• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2

شناسایی ۲۷ تالاب مصنوعی و طبیعی در استان/  معضل خشکی تالاب‌ها وجود ریزگرد است

  • کد خبر : 38604
  • 02 دی 1398 - 8:24
شناسایی ۲۷ تالاب مصنوعی و طبیعی در استان/  معضل خشکی تالاب‌ها وجود ریزگرد است

مهدی صفی ‌خانی از شناسایی ۲۷ تالاب مصنوعی و طبیعی در استان همدان خبر داد و گفت: وجود ریزگردها یکی از معضلات اساسی خشکی تالاب‌های طبیعی است. معاون فنی حفاظت محیط زیست استان همدان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان با بیان اینکه در مجموع ۲۷ تالاب مصنوعی و طبیعی در سراسر […]

مهدی صفی ‌خانی از شناسایی ۲۷ تالاب مصنوعی و طبیعی در استان همدان خبر داد و گفت: وجود ریزگردها یکی از معضلات اساسی خشکی تالاب‌های طبیعی است.

معاون فنی حفاظت محیط زیست استان همدان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان با بیان اینکه در مجموع ۲۷ تالاب مصنوعی و طبیعی در سراسر استان شناسایی شده است، اظهار کرد: تالاب‌ها در مجموع شامل تالاب‌های دست‌ساز و تالاب‌های طبیعی هستند. در تالاب‌های دست‌ساز، حاشیه تالاب‌ها بنا بر شرایط اکوسیستم، براساس کنوانسیون رامسر تالاب تلقی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سد کلان ملایر، سد آبشینه و سد شیرین ‌سو از نوع تالاب‌های دست‌ساز است، افزود: در دسته تالاب‌های طبیعی باید نگاه جغرافیایی به این تالاب‌ها داشت و نباید در این اکوسیستم طبیعی نگاه و مرزبندی سیاسی داشته باشیم.

صفی خانی با تاکید بر اینکه در سنوات گذشته به واسطه خشکسالی‌ های پی‌ در پی و برداشت بی رویه آب تعدادی از تالاب‌های طبیعی استان تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر وجود ریزگردها یکی از عواقب و معضلات اساسی خشکی تالاب‌های طبیعی است.

معاون فنی حفاظت محیط زیست استان همدان یادآور شد: ظرف دو سال گذشته آبگیری تالاب‌های طبیعی استان بخصوص تالاب آق‌ گل به واسطه بارندگی‌ خوب شده است.

وی در خصوص آبگیری تالاب آق‌ گل در سال گذشته و سال جاری نیز بیان کرد: سال گذشته آبگیری تا پایان سال آبی به بالای ۵۰ درصد رسیده بود و در سال جاری نیز با شروع فصل سرما حجم آب تالاب در حال افزایش است.

صفی‌خانی با اشاره به اینکه در حال حاضر آب در حال ورود به تالاب آق‌ گل است، گفت: با تبادل و ارتباط خوب مدیران دو استان همدان و مرکزی و برنامه‌های منسجم دو استان، آب رودخانه قره‌ چای توسط کانال قاسم‌ آباد استان مرکزی به روی تالاب آق‌ گل باز شده است.

انتهای پیام/ف

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=38604
  • دیدگاه‌ها برای شناسایی ۲۷ تالاب مصنوعی و طبیعی در استان/  معضل خشکی تالاب‌ها وجود ریزگرد است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.