• امروز : جمعه - ۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 21 June - 2024
1
یادداشت:

صبر و مدارا از توصیه‌های امام جوادالائمه(ع) است

  • کد خبر : 217861
  • 18 خرداد 1403 - 9:08
صبر و مدارا از توصیه‌های امام جوادالائمه(ع) است
ابوجعفر محمد بن‌علی‌ (علیه‌السّلام) (۱۹۵-۲۲۰ق)، مشهور به امام جواد (علیه‌السّلام) و جوادالائمه، امام نهم‌ از امامان‌ دوازده‌گانه ‌و یکی ‌از چهارده‌ معصوم می‌باشد‌.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ ابوجعفر محمد بن‌علی‌ (علیه‌السّلام) (۱۹۵-۲۲۰ق)، مشهور به امام جواد (علیه‌السّلام) و جوادالائمه، امام نهم‌ از امامان‌ دوازده‌گانه ‌و یکی ‌از چهارده‌ معصوم می‌باشد‌. میلاد امام جواد (علیه‌السّلام) را دهم رجب سال ۱۹۵ هجری قمری و بنا به نقلی نوزدهم رمضان سال ۱۹۵ ذکر کرده‌اند.

امام جواد (ع) در ۳۰ ذی‌القعده سال ۲۲۰ هجری قمری به توسط همسرش ام‌الفضل وبه وسیله زهر مسموم و به شهادت رسیدند امام جواد علیه السلام تنها فرزند امام رضا علیه السلام است که باب المراد است.

از کرامت این امام عظیم‌الشان بسیار نقل شده است درادامه به برخی نامه‌های صادره از ایشان خطاب به شیعیان می‌پردازیم.

کسی آمد خدمت امام جواد علیه‌السلام از اهالی سجستان (همان سیستان) و عرض کرد ما حاکمی داریم دوستدار شماست اما مالیاتی برای من وضع کرد که سنگین است امام جواد فرمودند من نامه‌ای برای اومی‌نویسم و برای اونگاشت که وقتی که نامه‌ای نوشتم وبدست شما رسید شما مذهب خوبی دارید با برادران خودت خوب برخورد کن خداوند متعال وقتی شما گره‌ای از کار کسی باز می‌کنید با شما خوب بر خورد می‌کند.

وقتی این نامه بدست حاکم رسید نامه را بوسید و مالیات را تخفیف داد و کمکش کرد.

دیگر نامه امام جواد علیه‌السلام کسی رسید خدمتشان عرض کرد پدری دارم ناصبی است وناسزا می‌گویید به شما و بددهان است.امام جواد جواب نامه را دادند که مدارا کن با پدرت که با او مدارا کنی به نفع توست اگر مدارا کنی خدا اجر کسی که این کار را انجام می‌دهد ضایع نمی‌کند.

نامه‌ای دیگر ؛ علی‌ابن مهزیار وقتی خدمت امام جواد رسید عرض کرد زلزله دارد در اهواز غوغا می‌کند چه کنیم، فرمودند نگران نباشید روز چهار شنبه، پنج شنبه و جمعه را روزه بگیرید لباس پاکیزه بپوشید وبروید دعا کنید این کار را کردند و زمین آرام گرفت،

چرا که دعا گره‌ها را باز می‌کند و اهل دعا باشید‌.

اهل بیت برای سختی‌ها اهل دعا بودند

کسی خدمت امام جواد رسید داغ فرزند دیده بود گفت آقا برام خیلی سخته و خدمت امام‌جواد علیه‌السلام شکایت کرد امام جواد علیه السلام برای او نوشت خداوند متعال اختیار دارد در مال مومن و فرزند مومن،وقتی که شما اهل صبر باشی و صبر پیشه کنی خداوند متعال بهتر از او را به شما می‌دهد، وقتی میگویی انا لله و انا الیه راجعون خداوند بهتر از اون رو برای شما رقم می‌زند.چرا که دربرابر اراده خدا صبر پیشه کرده اید.

آری امام معصوم ومظلوم ما فرزند امام هشتم این وجود ذی قیمت و با آن همه فضائل وکرامات که در زمان احتضار پدر غمخوار پدرشد و سر پدر مسموم از ظلم وجور اشقیا را به بالین گرفت خود دراوج غریبی ودرخانه خود وبه واسطه همسری که نفوذی دستگاه خلافت بود وامام‌جواد علیه‌السلام را مسموم کردند و این مسمومیت باعث شد عطش بر او حاکم شده جگرش ازسوز عطش آب شود درآن حجره دربسته کسی فریاد رس این امام مظلوم نبود وغریبانه پشت در بسته حجره جان دادن وآتشی و سوزی همیشگی بر جان عاشقان ومومنان گذاشتند انشالله ما در زمره یاران ایشان قرار بگیریم و رهرو راه پرمعنویتشان باشیم.

 

منبع ؛کتاب نامه های اهل بیت علیهم السلام

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=217861
  • دیدگاه‌ها برای صبر و مدارا از توصیه‌های امام جوادالائمه(ع) است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.