• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024
0

رشد ۸۳ درصدی استقبال همدانی‌ها از طرح اکرام ایتام در ماه مبارک رمضان

  • کد خبر : 182147
  • 30 فروردین 1402 - 11:24
رشد ۸۳ درصدی استقبال همدانی‌ها از طرح اکرام ایتام در ماه مبارک رمضان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان با اشاره به استقبال مردم از طرح اکرام ایتام گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون ۶ هزار و ۷۰۰ حامی جذب شدند که این آمار در مقایسه با سال قبل بیش از ۸۳ درصد رشد داشته است. غلامرضا مجیدی در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ با […]

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان با اشاره به استقبال مردم از طرح اکرام ایتام گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون ۶ هزار و ۷۰۰ حامی جذب شدند که این آمار در مقایسه با سال قبل بیش از ۸۳ درصد رشد داشته است.

غلامرضا مجیدی در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ با بیان اینکه طرح اطعام مهدوی از ابتدای ماه مبارک رمضان به نیت نذر سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان(عج) اجرا شده است، گفت: این طرح با همکاری مراکز نیکوکاری، موسسه‌ها، خیریه‌ها، گروه‌های جهادی ‌و کمیته امداد اجرا می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان با اشاره به دایر شدن ۱۵۹ آشپزخانه در سطح استان برای اجرای این طرح افزود: تا روز ۲۷ ماه مبارک رمضان بیش از ۱۶۷ هزار غذای گرم با هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال تهیه و توزیع شده است.

مجیدی ادامه داد: با همکاری ۲ هزار و ۷۰۰ نیروی جهادی و مراکز نیکوکاری، بیش از ۱۰۳ هزار افطاری ساده با هزینه بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال توزیع شد.

وی از توزیع بیش از ۳۵ هزار بسته غذایی با همکاری مراکز نیکوکاری، کمیته امداد و نیروهای جهادی به اقشار نیازمند خبر داد و گفت: ارزش هر بسته ۷۰۰ هزار تومان است و در مجموع ۲۵۰ میلیارد ریال برای این بسته‌ها هزینه شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان با اشاره به مجموع اقدامات در ماه مبارک رمضان افزود: در مجموع ۳۰۷ هزار غذای گرم و افطاری ساده و سبد معیشتی با مبلغی بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان در بین نیازمندان به ویژه مناطق محروم توزیع شده است.

مجیدی با تاکید براینکه طرح اکرام ایتام از برنامه‌های ویژه و اثرگذار کمیته امداد است، یادآور شد: این طرح بیش از بیست سال است که اجرا می‌شود و همدان همواره در رده پنجم و ششم در کشور بوده است.

وی با بیان اینکه مردم همدان همیشه از طرح اکرام ایتام استقبال کرده اند گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون ۶ هزار و ۷۰۰ حامی جذب شدند که این آمار در مقایسه با سال قبل بیش از ۸۳ درصد رشد داشته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان ادامه داد: ۶ هزار و ۷۰۰ حامی، حمایت ۱۱ هزار و ۶۴۷ یتیم را بر عهده گرفتند و این نشان می‌دهد که بعضی از حامیان، بیش از یک نفر را حمایت کردند.

مجیدی خاطر نشان کرد: از نظر ارتباط برقرار شده با محسنین نیز در مقایسه با سال قبل ۳۶ درصد رشد داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه مبالغ کمک معیشتی حامیان به صورت مستقیم به حساب ایتام واریز می‌شود، گفت: هر یتیم شماره مخصوص به خود را دارد و پس از واریز مبالغ به حساب‌ها، مستقیم به دست فرد می‌رسد و کمیته امداد هیچ دسترسی به آن مبلغ ندارد.

مجیدی با بیان اینکه اجرای این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، تصریح کرد: مراکز نیکوکاری در سطح استان و دفاتر کمیته امداد در ماه مبارک رمضان و در سایر ایام سال، آماده جذب حامی هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان افزود: همشهریان می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۰۸۱*۸۸۷۷* و سایر علاقمندان به شرکت در طرح حامی اکرام ایتام با استفاده از همین کد دستوری اما با پیش شماره کد شهر خود، در این طرح شرکت کنند.

مجیدی در پایان با اشاره به اینکه یکی دیگر از راه‌های شرکت در این طرح ارسال شماره ۱ به ۳۰۰۰۰۳۳۳۳ است، تصریح کرد: با افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در طرح حامی اکرام ایتام امیدواریم سرانه واریزی خیرین در استان به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برسد.

انتهای پیام/سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=182147
  • دیدگاه‌ها برای رشد ۸۳ درصدی استقبال همدانی‌ها از طرح اکرام ایتام در ماه مبارک رمضان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.