• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
در سایه نبود شهردار در اسدآباد؛

ساخت یک پارک در هاله‌ای از ابهام!

  • کد خبر : 210633
  • 16 بهمن 1402 - 13:52
ساخت یک پارک در هاله‌ای از ابهام!
کلنگ‌زنی پروژه ساخت پارک در منطقه‌ای از شهر اسدآباد در سایه نبود مدیریت شهری آغاز شده بود که در هاله‌ای از ابهام با دستور دادستانی متوقف شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ سوم بهمن امسال کلنگ عملیات اجرایی ساخت پارکی با نام «شهید حاج قاسم سلیمانی» در منطقه‌ای از شهر اسدآباد با حضور چند تن از اعضای شورا، امام جمعه به زمین زده شد.

کلنگ‌زنی ساخت این پروژه پارک درحالی انجام شده است که بنا بر ادعای راه و شهرسازی زمین آن به تملک شهرداری درنیامده و دارای سند به نام ادارات مختلف است.
جالب‌تر آن است که وقتی کلنگ این پروژه بر زمین زده شده، رئیس شورا و سرپرست شهرداری شهر اسدآباد هم حضور نداشتند.

براساس گفته یک منبع موثق مطلع زمین این پروژه که در همچواری اداره اطلاعات و روبروی مکان سپاه پاسداران است، متعلق به راه و شهرسازی است و دارای سند است، بعداز کلنگ‎زنی این پروژه راه و شهرسازی شهرستان خواهان رفع تصرف این زمین از شهرداری شده است.

فرماندار شهرستان اسدآباد در این باره در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»، با بیان اینکه ساخت پارک در محلی که متعلق به سایت اداری شهرستان است، تخلف بوده، گفت: این زمین دارای سند برای برخی از ادارات است.

حسین‌علی شرکائی افزود: درحال حاضر شروع ساخت پارک متوقف و دادستان دستور داد تابلوی ساخت پارک را بردارند و زمین به حالت اولش برگردد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اسدآباد در خصوص احداث پارک و کلنگ‌زنی این پروژه در زمین‌های روبروی سپاه پاسداران این شهرستان به خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»، کفت: برابر آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها، وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی ملزم به ایجاد سایت اداری در شهرهای با جمعیت کمتر از هفتادهزار نفر است که در سنوات قبل زمین بالاتر از اداره آب و فاضلاب این شهرستان برای سایت ادارات در نظر گرفته شده و مطابق طرح تفصیلی شهر دارای کاربری اداری است.

جواد کرمی با بیان اینکه قطعاتی از این زمین‌های سایت اداری به ادارات مختلف برای احداث ساختمان اداری واگذار شده، افزود: شهرداری اسدآباد طی مکاتبه‌ای درخواست استفاده از این مکان برای احداث پارک را کرده بود که در جلسه‌ای با حضور مسئولان شهرستان و اداره کل راه و شهرسازی به شهرداری اعلام شد که ابتدا طرح احداث پارک و تقاضای تغییرکاربری زمین مذکور از کاربری اداری به فضای سبز را به کمیسیون ماده پنج ارائه و پس از تصویب تغییر کاربری زمین به فضای سبز اقدامات واگذاری به شهرداری برای احداث پارک انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه شهرداری بدون طی مراحل قانونی تغییر کاربری و واگذاری زمین و به صورت خودسرانه اقدام به تصرف و کلنگ‌زنی فضای سایت اداری برای احداث پارک کرد که این امر تخلف است و موارد لزوم توقف کار کتباً به آنان اعلام شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اسدآباد افزود: این اداره برابر یکی از وظایف خود که نظارت بر اجرای صحیح طرح‌های شهرسازی و جلوگیری از تصرف اراضی دولتی است، موارد را از طریق دادستانی شهرستان پیگیری کرده است.

این روزها که مدیریت شهری در اسدآباد به دلیل نبود شهردار سردرگم و بی‌سروسامان است و یک روز سرپرست شهرداری استعفا و روز دیگر با استعفای او موافقت نمی‌شود، ساخت پارکی در دستور کار جمعی از شوراها قرار می‌گیرد که زمین آن هنوز تملک نشده و راه و شهرسازی در رفع تصرف آن از سوی شهرداری است.

آقایان و بانوی شورا که در مراسم کلنگ‌زنی پروژه پارک حضور و دست داشتند، می‌بایست به مردم توضیح دهند که بر چه حساب و کتابی نسبت به کلنگ‌زنی این پروژه که در زمین آن در هاله‌ای از ابهام است، دست زدند، مردم در انتظار پاسخی شفاف برای این امر هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=210633
  • دیدگاه‌ها برای ساخت یک پارک در هاله‌ای از ابهام! بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.