• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
3

روان سازی ترافیک رزن نیازمند توجه جدی تر مسئولان استانی و شهرستانی است

  • کد خبر : 14009
  • 17 مرداد 1398 - 8:52
روان سازی ترافیک رزن نیازمند توجه جدی تر مسئولان استانی و شهرستانی است

شهر رزن به عنوان یکی از ورودی های غرب کشور همواره دارای حجم بالایی از تردد های درون شهری و بویژه برون شهری می باشد.   به گزارش عصر همدان، روانسازی ترافیک شهری لازمه داشتن شهری با ثبات و آرامش بخش به شهروندان است.شهری که دارای ترافیک متعادل و روان نباشد نمی تواند الگویی برای […]

شهر رزن به عنوان یکی از ورودی های غرب کشور همواره دارای حجم بالایی از تردد های درون شهری و بویژه برون شهری می باشد.

 

به گزارش عصر همدان، روانسازی ترافیک شهری لازمه داشتن شهری با ثبات و آرامش بخش به شهروندان است.شهری که دارای ترافیک متعادل و روان نباشد نمی تواند الگویی برای پیشرفت و تعالی در حوزه های مختلف برای شهروندان را ایجاد کند.

سر ریز ترافیک ترافیکی شهرستان درگزین و بخش سردرود،قرار گرفتن نزدیکترین بیمارستان به گردنه پرحادثه آوج و نوع هنده ساخت شهر رزن همواره این شهر را در معرض حجم بالای تردد قرار داده است.

جایگاه شهر رزن باعث شده است تا هرگونه تغییر در وضعیت ترافیکی این شهر با حساسیتهای بیشتر و بالاتری دیده شود.

در چند ماه گذشته و پس از ایجاد رفوژ میانی در خیابان اصلی شهر رزن در حالی که هنوز کنارگذر رزن آماده بهره برادری نشده است موجب شکل گیری برخی نظرات و انتقادات نیز شد.اما اینک مجموعه راهنمایی رانندگی در این شهر استفاده از کند رو سمت چپ خیابان اصلی شهر یعنی خیابان امام خمینی را ممنوع اعلام کرده است.

به موجب این طرح شهروندان فقط می توانند در یک طرف از کندرو یعنی سمت راست اقدام به پارک خودروهای خود کنند.

فرماندهی ناجا در شهرستان رزن در گفت وگو با خبرنگار ما در خصوص دلایل این اقدام گفت:این امر به موجب قانون برای تسهیل در رفت و آمد شهروندان وبخصوص خودروهای مجموعه های خدماتی نظیر اورژانس و آتش نشانی صورت گرفته است.

سرهنگ علی زنگنه افزود:این اقدام موجب راحتی و تسهیل خدمات رسانی های حیاتی به شهروندان خواهد شد.

وی در خصوص مشکل پارک خودرو در سطح شهر نیز اظهار کرد :در کوتاه مدت مردم میتوانند از مکانهای جایگزین و سمت راست کندرو استفاده کنند اما برای بلند مدت بایستی تمهیدات لازم جهت ایجاد پارکینگهای طبقاتی صورت گیرد.

به نظر می رسد طرح های ترافیکی در این شهر از این پس باید با حساسیت بیشتری دنبال شود تا این شهر مهم در مسیر اصلی ورودی چند استان کشور به غرب دارای بار ترافیکی روان تری باشد.

اتمام پروژه کریدور شمالی استان که از سه راه اصله در فامنین آغاز و تا سه راهی اورغین ادامه دارد،ساخت پارکینگ طبقاتی و همینطور تکمیل کنارگذر شهر رزن تاثیری مهم بر روان سازی ترافیک شهر خواهد داشت.

این اقدامات فقط با نگاه شهرستانی قابل حل نخواهد بود و با توجه موقعیت این شهر در استان نیازمند توجه جدی تر از جانب مدیران استانی به این امر نیز می باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=14009
  • دیدگاه‌ها برای روان سازی ترافیک رزن نیازمند توجه جدی تر مسئولان استانی و شهرستانی است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.