• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
1

سازمان میراث فرهنگی استان همدان: هر گونه تلاشی را برای حضور بانوان کارآفرین و دیده شدن محصولات به کار خواهیم گرفت

  • کد خبر : 174246
  • 12 دی 1401 - 22:32
سازمان میراث فرهنگی استان همدان: هر گونه تلاشی را برای حضور بانوان کارآفرین و دیده شدن محصولات به کار خواهیم گرفت

مدیر کل اداره کار و رفاه اجتماعی استان همدان: دستگاه های اجرایی پاشنه خود را برای حمایت از مجتمع های کسب و کار کشیده ایم و نیازمند این هستیم تا طرح و ایده در حوزه تعاون و اشتغال خانگی دریافت کنیم تا با حجم طرح ها مواجه شویم. به گزارش عصر همدان؛ ظهر امروز جلسه […]

مدیر کل اداره کار و رفاه اجتماعی استان همدان: دستگاه های اجرایی پاشنه خود را برای حمایت از مجتمع های کسب و کار کشیده ایم و نیازمند این هستیم تا طرح و ایده در حوزه تعاون و اشتغال خانگی دریافت کنیم تا با حجم طرح ها مواجه شویم.

به گزارش عصر همدان؛ ظهر امروز جلسه بررسی مشکلات اشتغال بانوان شهرستان بهار به ریاست فرماندار بهار با حضور مدیران استانی و شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری بهار برگزار شد.

رئیس‌سازمان میراث فرهنگی استان همدان در جلسه بررسی مشکلات اشتغال بانوان شهرستان بهار با اشاره به اینکه قطعا کار نیروهای فعال در حوزه اشتغال و کارآفرینی بانوان با ظرافت و دقت بیشتر وبهتری ارائه میگردد، گفت: امسال در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طرح های خوبی برای تسهیلات، آموزش و نمایشگاه ها، وام روستایی برای احداث، تجهیز و تکمیل کارگاه ها ابلاغ و پرداخت میشود و بانوان از این فرصت مناسب میتوانند برای توسعه کسب و کار استفاده کنیم.

محسن معصوم علیزاده اظهار کرد: آموزش در حوزه تولید صنایع دستی، فروش محصول و ارائه محصول به بازار کار با گذراندن دوره های آموزشی که در دستور کار معاونت صنایع دستی قرار گرفته کمک شایانی به توسعه و تکمیل پروسه کار و اشتغال است و با این آموزش ها کارآفرینان به دانش روز مسلح میشوند.

معصوم علیزاده گفت: در راستای حمایت از هنرمندان برای حضور پررنگ بانوان در نمایشگاه های سراسری اقداماتی را در دستور کار داریم، و هر گونه تلاشی برای حضور بانوان کارآفرین و دیده شدن محصولات را به کار خواهیم گرفت و میطلبد که ما در حوزه حمایتی برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: بانوان فعال در حوزه گردشگری میتوانند به عنوان راهنمایان تور و یا سرمایه گذاری در حوزه گردشگری نقش آفرینی کنند، و هر کسی با طرح مناسب میتواند از تسهیلات مورد نیاز بهره مند شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان در جلسه بررسی مشکلات اشتغال بانوان شهرستان بهار رویکرد دولت سیزدهم را ایجاد فضایی عدالت محور در فضای کاری عنوان کرد تا در همین راستا شاهد توسعه در سطوح مختلف باشیم.

احمد شانیان با اشاره به برنامه هایی در سازمان صمت انجام شده اظهار کرد: امسال رشد ۹۰۰درصدی در ارائه و معرفی افراد در تسهیلات روستایی نسبت به سال گذشته داشتیم، با توجه به پتانسیل و ظرفیت خوب منابع انسانی شهرستان بهار که یکی از سه شهرستان اول در حوزه اقتصادی است، اما خیلی از افراد در این جرگه قرار نمی گیرند و نیاز به تقویت دارد و پیشنهاد میکنیم در سطح شهرستان یک سند راهبردی برای اشتغال بانوان در حوزه روستایی اعم از تسهیلات، نمایشگاه، برند سازی، آموزش شکل بگیرد تا فضای کاری هر بخش مشخص تا هماهنگی لازم با سازو کار های کلی شهرستان بوجود آید تا با ایجاد درگاه ارتباطی با دستگاه های دولتی افراد باو بوروکراسی فضای ارائه تسهیلات و مواد اولیه ارزانتر آشناتر شوند و شاهد نتیجه خوبی باشیم.

شانیان با تاکید بر اینکه مسئله تسهیلات ما در روستا و شهر متفاوت است گفت: مسئولان مربوط در اداره صمت به هیچ وجه نباید به کسی بگویند بودجه نداریم چرا که وظیفه اداره صمت رسیدگی به تقاضا و پیگیری خواسته‌های واحدهای تولیدی است و باید برای دریافت تسهیلات به اداره کار معرفی تا به بانک ارجاع داده شوند.

مدیر کل اداره کار و رفاه اجتماعی استان همدان با مخاطب قرار دادن بانوان کارآفرینو اظهار کرد: مسیری که انتخاب کردید مسیر درستی است، و نیاز به حمایت های بخش دولتی دارید و ما معضلاتی در حوزه کسب و کار و اشتغال کشور، استان و شهر داریم و باو توجه ظرفیت بخش دولتی و خصوصی،ک توانایی مواجه با بخش بیکاری موجود در بخش خصوصی را نداریم و چاره کار برگشت به عقب و احیای مشاغل خانگی است و باید اشتغال و کسب و کار را خانواده محور کنیم.

یوسف شعبانی تصریح کرد: قاعدتا امسال با توجه به افزایش مطالبات مردمی و بالا بردن سرانه درآمد خانواده با حضور بانوان و اعضای خانواده و بهره بردن از ظرفیت موجود در منطقه؛ بخش دولتی برنامه ریزی این حوزه را به جد پیگیری میکند و هدف گذاری میکنند و ما پاشنه خود را برای حمایت از مجتمع های کسب و کار کشیده ایم و نیازمند این هستیم تا طرح و ایده در حوزه تعاون و اشتغال خانگی دریافت کنیم تا با حجم طرح ها مواجه شویم، مشکل امروز ما عدم آگاه سازی اذهان عمومی از منابع دولتی است، اگر بانوان حوزه کارآفرینی را توسعه دهند و تنوع و سلیقه خاصی در فضای کار آفرینی ایجاد کنند رسته های تسهیلاتی را افزایش میدهیم.

حسن پور مدیر صندوق کارآفرینی امید استان همدان عنوان کرد: صندوق شهرستان بهار عملکرد قابل قبولی دارد، و در ۹ماهه سال جاری ۱۵/۵برابر پارسال بیش از ۱۵۰٪ رشد اعتبارات داشته است، صندوق کارآفرینی امید در استان همدان در بحث روستایی رتبه دوم کشوری دارد و در بحث تبصره ۱۸ با توجه به تعامل با مجموعه میراث فرهنگی جذب صددرصد اعتبارات را داشته، و در تعامل با تیم های استانی و شهرستانی و اداره کار جذب اعتبارات داشته است.

انتهای پیام/ق

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=174246
  • دیدگاه‌ها برای سازمان میراث فرهنگی استان همدان: هر گونه تلاشی را برای حضور بانوان کارآفرین و دیده شدن محصولات به کار خواهیم گرفت بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.