• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
4
رئیس‌کل بیمه مرکزی خبر داد:

رونمایی کروکی برخط تا ۱۳ آذرماه

  • کد خبر : 205908
  • 08 آذر 1402 - 21:20
رونمایی کروکی برخط تا ۱۳ آذرماه
رئیس‌کل بیمه مرکزی ایران گفت: بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای کروکی بر خط سرمایه‌گذاری شده است که ۱۳ آذر رو نمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»علی استادهاشمی امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه سال گذشته حق بیمه تولیدی شرکت‌ها ۱۷۶ هزار میلیارد تومان بود، اظهار کرد: از این مقدار ۱۰۲ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت شد و مابقی اختلاف هم مربوط به هزینه اداری، فروش، بازاریابی و رسالت اجتماعی شرکت‌های بیمه است.

وی با اشاره به این که بیمه مرکزی، بیمه‌گر پایه نیست بلکه بیمه گر تکمیلی است، افزود: در حال حاضر ۲۵ درصد مردم بیمه تکمیلی دارند که نوع و شرایط و قرارداد آنها نیز متفاوت است.

هاشمی ادامه داد: وزارت بهداشت باید اطلاعات افراد که به مراکز درمانی، پاراکلینیک، بیمارستان‌ها و دیگر بخش‌های درمانی مراجعه می‌کنند را در سامانه سپاس بارگذاری کند تا بیمه‌ها از این اطلاعات استفاده کنند.

رئیس‌کل بیمه مرکزی ایران با بیان اینکه بیمه‌ها با اتصال به سامانه سپاس براحتی می‌دانند افرادی که به مراکز درمانی مراجعه کردند چه میزان هزینه درمان پرداخت کرده و سهم بیمه چه میزان بوده و براحتی مابقی هزینه‌ها را پرداخت کنند، اذعان داشت: تاکنون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سامانه سپاس را تکمیل نکرده و شرکت بیمه برای پرداخت خسارت و هزینه‌ها مجبور به دریافت مدارک کاغذی است.

هاشمی افزود: علت ۱۰ درصد نارضایتی مردم از عملکرد بیمه به کارکرد ضعیف کارکنان این صنعت بازمی‌گردد اما بخش بزرگ این نارضایتی مشکلات و خلاءهای قانونی است.

وی گفت: برای نمونه بیمه مبلغی برای افت قیمت خودرو تصادفی از مالک وسیله نقلیه دریافت نمی کند اما در صورت بروز تصادف‌ مالک خودرو علاوه بر دریافت خسارت مدعی دریافت هزینه ناشی از افت قیمت خودرو است.

رئیس‌کل بیمه مرکزی ایران با بیان اینکه بیمه شخص ثالت خودرو زیانده است، چرا که برخی مواقع در صورت بروز یک حادثه مجبور به پرداخت غرامت و دیه به ۱۰ نفر هستند یاد آور شد: مبلغ دیه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافت اما رشد نرخ بیمه شخص ثالت ۳۰ درصد بود در حالی که طبق فرمول‌های موجود میزان افزایش نرخ بیمه باید از دیه بیشتر باشد.

وی گفت: در طرح دارویار ، یارانه دارو به مصرف کننده واقعی پرداخت شده اما به علت تکمیل نشدن سامانه دارو‌یار، بیمه‌ها به علت وصل نبودن به سامانه دارویار و نداشتن اطلاعات افرادی که از این خدمات بهره بردند، سوبسید دولتی دریافت نمی‌کنند.

هاشمی تاکید کرد: شرکت‌های بیمه‌گر هزار برابر سرمایه تعهد دارند بنابراین مجبور به سرمایه‌گذاری وجه دریافتی از بیمه گذار به منظور پاسخگویی به تعهدات در آینده هستند.

وی از بیمه محصولات دانش بنیان خبر داد و گفت: امسال صندوقی با ارزش هزار میلیارد تومان سرمایه پیش‌بینی شده و به زودی راه‌اندازی می‌شود.

رئیس‌کل بیمه مرکزی ایران تاکید کرد: همه آیین‌نامه‌های که نوشته می‌شود باید پیوست فناوری اطلاعات داشته باشد که در این صورت رصد اطلاعات برای شرکت‌های بیمه‌گر تسهیل می‌شود و در صورت بروز انحراف از آیین‌نامه‌های موجود، به راحتی تخلف رصد و برخورد لازم صورت گیرد.

هاشمی افزود: یکی از برنامه‌های صنعت بیمه، راننده محوری است نه خودرو محوری، که در این کار بدون در نظر گرفتن نوع خودرو، راننده‌های قانون‌مند کمتر از راننده‌های متخلف حق بیمه خودرو پرداخت می‌کنند.

این مقام مسئول گفت: صنعت بیمه در کشور متشکل از ۳۹ شرکت فعال بیمه با هزار و ۴۱۳ شعبه است.

انتهای خبر/ ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=205908
  • دیدگاه‌ها برای رونمایی کروکی برخط تا ۱۳ آذرماه بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.