• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2

شهید شاخص مهندس، مصطفی احمدی‌روشن متعلق به استان همدان است/ فعالیت ۴۴۰ انجمن علمی در وزارت علوم

  • کد خبر : 178730
  • 05 اسفند 1401 - 13:57
شهید شاخص مهندس، مصطفی احمدی‌روشن متعلق به استان همدان است/ فعالیت ۴۴۰ انجمن علمی در وزارت علوم

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: مهندسان از موثرترین و فعالترین گروه های حاضر در ۸ سال دفاع مقدس بوده‌اند و در استان همدان با تقدیم ۱۱۶ شهید والامقام جایگاه رفیعی را به خود اختصاص داده‌اند. به گزارش عصرهمدان؛ پروفسور محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در نخستین کنگره شهدای مهندس همدان گفت: کنگره‌ها […]

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: مهندسان از موثرترین و فعالترین گروه های حاضر در ۸ سال دفاع مقدس بوده‌اند و در استان همدان با تقدیم ۱۱۶ شهید والامقام جایگاه رفیعی را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش عصرهمدان؛ پروفسور محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در نخستین کنگره شهدای مهندس همدان گفت: کنگره‌ها اثربخشی خود را بر یاوران علمی خواهد گذاشت این مراسم به یاد شهدای مهندس برگزار شده که خاطره آنها را گرامی داریم.

وی افزود: بیاد پزشکان و پرستاران نیروهای خدومی که در دوران کرونا جوانمردانه از سلامت کشور صیانت کردند، از شهدای امنیتی که آرامش به همراه آوردند اینا جمع شده‌ایم.

زلفی‌گل با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار گفت: یادمان نرفته که در دوران دفاع مقدس پاسداری را می‌دیدیم حضور آنها قوت قلبی برای همه ما بود و نشان دهنده گذشت و ایثاری هستند که کف دستی از سرزمینمان واگذار نشود در زمانی که تمامی دنیای سلطه و استکبار یک طرف بودند و ایران مظلوم مقتدر یک سو قرار داشت، امروز اگر یاد شهدا را گرامی مرام و معرفت را یادآوری کنیم.

وی افزود: باید به نسل های آینده بگوییم که امنیت به راحتی حاصل نشده است و یکی از مشکلاتی که با آن روبرو هستیم این است که نتوانستیم داشته ها را خوب معرفی کنیم.

وزیر علوم با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: دانشگاه بوعلی همدان دانشمندان تراز اول دنیا را تربیت می کند و دانشگاه صنعتی امروز برای خود جایگاهی دارد و همین دانشگاه بوعلی امروز پسا دکترا تربیت می کند و مرجعیت علمی جایگاه و وجاهتی دارد.

این مقام مسئول تاکید کرد: نداشته ها توسط دشمن پمپاژ و تبلیغ می شود و ما هنوز جهاد تبیین را به خوبی ارائه ندادیم. امروز دشمن اعتراف می‌کند که ایران‌ می‌تواند تسلیحات نظامی صادر کند، دنیا دانشمندان ایران را پذیرفته و حرف برای گفتن داریم.

وی با بیان اینکه پژوهش های ما در راستای نیازهای جامعه ما نبوده گفت: شهرک‌های دانشگاهی در ایران بی نظیر است و اگر ادعای ولایتمداری داریم نباید بگذاریم حرف‌های رهبری زمین بماند، یکی از کارهایی که خواسته تمام مردم ماست بحث صنعت و دانشگاه است.

زلفی‌گل تاکید کرد: صدا و سیمای همدان و رسانه ها باید به معرفی دانشمندان و سرآمد برتر و پیشرفت و دستاوردها بپردازد.

وزیر علوم با بیان اینکه در معرفی داشته ها و الگوها ضعف داریم گفت: باید ضعف ها را برطرف کنیم، همه چیز بر مبنای علم است الگو نباید کاریکاتوری باشد بلکه باید جامع العلم باشد.

وی گفت: ۴۴۰ انجمن علمی در وزارت علوم و تحقیقات فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=178730
  • دیدگاه‌ها برای شهید شاخص مهندس، مصطفی احمدی‌روشن متعلق به استان همدان است/ فعالیت ۴۴۰ انجمن علمی در وزارت علوم بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.