• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
2

شبهای قدر دارای فضیلت  «تَنَزَّلُ الْمَلَائِکَهُ» است/ خواندن و تأمل در قرآن ثواب فراوانی دارد

  • کد خبر : 65314
  • 23 اردیبهشت 1399 - 13:48
شبهای قدر دارای فضیلت  «تَنَزَّلُ الْمَلَائِکَهُ» است/ خواندن و تأمل در قرآن ثواب فراوانی دارد

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمجتبی حسینی‌یمین با اشاره به نزول قرآن در شب قدر، گفت: بزرگترین عمل در این شب ها، خواندن و تأمل در قرآن کریم است. حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمجتبی حسینی‌یمین، کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با تأکید بر لزوم نهضت بازگشت به قرآن در  شبهای قدر، اظهار کرد: نزول قرآن […]

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمجتبی حسینی‌یمین با اشاره به نزول قرآن در شب قدر، گفت: بزرگترین عمل در این شب ها، خواندن و تأمل در قرآن کریم است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمجتبی حسینی‌یمین، کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با تأکید بر لزوم نهضت بازگشت به قرآن در  شبهای قدر، اظهار کرد: نزول قرآن بزرگترین فضیلت شب های قدر است و به دلیل نزول قرآن در این شبهاست که دارای فضیلت، خَیْرٌ مِّنْ أَلْفِ شَهْرٍ ، تَنَزَّلُ الْمَلَائِکَهُ شده است.

وی با اشاره به اینکه قرآن در ماه مبارک رمضان نازل شده، افزود: وقتی بزرگترین فضیلت برای شب قدر نزول قرآن است، بزرگترین عمل هم در این شبها، تدبر، تفسیر و شرح، خواندن و تأمل در قرآن است تا زمینه‌ای برای عمل به دستورات قرآنی باشد.

حسینی‌یمین خاطرنشان کرد: گویا وقتی ما در شب های قدر قرآن را به سر می‌گیریم، می‌خواهیم بگوییم که ما در ذیل قرآن کریم و توسل به اهل بیت(ع) سال را شروع کنیم، بنابراین باید در ذیل قرآن و قانون آن حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه قرآن بزرگترین فضیلت شب قدر و بازگشت به آن بزرگترین عمل است، افزود: چه اشکالی دارد که ما به جای ادعیه که معمولا” خوانده می شود، یک الی چهارساعت را به خواندن قرآن اختصاص داده تا بتوانیم با رهنمودهای آن مسیرمان را ادامه دهیم.

این کارشناس مذهبی با اشاره به شرایط کرونا و تعطیلی مساجد، گفت: اصلاً” ما نباید برنامه‌های خود را در شبهای قدر به برنامه‌های مساجد و صداوسیما موکول کنیم، به نظر بنده این لطفی ندارد منتظر باشیم فضای مجازی یا صداوسیما یا مساجدی برنامه ای انجام دهد تا ما از آن بهره ببریم؛ بلکه باید خودمان در تدارک برنامه برای شب قدر باشیم.

وی افزود: خیلی خوب است که هر مؤمنی برای خود و خانواده در شبهای قدر برنامه داشته باشد و البته فضیلت آن به این است که از فرصتی که شرایط کرونا حاصل شده و ما در اماکن عمومی برای انجام اعمال شبهای قدر حضور نداریم، به صورت انفرادی این اعمال را انجام دهیم.

حسینی‌یمین گفت: قرب و اجر انجام اعمال شبهای قدر از جمله خواندن قرآن و ادعیه به صورت انفرادی کمتر از انجام آن به صورت جمعی و گروهی نیست چه بسا که بیشتر هم باشد چراکه این کار خودجوش است.

انتهای پیام/ن

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=65314
  • دیدگاه‌ها برای شبهای قدر دارای فضیلت  «تَنَزَّلُ الْمَلَائِکَهُ» است/ خواندن و تأمل در قرآن ثواب فراوانی دارد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.