• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
3

روایت غواص خلیج فارس از عملیات بیرون کشیدن پیکرهای شهدای ایرباس/ در حفاظت از مرزهای آبی ایران پا پس نمی‌کشیم

  • کد خبر : 119801
  • 12 تیر 1400 - 15:07
روایت غواص خلیج فارس از عملیات بیرون کشیدن پیکرهای شهدای ایرباس/ در حفاظت از مرزهای آبی ایران پا پس نمی‌کشیم

در میزگردی با عنوان «افشاء حقوق بشر آمریکایی» ابعاد مختلف جنایت‌های وحشیانه آمریکا و همچنین ابعاد حقوقی حمله به هواپیمای مسافربری ایرباس ایران مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. به گزارش عصرهمدان؛ میزگرد ” افشا حقوق بشر آمریکایی” از سوی شبکه اطلاع رسانی هرمز و با حضور سردار حبیب الله میرزایی مدیرکل بنیاد حفظ آثار […]

در میزگردی با عنوان «افشاء حقوق بشر آمریکایی» ابعاد مختلف جنایت‌های وحشیانه آمریکا و همچنین ابعاد حقوقی حمله به هواپیمای مسافربری ایرباس ایران مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

به گزارش عصرهمدان؛ میزگرد ” افشا حقوق بشر آمریکایی” از سوی شبکه اطلاع رسانی هرمز و با حضور سردار حبیب الله میرزایی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان هرمزگان، سرهنگ خدابخش کشاورز معاون هماهنگ کننده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حسام الدین انصاریان یکی از فرزندان شهدای سانحه هواپیمایی ایرباس، منصور قاسمی از شاهدان عینی حادثه هواپیمایی ایرباس و جمعی از خبرنگاران خبرگزاری های مستقر در استان هرمزگان با محوریت شهدای ۱۲ تیرماه و بازخوانی موضوعات پیرامون این حادثه بی رحمانه در خیلج فارس توسط آمریکای جنایتکار و افشا حقوق بشر آمریکایی برگزار شد.

اقدام جنایتکارانه آمریکایی ها در هدف قرار دادن هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس با شماره پرواز ۶۵۵ در دوازدهم تیرماه ۱۳۶۷ شمسی برابر با سوم ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی، عازم حوزه خلیج فارس بود، تصویری دیگر از اقدامات ضد بشر دوستانه آمریکایی ها در طول تاریخ را به تصویر کشاند.

‘راجرز کوپر’ فرمانده ناو وینسنس ساعت ۱۰ صبح همان روز در آبراه بین‌المللی خلیج فارس فرمان شلیک دو فروند موشک را صادر کرد که اصابت این موشک‌ها به هواپیمای مسافربری ایران، همه سرنشینان بی‌دفاع هواپیما را که در کریدور بین‌المللی در حال پرواز بود، به قعر دریا فرستاد.

شهدای سانحه هواپیمایی ایرباس که جمعی از کودکان شیرخوار، زنان و مردان با سنین مختلف، مهمان ۶۰ دقیقه ای پرنده ای آهنین بودند و درحالی که با امید زیاد، رسیدن به مقصد را پیش بینی می کردند،سرخی خونشان با این حمله جنایت کارانه آمریکایی ها، آب‌های نیلگون خلیج فارس را رنگین کرد.

محورهای مختلفی در این میزگرد مورد اشاره و تاکید قرار گرفت که در قالب «افشا حقوق بشر آمریکایی»  به بحث گذاشته شد.

هفته حقوق بشر آمریکایی به درستی نامگذاری شد

سردار حبیب الله میرزایی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان هرمزگان اظهار کرد: هفته ای در تیرماه از سوی مقام معظم رهبری به عنوان هفته “حقوق بشر آمریکایى” به درستی نام گذارى شد که روزهای پایانی آن را سپری می کنیم.

میرزایی افزود: در سالیان نه چندان دور، در این تاریخ اتفاقات بسیار بد و غم انگیزى رخ داده است که از جمله آن، حادثه تلخ سرنگون کردن هواپیماى مسافربرى ایرباس ۶۵۵ ایران توسط آمریکا، کشور مدافع حقوق بشر می باشد.

دشمنان تحمل شکل گیری انقلاب اسلامی را نداشتند

وی ابراز کرد: اوایل شکل گیرى انقلاب شکوهمند اسلامى، دشمنان تحمل دیدن رشد و بالندگى این انقلاب را نداشتند و با نفاق و شایعه پراکنى سعى داشتند بین مردم اختلاف ایجاد کنند.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اینکه ایجاد اختلاف بین اقوام شریف ایرانى یکی از شگردهای ضربه زنی دشمن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود، تصریح کرد: اما آنها فکر وجود رهبرى عالم ، فقیه و مردم پاى کار انقلاب را نکرده بودند، نقش حضرت امام(ره) به عنوان رهبرى جامعه اسلامى و وجود مردمى که به رهبر خود ایمان داشته و براى دفاع از انقلاب عزم خود را جزم کرده بودند بسیار مؤثر بود و دشمنان این موضوع را محاسبه نکرده بودند .

حاصل دفاع مقدس اصل بازدارندگی بود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان هرمزگان گفت: صدام ادعا کرده بود که جنگ با ایران یک هفته و سه روز طول خواهد کشید و عراق فاتح ایران خواهد شد اما با مقاومت مردم ایران در جبهه های حق علیه باطل این جنگ ۸ سال طول کشید.

میرزایی با بیان اینکه جنگ که تمام شد حاصلی را به همراه داشت، تاکید کرد: حاصل دفاع مقدس را می توان اصل بازدارندگی نامید.

وی اظهار کرد: خون شهدا و تلاش های رزمندگان در جبهه های حق علیه باطل با بهره گیری از فرهنگ های ایثار، شهادت، ساده زیستی، تلاش ، اتکا به خود، دشمن شناسی، عمل به موقع ، جدی بودن و ایمان داشتن در طول هشت سال دفاع مقدس باعث شد اجازه ندهیم دشمنان به اهدافشان برسند.

غربی ها جنگ نفتکش ها را آغاز کردند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان هرمزگان عنوان کرد: هنگامی که صدام حسین به  اهداف خود نرسید ، غربى ها که تا آن زمان در پشت صحنه از صدام حمایت می‌کردند، این بار چهره واقعى خود را به جهان نشان داده و وارد جنگ نفت کش‌ها با ما شدند.

میرزایی گفت: این درگیرى هاى آمریکا با جمهورى اسلامى در حوزه دریا ادامه داشت تا سرانجام حادثه تلخی در سال ۶٧ با اصابت دو موشک به هواپیماى مسافربرى ایرباس ۶۵۵ رخ داد.

اقدام ضد بشری آمریکا ۲۹۰ مسافر بی گناه را به اعماق دریا فرستاد

وی با بیان اینکه ناو وینسنس آمریکایی در خلیج فارس هواپیمای مسافربری کشورمان را نشانه گرفت؛ خاطرنشان کرد: این اقدام ضد بشری آمریکا موجب کشته شدن ٢٩٠ نفر از سرنشینان هواپیما اعم از زنان و کودکان خردسالی شد که هیچ دفاعی از خود نداشتند و در خطوط هوایی بین المللی در حال پرواز به مقصد بودند که در عین حال مورد حمله  وحشیانه قرار گرفتند و پیکر مطهرشان به اعماق دریا سقوط کرد.

انگیزه هایی برای فراموش کردن فرهنگ دفاع مقدس وجود دارد

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب ابراز کرد: از سوی دشمنان این ملت انگیزه هایی برای به فراموشی سپردن دوران دفاع مقدس وجود دارد،آنها تلاش می کنند جهانیان یا آن را به فراموشی بسپارند یا آن را زیر سوال ببرند و یا بدنامش کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان هرمزگان گفت: دشمنان می دانند ما با استعانت از فرهنگ دفاع مقدس پیروز شدیم و امروز به دنبال این هستند که این فرهنگ غنی را عوض کنند، امروز دشمن انگیزه این را دارد که محیطى را فراهم کند که بتواند فرهنگ و هنر انقلاب را از بین ببرد و به فراموشى بسپارد ؛ دشمنان انقلاب اسلامى امروز در حال تلاش و صرف پول های کلان براى از بین بردن فرهنگ شهدا و تشکیل اتاق هاى اندیشه ورز خود هستند.

راهیان نور؛ مبارزه مردمی عظیمی در مقابل کار دشمن است

میرزایی با تاسی از سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص راهیان نور ابراز کرد: کاری که شما می کنید یک مبارزه مردمی عظیمی است در مقابل کاری که دشمن می کند، تاریخ و دوران دفاع مقدس یک ذخیره است که از این ذخیره بایست برای رشد و پیشرفت ملی و آمادگی در میدان های فراوانی که هر ملتی در مقابل خود دارد استفاده کرد.

عدم وجود موزه دفاع مقدس زیبنده هرمزگان نیست

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان هرمزگان با بیان اینکه در زمان جنگ حفاظت از تنگه هرمز و سواحل خلیج فارس ، اعزام نیرو براى جنگیدن در جبهه ، اسکان جنگ زده ها و همچنین جمع آوری کمک های مردمی براى ارسال به جبهه از اقداماتی بود که در هرمزگان انجام شده است، تصریح کرد:  حالا که بیش از ٣۵ سال از جنگ تحمیلی می گذرد ما حتی یک موزه دفاع مقدس هم در سطح استان نداریم.

میرزایی خاطرنشان کرد: استان هرمزگان با این همه ذخایر فرهنگی یک موزه دفاع مقدس ندارد، انتظار ما این است که مسئولین استانى با ما همکارى های لازم را انجام دهند تا با لطف خداوند بتوانیم یک موزه شایسته مردم هرمزگان ایجاد کنیم .

منصور قاسمی از چهره های شاخص دریایی هرمزگان و عضو تیم غواصی که پس از سانحه هواپیمای مسافربری ایرباس ایران در جهت جمع آوری پیکر مطهر شهدا دل به دریا زد و پیکر مطهر تعدادی از شهدای ایرباس خونین را از اعماق خلیج فارس بیرون آورده است.

قاسمی با حضور در میزگرد رسانه ای هرمز به نقش بی بدیل رزمندگان هرمزگانی در دفاع مقدس پرداخت و اظهار کرد:  همانگونه که مطلع هستید جنگی تمام عیار با تمام امکانات و پشتیبانی ها به کشور ما تحمیل شد که هنوز مدیریت و شاکله سیاسی و کلان کشور به درستی بنا نشده بود و دشمن سوءاستفاده کرد و به دنبال بازگشت خوی استعماری  به عرصه مدیریتی کشور بود و جنگ را به ما تحمیل کردند.

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=119801
  • دیدگاه‌ها برای روایت غواص خلیج فارس از عملیات بیرون کشیدن پیکرهای شهدای ایرباس/ در حفاظت از مرزهای آبی ایران پا پس نمی‌کشیم بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.