• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
0

رشد ۲۳۰ درصدی کشت کلزا در همدان

  • کد خبر : 29489
  • 11 آبان 1398 - 12:03
رشد ۲۳۰ درصدی کشت کلزا در همدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان از رشد ۲۳۰ درصدی امسال کشت کلزا نسبت به سال گذشته در همدان خبر داد گفت: سطح زیرکشت این محصول امسال ۲۷۷ هکتار است. حسین فضلی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان امروز در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ در خصوص کشت پاییزه در سال جاری اظهار کرد: کشت‌های پاییزه از […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان از رشد ۲۳۰ درصدی امسال کشت کلزا نسبت به سال گذشته در همدان خبر داد گفت: سطح زیرکشت این محصول امسال ۲۷۷ هکتار است.

حسین فضلی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان امروز در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ در خصوص کشت پاییزه در سال جاری اظهار کرد: کشت‌های پاییزه از ۱۵ شهریورماه آغاز شده و اولین کشت کلزا بوده که تا ۵ مهرماه ادامه داشته و سطح زیرکشت این محصول امسال ۲۷۷ هکتار است.

وی افزود: روند کشت کلزا امسال نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابر یعنی بالای ۲۳۰ درصد رشد داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه تاکنون ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار گندم آبی در همدان کشت شده است ادامه داد: در حال حاضر ۳۸ هزار هکتار یعنی ۸۵ درصد گندم دیم کشت شده است.

فضلی خاطرنشان کرد: برای گندم دیم ۶۱۰ تن بذر و برای گندم آبی نیز ۱۲۰ تن بذر اصلاح شده تاکنون توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه تا ۱۲ روز آینده کشت پاییزه همدان به طور کامل به اتمام می‌رسد بیان کرد: امسال پیش‌بینی تولید گندم ۷۰ تا ۷۵ هزار تن است اما بستگی به شرایط آب و هوایی هم دارد.

فضلی با بیان اینکه ۳ هزار و ۱۴۰ تن کود برای گندم و کلزا امسال توزیع شده است یادآور شد: پیش بینی می‌شود امسال ۲۶ هزار تن جو در کشت پاییزه همدان تولید شود.

انتهای پیام/ف

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=29489
  • دیدگاه‌ها برای رشد ۲۳۰ درصدی کشت کلزا در همدان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.