• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3

شهدای دشت میشان غریب تر از غریب

  • کد خبر : 183736
  • 21 اردیبهشت 1402 - 12:28
شهدای دشت میشان غریب تر از غریب

با گذشت ۲۲ سال از تشییع و خاکسپای شهدای گمنام در دشت میشان همدان هنوز هم مشکل فضاسازی این آرامگاه برطرف نشده است و شکستگی سنگ مزار این شهیدان نشان از غریب بودن آن‌ها برای مسئولین مربوطه است. به گزارش عصر همدان، ایران عزیزمان با مجاهدت ها و از خود گذشتگی بزرگ‌مردانی حفظ شد که […]

با گذشت ۲۲ سال از تشییع و خاکسپای شهدای گمنام در دشت میشان همدان هنوز هم مشکل فضاسازی این آرامگاه برطرف نشده است و شکستگی سنگ مزار این شهیدان نشان از غریب بودن آن‌ها برای مسئولین مربوطه است.

به گزارش عصر همدان، ایران عزیزمان با مجاهدت ها و از خود گذشتگی بزرگ‌مردانی حفظ شد که روزی مقابل جهانیان ایستادند و یک وجب از خاک کشور راهم به بیگانگان ندادند.

رهبر معظم انقلاب بارها در سخنرانی های خود بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا تاکید کردند، ایشان در یکی از سخنان خود فرمودند: یاد، افتخارات، عزت شهدا را همه باید نصب‌العین خودشان قرار بدهند؛ نگذارید فراموش بشود. بزرگداشت شهدا برای آینده‌ی این کشور، حیاتی و ضروری است. آنجائی که یاد شهادت، یاد و ذکر شهیدان، تمجید از عظمت شهیدان وجود دارد، هر انسانی، هر دلی احساس عظمت و استغنای از غیر خدا می کند.

در میان همه شهدا هستند شهیدانی که فرزند روح الله نام گرفتند… آن ها  در میان خاکیان گمنام اند و در عرصه ی افلاکیان معروف… زمستان سال ۱۳۸۰ بود که الوند کوه، پیکر پاک ۵ شهید گمنام را در آغوش کشید و حالا ۲۲ سال از آن تشییع باشکوه می گذرد.

مسئولین از همان روزهای ابتدایی به دنبال ساخت المان مناسبی در شان و منزلت این شهیدان بودند و پس از چندین سال ساخت المان به نتیجه رسید؛ اما اگر این روزها به آرامگاه این شهدان بروید با صحنه ای غیرقابل باور روبه رو می شوید، گویی دور بودن آرامگاه این شهیدان از مرکز شهر باعث شده است مسئولین آن‌ها را فراموش کنند. شکستگی سنگ مزار شهدا، محیطی که سال هاست مصالح ساختمانی از قبیل میلگرد و سنگ در آن‌جا رها شده و بعضا زباله هایی که در اطراف آن منطقه رها شده است قلب انسان را به درد می آورد.

غربت شهدای گمنام دشت میشان قابل باور نیست، از مسئولینی که در سخنرانی های خود همواره عزت این شهیدان را یادآوری می کنند انتظار می رود در عمل توجه بیشتری به فضاسازی و نظم آرامگاه این شهیدان داشته باشند. گذشت ۲۲ سال از خاکسپاری این شهیدان زمان کمی نیست و قطعا کم کاری مسئولین از هر ارگانی غیرقابل قبول است.

خبرنگار عصر همدان تا زمانی که این مسئله به نتیجه برسد پیگیر پاسخ مسئولین خواهد بود.

انتهای پیام/سعیدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=183736
  • دیدگاه‌ها برای شهدای دشت میشان غریب تر از غریب بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.