضیه اسدآباد با اشاره به دلیل اعلام عزای عمومی ۱۵ خرداد از سوی امام راحل، گفت: همانطور که عاشورای حسینی سبب زنده شدن و بقای اسلام شد و ائمه تأکید بر یادآوری و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کربلا دارند و با یادآوری آن واقعه اسلام زنده بماند، بنابراین قیام ۱۵ خرداد هم مبدأ انقلاب اسلامی ۵۷ بود، باید همیشه گرامی داشته و یاد شهدای آن قیام زنده نگه داشته شود.

انتهای پیام/نظری

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=186000
  • دیدگاه‌ها برای صدا و سیما منشأ و دلایل قیام خونین ۱۵ خرداد را برای نسل جوان بازگو کند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.