• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
4
مردم منتظر تحقق وعده‌ها هستند؛

سد گرین؛ مطالبه چندین ساله مردم نهاوند

  • کد خبر : 186582
  • 22 خرداد 1402 - 9:08
سد گرین؛ مطالبه چندین ساله مردم نهاوند
سد گرین بزرگترین پروژه عمرانی آبی استان همدان پس از چندین سال وعده هنوز تکمیل نشده و نیازمند پیگیری برای جذب اعتبارات ملی است،تا بتواند آب شرب و صنعت این شهرستان را برطرف کند و زمینه ساز توسعه کشاورزی شود.

به گزارش عصر همدان، سد گرین نهاوند که قرار بود چندین سال پیش به بهره‌برادری برسد همچنان نیمه کاره است و نیازمند تزریق بودجه و اعتبارات ملی است. این سد نیاز آب شرب و صنعت این شهرستان را برطرف می‌کند و زمینه ساز توسعه کشاورزی شهرستان و از مهمترین مطالبات مردم نهاوند به خصوص کشاورزان است.

این پروژه عمرانی اخیرا با تزریق اعتبار از محل ماده ۵۶ و اعتبارات استانی جان تازه‌ای گرفته است و همشهریان امیدوارند پس از چندین سال در دولت سیزدهم این طرح به سرانجام برسد.

تامین ۱۹ میلیون مترمکعب آب شرب با تکمیل سد گرین

محمد ضروری مدیرعامل ( در زمان تهیه گزارش) شرکت آب منطقه‌ای استان در خصوص آخرین وضعیت سد گرین گفت: در صورتی که اعتبارات تزریق شود این سد تا دو سال آینده تکمیل می‌شود.

وی اظهار داشت: با تکمیل این سد ۱۹ میلیون مترمکعب آب شرب برای شهرستان نهاوند تامین می‌شود.

ضروری افزود: همچنین برای صنعت شهرستان نیز به میزان ۳ میلیون مترمکعب آب توسط این سد تامین خواهد شد که نقش مهمی در توسعه صنعت این منطقه دارد.

 

 

منوچهری پیمانکار این طرح نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این طرح تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ نفر اشتغال در این منطقه ایجاد شده که عموما نیروهای بومی هستند. پیمانکار سد گرین افزود: پیش بینی می شود این طرح تا حدود دو سال آینده به مرحله آبگیری برسد و نیاز آبی شهرستان را برطرف کند.

مشکل معدن سد باعث طولانی شدن روند احداث شده است

شهبازی نماینده نهاوند در مجلس نیز در خصوص تامین اعتبار سد گرین گفت: افتتاح این پروژه نقش مهمی در تامین آب کشاورزی، صنعت و شرب دارد.

وی افزود: این طرح موجب جلوگیری از سیلاب و خسارت‌های روان‌آب شده و از هدر رفت آب در شهرستان جلوگیری می‌کند. نماینده نهاوند افزود: دولت آیت الله رئیسی تلاش زیادی کرده است و ما هم تلاش کردیم اعتبارات استانی و ملی بیشتری جذب کنیم علاوه بر این سعی کرده ایم از ظرفیت های کشوری علی الخصوص در زمینه ماده ۵۶ کمبودهای اعتباری را جبران نماییم.

 

 

وی عنوان کرد: سد گرین اگر با اعتبارات قطره چکانی قرار بود ساخته شود ۱۰۰ سال طول می کشید که از طریق ماده ۵۶ و با همکاری سه بانک کشاورزی، ملت و صادرات مبلغ ۱۷۸ میلیارد تومان اعتبار برای سد مصوب شده است که سه قسط آن تا به امروز  پرداخت شده است.

شهبازی گفت: یک سال و نیم است موفق نشدیم مشکل معدن سد گرین را حل کنیم که متأسفانه این وقفه باعث طولانی شدن مدّت ساخت پروژه ای شده است که سال ۹۹ با اعتبار موجود قابل اجرا بود ولی امروز به خاطر افزایش قیمت ها باید پیگیری کنیم که اعتبار آن افزایش یابد.

وی ادامه داد: البته در این زمینه‌ اقداماتی صورت پذیرفته است و در بودجه ۱۴۰۲ لحاظ گردیده است. سد گرین مطالبه چندین ساله مردم نهاوند احمدوند فرماندار نهاوند نیز در دیداری که از اخیرا از این پروژه داشت، گفت: سد گرین یکی از مطالبات چندین ساله مردم خصوصا کشاورزان شهرستان نهاوند است چرا که تاثیر مستقیم بر زندگی و رونق اقتصادی شهرستان دارد.

 

 

وی اظهار داشت: با توجه به این شرایط انتظار داریم با اعتبارات تزریق شده به این پروژه اقدامات لازم در جهت سرعت بخشیدن به کار انجام شود.

احمدوند افزود: در زمینه رفع مشکلات این طرح هر همکاری نیاز باشد انجام خواهیم داد تا این طرح مهم به سرانجام برسد.

به گزارش عصر همدان، با افتتاح سد گرین در افق ۵۰ ساله مشکل آب شهرستان حل می‌شود و موجب رونق کشاورزی و صنعت شهرستان خواهد شد.

شهروندان نهاوندی از دولت مردان دولت سیزدهم و نماینده شهرستان انتظار تلاش همه جانبه برای رفع مشکلات اعتباری و معارض این پروژه مهم را دارند.

با توجه به مشکلات کم‌آبی سال‌های اخیر قطعا تکمیل پروژه عظیم سد گرین زمینه‌ساز توسعه همه جانبه شهرستان و موجب خوشحالی مردم و به خصوص کشاورزان زحمت‌کش می‌شود.

انتهای پیام/ سهرابی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=186582
  • دیدگاه‌ها برای سد گرین؛ مطالبه چندین ساله مردم نهاوند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.