• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
3
رئیس پلیس راه استان همدان:

سازمان بهداشت، سلامت روحی و روانی متقاضیان گواهینامه را بررسی کند

  • کد خبر : 206026
  • 09 آذر 1402 - 19:22
سازمان بهداشت، سلامت روحی و روانی متقاضیان گواهینامه را بررسی کند
رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه سازمان بهداشت سلامت روحی و روانی افرادی که برای دریافت گواهینامه مراجعه می‌کنند را تایید کند، گفت: جوانی که نقش مسلسل روی بازو و گردن خود تتو کرده است باید مورد ارزیابی روحی قرار گیرد تا در آینده شاهد سوانح رانندگی غیرقابل جبران در جامعه نباشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی«عصر همدان» پیش از ظهر امروز سومین نشست مجمع سلامت استان با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد.

در این مراسم رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه براساس آمار پزشکی قانونی آمار جانباختگان سوانح رانندگی در هفت ماهه امسال هشت درصد افزایش داشته است، گفت: به نظر می‌رسد امروزه سوانح جاده‌ای چالش برانگیزتر از بروز بیماری‌های قلبی، عروقی و غیرواگیر شده است.

سرهنگ علی فکری با اشاره به اینکه ۸۰ درصد افرادی که به علت بیماری های غیرواگیر فوت می کنند بالای ۵۰ سال سن دارند، تصریح کرد: درصد بالایی از فوتی‌های سوانح رانندگی کودکان، جوانان و قشر فعال جامعه هستند.

وی با تاکید براینکه ۳۰ تا ۳۵ درصد بودجه سلامت صرف درمان مجروحان سوانح رانندگی می شود، تصریح کرد: این درحالی است که بیش از ۹ تا ۱۱ درصد بودجه کشور صرف هزینه تصادفات رانندگی می‌شود.

رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته برنامه‌ریزی شده تا آمار جانباختگان سوانح رانندگی کاهش یابد، خاطرنشان کرد: آمار سوانح از ۱۸ و نیم به دو و نیم درصد رسیده و البته این آمار در برخی کشورها حتی کشورهای حوزه خلیج فارس هم کمتر است.

فکری با اشاره به اینکه در گذشته بیان می‌شد اعتیاد بلای خانمانسوز است، گفت: امروز می‌توانیم بگوییم تصادف از اعتیاد بدتر است چرا که مرگ سرپرست خانواده تبعات زیادی برای دیگر اعضای خانواده دارد و روح و روان شاهدهای تصادف را بَرهم می‌زند.

وی با اشاره به اینکه در دولت قبلی اقدام مناسبی در حوزه کاهش ترافیک و تصادفات نشده است، افزود: بارها استاندار سابق را التماس می‌کردیم که یک جلسه شورای ترافیک برگزار کنیم اما راضی به این کار نمی‌شدند.

رئیس پلیس راه استان همدان ادامه داد: چندسال قبل گفتم در جاده غارعلیصدر همدان، هر سه روز یک نفر فوت می‌کند یا معلول می‌شود ولی مسؤلین به فکر نبودند اما با تغییر دولت اتفاقات خوبی در این حوزه شده است.

فکری با بیان اینکه در سفر سال گذشته رییس جمهور به همدان چهارخطه کردن جاده غارعلیصدر مصوب شد، گفت: این پروژه در حال حاضر در سه فاز در دست اجرا است.

وی با اشاره به اینکه خودروهایی که دیگر مناسب استفاده نیستند تأیید فنی می‌گیرند، تصریح کرد: همین موضوع باعث شد که در تصادف خلعت آباد کبودرآهنگ هفت سرنشین یک خودروی سواری جان باخته و شاسی این وسیله نقلیه به طور کامل کج شد.

رئیس پلیس راه استان همدان ادامه داد: در تصادف دیگری در استان همدان خودرو سواری ۲ تکه شد؛ مردم مقصر تصادف را پلیس می‌دانند در حالی که براساس قانون دولت وظیفه دارد در حوزه امنیتی و سلامت و ایمنی کار کند و ۳۲ دستگاه را پای کار بیاورد.

فکری با بیان اینکه خودرو سازان باید خودرو با کیفیت تولید کنند، اظهار کرد: رقابت باعث می‌شود خودروسازان کمی نسبت به کیفیت توجه بیشتری داشته باشند اما نبود رقابت باعث بی‌کیفیت بودن خودروها شده و ما باید نگران آن باشیم که آیا ایربگ ماشین موقع تصادف باز می‌شود یا خیر؟

وی با اشاره به اینکه استان همدان در بحث جاده‌ای جز بهترین جاده‌ها را دارد، خاطرنشان کرد: در خصوص جاده‌های فرعی و روستایی مشکلات زیادی وجود دارد و ۷۰ درصد تصادفات در جاده‌های روستایی و فرعی است.

رئیس پلیس راه استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سلامت روان رانندگان تاکید کرد و گفت: در بحث سلامت، سازمان بهداشت و درمان باید سلامت روحی و روانی فرد را علاوه بر سلامت جسمی او تایید کند.

فکری عنوان کرد: جوانی که علامت مسلسل روی بازو و گردن خود تتو کرده است باید مورد ارزیابی روحی قرار گیرد و بررسی این موضوع برعهده سازمان بهداشت و درمان است.

وی در پایان گفت: در حوزه فرهنگ سازی مشکل داریم و باید همه دستگاه‌ها برای این موضوع تلاش کنند.

انتهای خبر/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=206026
  • دیدگاه‌ها برای سازمان بهداشت، سلامت روحی و روانی متقاضیان گواهینامه را بررسی کند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.