• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3

سیره علوی را می توان در میدان داری، جاذبه و دافعه شهید شهبازی یافت

  • کد خبر : 184635
  • 02 خرداد 1402 - 8:36
سیره علوی را می توان در میدان داری، جاذبه و دافعه شهید شهبازی یافت

خواهر شهید شهبازی، روایتی متفاوت از رفتار و کردار آن شهید برایمان بیان می کند، آنجا که جاذبه و دافعه شهید شهبازی را برگرفته از ارتباط گیری عمیق او با مفاهیم و معنایی عظیم نهج البلاغه می داند، شهید بزرگواری که بسیاری از او به عنوان استاد نمونه نهج ابلاغه، قرآن و یک معلم اخلاق […]

خواهر شهید شهبازی، روایتی متفاوت از رفتار و کردار آن شهید برایمان بیان می کند، آنجا که جاذبه و دافعه شهید شهبازی را برگرفته از ارتباط گیری عمیق او با مفاهیم و معنایی عظیم نهج البلاغه می داند، شهید بزرگواری که بسیاری از او به عنوان استاد نمونه نهج ابلاغه، قرآن و یک معلم اخلاق یاد می کنند.

به گزارش عصر همدان؛ شهید سرافراز محمود شهبازی که به عنوان فاتح خرمشهر شناخته می شود در سال ۱۳۵۹، برای ساماندهی و سازماندهی سپاه پاسداران همدان به این شهر اعزام شد و با عزمی استوار و فعالیتی گسترده، این امر مهم را تحقق بخشید و پس از چندی نیز به فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان همدان منصوب شد.

سردار شهید محمود شهبازی سرانجام در روز دوم خرداد ماه ۱۳۶۱، در آستانه فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس، بر اثر اصابت ترکش خمپاره، به جمع یاران شهیدش پیوست و به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

از نزدیک ترین یاران و همرزمان شهید شهبازی می توان به شهید همت و شهید همدانی اشاره کرد. او را به داشتن اعتقاد محکم و راسخ به اسلام و انقلاب، پیروی از ولایت فقیه، بصیرت بالا و معلم نهج البلاغه می شناختند.

آنچه می خوانید بخشی از گفتگوی اختصاصی خبرنگار عصرهمدان با مهین شهبازی خواهر شهید شهبازی است، روایتی متفاوت از علمدار گمنام فتح خونین شهر.

عصرهمدان: از برادرتان برایمان بگویید:

خانم شهبازی: شهید شهبازی، فرمانده سپاه همدان، جانشین لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) و دانشجوی شهید پیرو خط امام(ره) بود که پس از انقلاب در مقابله با اشرار، منافقین و فتح لانه جاسوسی نقش بسزایی ایفا کرد، او در عملیات الی بیت‌المقدس به جمع شهدا پیوست.

عصرهمدان: از روزهای عروج شهید شهبازی خاطراتی برای خوانندگانمان بیان کنید.

خانم شهبازی: هنگام شهادت حاج محمود در مقطع راهنمایی تحصیل می کردم از او ۱۰سال کوچکتر بودم، قدرت نفوذ کلام برادرم در بین اقوام و آشنایان زبانزد بود و همیشه حلّال مشکلات بود تا جایی که اقوام و آشنایان او را به گره گشایی می شناختند. حاج محمود ما باهوش و با ذکاوت بود تا جایی که با تلاش خود حایز رتبه برتر دانشگاه علم و صنعت تهران شد.او قبل از انقلاب با سردار فرجیان زاه و جاویدالاثر متوسلیان هم دانشگاهی بود. آن روزها برادرم با توزیع اعلامیه حضرت امام(ره)، پیروزی انقلاب و بعد انقلاب فرهنگی در دانشگاه سپری شد و با شروع جنگ هشت ساله صدام علیه ملت ایران از آنجا که خود را خادم مردم می دانست دل را به دریا زد تا در برابر دشمنان اسلام و انقلاب جانفشانی کند.

عصرهمدان؛ روزی که سردار فرجیان زاده همرزم برادرتان برای دیدار با خانواده یتان آمد چه گذشت؟

خانم شهبازی: سردار فرجیان زاده از آزادگان و همرزم برادرم بود و ۱۴ سال پس از شهادت برادرم به منزل ما آمد و می گفت که برادرم همیشه در میدان با مردم بود و حاضر در تمامی صحنه های انقلابی؛ آنجا که در دوران رژیم ستم شاهی جزء سردسته های جنبش دانشگاهی برای روشنگری درخصوص جنایات پهلوی بود و از هر فرصتی برای برملا کردن سرسپردگی شاه بهره می گرفت.

عصرهمدان؛ : به نظرتان الگوی رفتاری و عملی شهید شهبازی که بود؟

خانم شهبازی: شهید شهبازی در تمامی امور متوسل به ائمه اطهار(ع) می شد و همیشه سعی می کرد با الگوگیری از مولای متقیان امام علی(ع) در مسیر عدالت گام برادرد. جاذبه و دافعه حاج محمود در برخورد با دوست و دشمن برگرفته از مطالعه و ارتباط عمیق او در حوزه قرآن و نهج البلاغه بود، به گونه ای که در حین جدیت در کار با متانت و ملایمت با دوستانش برخورد می کرد. برادرم محمود لایه های پنهان خیانت های بنی صدر را شناخته بود و با بصیرت خاص خود از آن پرده بر می داشت و با بصیرت افزایی جامعه را نسبت به فتنه بنی صدر آگاه می ساخت.

عصرهمدان: آیا شما و خانواده یتان می دانستید که حاج محمود فرمانده سپاه است؟

خانم شهبازی: خیر. تا روز شهادتش هیچ کدام از خانواده و اقوام نمی دانستیم که حاج محمود از فرماندهان سپاه است زمانی که پرچم های عزا را بر در خانه زدند تازه متوجه شدیم. رودآور: از شما بزرگوار قدردانیم که وقتتان را در اختیار خوانندگان خوب عصر همدان قرار دادید.

خانم شهبازی: من نیز از مجموعه خبری شما تشکر می کنم.امید آن که سیره شهدا روشن کننده مسیر ما و نسل جوان باشد. به گزارش خبرنگار عصرهمدان؛ تسلط شهید محمود شهبازی بر نهج البلاغه بر کسی پوشیده نبود.

آن شهید والامقام علاوه بر تخصصی که در فرماندهی داشت در مباحث عقیدتی، نهج البلاغه و قرآن هم استاد بود. شهید بزرگواری که بسیاری از او به عنوان استاد نمونه نهج البلاغه، قرآن و یک معلم اخلاق یاد می کنند.

انتهای پیام/زنگنه

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=184635
  • دیدگاه‌ها برای سیره علوی را می توان در میدان داری، جاذبه و دافعه شهید شهبازی یافت بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.