• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3

شهرستان رزن در ذخیره مواد معدنی رتبه اول استان را دارد

  • کد خبر : 28444
  • 06 آبان 1398 - 8:24
شهرستان رزن در ذخیره مواد معدنی رتبه اول استان را دارد

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان رزن از فعالیت ۲۱ معدن فعال در شهرستان رزن خبرداد گفت:در این شهرستان ۳۳ معدن وجود دارد که از این تعداد ۲۱معدن فعال و ۱۲معدن غیرفعال هستند. محمدسهیلی، رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان رزن در گفتگو با عصر همدان؛ از فعالیت ۴۶ واحد صنعتی در دو […]

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان رزن از فعالیت ۲۱ معدن فعال در شهرستان رزن خبرداد گفت:در این شهرستان ۳۳ معدن وجود دارد که از این تعداد ۲۱معدن فعال و ۱۲معدن غیرفعال هستند.

محمدسهیلی، رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان رزن در گفتگو با عصر همدان؛ از فعالیت ۴۶ واحد صنعتی در دو شهرستان رزن و درگزین خبرداد گفت:تعداد واحد فعال درسال ۹۷ در شهرک صنعتی رزن ۱۲ واحد بوده که در اواخر سال گذشته و ۵ ماهه سالجاری با مساعدت دولت و کارگروه ستاد تسهیل استان ومسئولین شهرستان تعداد واحدهای فعال به ۱۸ واحد افزایش یافته است.

سهیلی افزود:مابقی سوله ها نیز طبق گفته مدیر شهرک صنعتی تایین تکلیف شده با سرمایه گذاران قرارداد بسته تا فعالیت خود را آغاز نمایند.

وی خاطرنشان کرد: زیرساختهای لازم برای شهرک صنعتی رزن مانند برق، آب، گاز، مخابرات و آتش نشانی تسویه مخزن دو میلیون لیتری آب پیش بینی شده است و برای سایر سرمایه گذاران متقاضی نیز آماده می باشد.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان رزن با بیان اینکه تشکیل پنجره واحد سرمایه گذاری توسط فرماندار شهرستان رزن تاثیر بسزایی در جذب سرمایه گذار داشته است گفت: برای واحدهای مشکل دار علاوه بر طرح موضوع در ستاد تسهیل استان در جلسات کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان و جدیداً در ستاد تسهیل و پنجره واحد سرمایه گذاری شهرستان مورد بررسی قرار می گیرد.

سهیلی با اشاره به اصلی ترین مشکلات صنعت شهرستان رزن افزود:مشکلات در حوزه مالیات و تامین اجتماعی ،عدم دریافت تسهیلات با نرخ سود پایین و افزایش قیمت مواد اولیه است.

وی وجود مواد اولیه با ظرفیت مناسب جهت ایجاد صنایع مرتبط مانند :انواع ورق و فویل الومینیوم، تولید کاغذ از آهک با توجه به وجود مواد معدنی در شهرستان مهمترین پتانسیل های شهرستان رزن در حوزه صنعت دانست.

سهیلی طرح های صنعتی تاثیرگذار در دست اجرای شهرستان را به ترتیب محافظ سازان آرش، خرس سفیدشمال، بین المللی الکترونیک رایان نیک، کفش تن پاک، استحصال مس و کشت وصنعت کرفس بر شمرد و گفت :مجموع میزان اشتغالزایی این طرح ها ۲۵۱ نفر خواهد بود.

شهرستان رزن رتبه اول استان در ذخیره مواد معدنی

سهیلی افزود:بیش از۶۶ % معادن شهرستان فعال بوده که این امر موجب شده در بخش معادن در سطح شهرستان برای ۴۵۰ نفر اشتغالزایی داشته باشد.

وی میزان استخراج از معادن شهرستان رزن را بیش از ۴میلیون ۱۲۵هزارتن ومیزان ذخیره معادن شهرستان رزن بیش از۴۹۰میلیون و۲۰۱هزارو ۱۰۰تن عنوان کرد و اظهارداشت:شهرستان رزن در ذخیره مواد معدنی در رتبه اول استان قرار دارد.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان رزن افزود:واحدهای صنعتی در صورت نیاز به تسهیلات می توانند ضمن مراجعه به سامانه بهین یاب نسبت به ثبت نام و استفاده از موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه با نرخ ۱۶% بهره مند گردند.

سهیلی مهمترین مزیت و فرصت های سرمایه گذاری شهرستان در بخش صنعت و معدن را صنایع تبدیلی کشاورزی ،صنایع بسته بندی و سورتینگ محصولات کشاورزی ، تولید انواع کیسه سیمان ، گچ و اهک و… ، فراوری سنگ تزئینی ( مرمریت ) با توجه به وجود معادن موجود دانست.

فعالیت ۴۰۰۰بافنده فرش در شهرستان رزن

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان رزن گفت:بیش از۴۰۰۰ بافنده در شهرستان وجود دارد که فعالیت عمده آنها بصورت فصلی و تعدادی بطور مستمر مشغول بافت فرش دستباف هستند.

سهیلی افزود: در سالجاری ۲ دوره کلاس آموزش ارتقاء مهارت قالیبافی بصورت رسمی با تعداد ۹۰ نفر از بافندگان به مدت ۱۰۰ ساعت بصورت رایگان توسط اساتید برجسته برگزار خواهد شد و یک دوره غیر رسمی نیز برای بافندگان غیر حرفه ای که علاقمند به بافت فرش دستباف هستند برگزار می گردد.

وی ادامه داد: با توجه به قطع بیمه تامین اجتماعی قالیبافان میتوانند از مزایای بیمه روستایی و عشایری بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای پشتیبانهای حوزه فرش امسال نیز تسهیلات با نرخ ۶% پرداخت می گردد.

۷۰درصد تعهد اشتغال صمت برای ثبت در سامانه رصد محقق شده است

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان رزن افزود:با توجه به ظرفیت این شهرستان در رسته های موزائیک سازی با ۱۸۰ واحد ، قطعات لاستیک سازی با ۷۰ واحد ، سری دوزی و تولید پوشاک با ۱۴۰ واحد ، قالیبافی با ۴۰۰۰ بافنده زن و مرد و کیف و کوله با ۲۶ واحد انتظار می رود با تغییر رسته ها اشتغال زایی مناسبی در شهرستان فراهم شود.

سهیلی گفت:در سال جاری بیشترین تعهد اشتغال در بین دستگاهها برای اداره صمت در نظر گرفته که در ۵ ماهه نخست سال ضمن ثبت در سامانه اشتغال رصد۷۰% تعهدمان محقق شده است.

سهیلی افزود: اقلام تنظیم بازار از جمله گوشت گرم و گوشت منجمد و مرغ منجمد و قند و شکر در ابتدای سال جذب و بین عموم مردم توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: مقدار ۵۳۰ تن برنج گسترش GTC وارد شهرستان شده و توزیع گردیده و مقدار ۴۰۰ تن دیگر نیز با هماهنگی فرماندار جذب و توزیع خواهد شد .

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان رزن گفت: در حوزه نظارت و برخورد با متخلفین صنفی از اواسط سال ۹۷ تا کنون شهرستان بعد از ملایر و نهاوند رتبه سوم را در بین سایر شهرستانها دارد

سهیلیدر پایان گفت: تفکیک اتحادیه های قروه درگزین با شهرستان رزن و برگزاری انتخابات الکترونیکی ۸ اتحادیه در شهرستانهای رزن و درگزین دردستور کار این اداره قرار دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=28444
  • دیدگاه‌ها برای شهرستان رزن در ذخیره مواد معدنی رتبه اول استان را دارد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.