• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2

رتبه‌ آخر نهاوند در پرداخت وام‌های‌ اشتغال‌زایی‌ در‌ استان

  • کد خبر : 185330
  • 09 خرداد 1402 - 9:40
رتبه‌ آخر نهاوند در پرداخت وام‌های‌ اشتغال‌زایی‌ در‌ استان

فرماندار نهاوند گفت: نهاوند آخرین شهرستان در جذب اعتبارات مشاغل خانگی شد که این قابل قبول نیست و باید امسال با جذب و پرداخت به موقع جبران شود. به گزارش عصر همدان، ضرغام احمدوند در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان نهاوند گفت: برنامه ریزی صحیح با آمار درست و دقیق محقق می شود بنابراین آمارهای اشتغال […]

فرماندار نهاوند گفت: نهاوند آخرین شهرستان در جذب اعتبارات مشاغل خانگی شد که این قابل قبول نیست و باید امسال با جذب و پرداخت به موقع جبران شود.
به گزارش عصر همدان، ضرغام احمدوند در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان نهاوند گفت: برنامه ریزی صحیح با آمار درست و دقیق محقق می شود بنابراین آمارهای اشتغال در سامانه رصد به روز باشد و مشکلات موجود را هم رفع کنید.
وی اظهار داشت: اداره کار و معاون برنامه ریزی و عمران فرمانداری موظف به انجام ارزیابی از بانک ها در پرداخت وام مسکن، مشاغل خانگی، ازدواج و دانش بنیان ها در سال گذشته هستند.
احمدوند افزود: سخت‌گیری بی مورد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به ویژه وام های ازدواج، تبصره ۱۶، مشاغل خانگی و دانش بنیان قابل قبول نیست و حل این موضوع را پیگیری می‌کنیم.
وی اضافه کرد: همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه روسای شعب بانکی موظف به اجرای سیاست‌های دولت برای کمک به اشتغال جوانان و سایر اقشار هستند لذا تخطی از برنامه‌های پیش بینی شده را پیگیری خواهیم کرد.
فرماندار نهاوند گفت: نهاوند آخرین شهرستان در جذب اعتبارات مشاغل خانگی شد که این قابل قبول نیست و باید امسال با جذب و پرداخت به موقع جبران شود.
احمدوند تصریح کرد: عملکرد بانکها در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی و تبصره ۱۶ کمیته امداد قابل قبول است ولی در پرداخت مشاغل خانگی ایراداتی وجود دارد که باید منعکس شود تا موانع برطرف شود ، این روال که بانک ها پیش گرفته اند با شعار سال همخوانی ندارد ، سنگ اندازی جلوی پرداخت تسهیلات به مردم درست نیست و بانکها باید پاسخگو باشند.
وی افزود: همه ی شهرستان های استان بانک های مشابه دارند، چرا باید بانک های نهاوند در مورد پرداخت تسهیلات سخت گیری کنند؟! اگر رویه اعطای تسهیلات اشتباه است باید در کل شهرهای شاهد عدم استقبال متقاضیان بودیم در حالی که شرایط خلاف این موضوع است.
فرماندار نهاوند گفت: در این کار برخی بانک ها خوب عمل کردند و برخی موانع هم نیاز به پیگیری استانی دارد که همین موانع و مشکلات را بشناسیم و پیگیری لازم انجام شود.
وی ادامه داد: تاکید دارم مدیران دستگاهها بویژه بهزیستی و کمیته امداد با بانک ها تعامل مستقیم و مداوم داشته باشند.
احمدوند اظهار داشت: بارها هم گفته ام اعضای کارگروه اشتغال موظف به پاسخگویی هستند و دلیلی برای غیبت هیچ دستگاهی در این جلسه را موجه نمی‌دانیم مثلا برخی بانک ها مثل رفاه، پست بانک، توسعه تعاون و سپه غایب و گزارشی ارائه نشده است. سهمیه اشتغال نهاوند در سال جاری ۲۲۱۹ نفر است.
شهریار مرادی سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهاوند نیز در این جلسه گفت: سهمیه اشتغال نهاوند در سال گذشته ۲۵۹۳ نفر بوده است که ۲۷۶۷ نفر محقق شده است که بیشتر از تعهد بوده است.

وی افزود: تعهد اشتغال امسال ۲۲۱۹ نفر اعلام شده است که مربوط به ۲۱ دستگاه اجرایی است و تا این لحظه فقط ۳ دستگاه در سامانه اعلام کرده اند.

انتهای پیام/ سهرابی

 

 

 


 

 


لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=185330
  • دیدگاه‌ها برای رتبه‌ آخر نهاوند در پرداخت وام‌های‌ اشتغال‌زایی‌ در‌ استان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.