• امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
5
شهردار شهر کبودراهنگ :

شفافیت مالی قبل از عملیاتی‌شدن به مصلحت مردم نیست

  • کد خبر : 199487
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
شفافیت مالی قبل از عملیاتی‌شدن به مصلحت مردم نیست
شهردار شهر کبودراهنگ با اشاره بر اینکه تمام کارهای شهرداری و اعضای شورای شهر بطور کامل شفاف‌سازی شده است گفت: گزارشات مالی در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در سایت وزارت کشور و استانداری بطور واضح و کامل موجود است.
علی صفی‌نیا‌فلاح، شهردار شهر کبودراهنگ در خصوص عدم شفافیت مالی شهرداری و اعضای شورای شهر در دو سال گذشته در گفتگو با خبرنگار عصر همدان عنوان کرد: دولت برای هر شهری هر ساله بودجه مالی معینی را در نظر می‌گیرد، که بر اساس نیاز شهر ما موظفیم‌ آن‌ را پذیرفته یا اصلاح بزنیم.
وی افزود: ابتدا عملیات عمرانی مورد نیاز سال را پیش‌بینی کرده، بودجه را مشخص و برطبق آن کارها را انجام داده و در پایان سال بازرسی می‌کنیم تا برآورد شود تا چه اندازه و با چه مقدار بودجه عملیات اجرایی انجام شده است.
شهردار کبودراهنگ با بیان اینکه بازرسی این عملیات بر عهده نهادهای نظارتی است، تصریح کرد: بازرسی از طریق استانداری و قوه قضائیه بصورت جزئی انجام می‌شود.
او در پاسخ به سوال ما مبنی بر شفاف‌سازی گزارش مالی شهرداری در دو سال اخیر، اذعان داشت: تمام ریز عوارض دو سال اخیر در روزنامه همدان پیام و تریبون نماز جمعه منتشر شده است.
صفی‌نیا‌فلاح در ادامه بیان کرد: بودجه پیشنهادی و مصوب برای این شهر در سایت وزارت کشور نیز موجود است.
شهردار کبودراهنگ تاکید کرد: در گذشته بدلیل عدم استفاده فضای مجازی، وزارت کشور بر اساس قانون از هر شش ماه یکبار تمام بودجه‌های پیشنهادی، مصوب و همچنین گزارشات مالی این عملیات‌ها را در روزنامه‌های کثیرالانتشار، منتشر و در اختیار عموم قرار می‌داد، اما امروزه بدلیل وجود نرم‌افزارهایی در این زمینه که اطلاعات بطور دقیق در آن درج شده و در سایت وزارت کشور هم قابل مشاهده است، نیازی به انتشار آن در روزنامه و سایت‌های دیگر نیست.
او افزود: تمام بودجه‌ها در زمان پیشنهاد، مصوب و پایان عملیات، از طریق این نرم‌افزارها توسط استانداری، دادستان، فرمانداری و وزارت کشور به‌دقّت ارزیابی و مورد بازرسی قرار گرفته و تماماً زیر نظر حوزه‌های نظارتی هستند، بنابراین احدی در اینجا نمی‌تواند برخلاف بودجه مصوب کاری را انجام داده یا کم‌کاری کند.
صفی‌نیا‌فلاح با اشاره بر اینکه تمام کارهای شهرداری و اعضای شورای شهر بطور کامل شفاف‌سازی شده است گفت: گزارشات مالی شهر کبودراهنگ در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در سایت وزارت کشور و استانداری بطور واضح و کامل موجود است.
شهردار کبودراهنگ با بیان اینکه شفافیت مالی پس از عملیاتی شدن و تایید نهایی باید انجام شود، عنوان کرد: گاهی اوقات شفافیت مالی قبل از عملیاتی شدن کارها و تصویب نهایی، برای عموم مردم خیلی به مصلحت نبوده چرا که بعضی اوقات مصوباتی از طریق استانداری انجام شده اما بودجه لازم بدست ما نرسیده است، پس قانع کردن مردم در این زمینه مشکل خواهد شد.

انتهای پیام/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=199487
  • دیدگاه‌ها برای شفافیت مالی قبل از عملیاتی‌شدن به مصلحت مردم نیست بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.