• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2
نماینده مردم اسدآباد در مجلس:

راه آهن اسدآباد-کرمانشاه به زودی احداث می‌شود

  • کد خبر : 776
  • 13 مرداد 1397 - 19:07
راه آهن اسدآباد-کرمانشاه به زودی احداث می‌شود

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح احداث راه آهن اسدآباد به کرمانشاه در پیوست لایحه بودجه سال ۹۷ گنجانده شده است و عملیات ساخت آن به زودی آغاز می شود.

اکبر زنجبرزاده اظهار کرد: علاوه بر آغاز عملیات اجرایی راه آهن همدان – ملایر، اتصال اسدآباد به شبکه ریلی کشور نیز از رهاوردهای سفر وزیر راه و شهرسازی به استان همدان است.
وی اظهار داشت: با اجرای این طرح، مسیر ریلی اسدآباد به عنوان میان مسیر همدان – سنندج به مسیر ریلی کرمانشاه متصل می شود.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در قانون بودجه سال ۱۳۹۷ اتصال خط ریلی اسدآباد به کرمانشاه به تصویب رسیده و ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح اختصاص یافته است.
رنجبرزاده همچنین به انجام مذاکرات اولیه برای اجرای طرح آزاد راه اسدآباد اشاره کرد و گفت: در صورت موافقت هیات وزیران، کار مطالعاتی این طرح نیز شروع می شود.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی به ثمر رسیدن آزاد راه و راه آهن را ۲ طرح اساسی برای تکمیل زیرساخت های این شهرستان برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با حمایت و همراهی دولت شاهد تحقق مطالبات مردم باشیم.
گفتنی است؛ اسدآباد با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۴۵ کیلومتری از همدان قرار دارد و شهری ترانزیتی و شاهراه ارتباطی ۶ استان غربی و جنوب غربی کشور محسوب می شود.
وجود گردنه ای سخت گذر و برف گیر به طول ۱۵ کیلومتر و تردد افزون بر ۲۰هزار خودروی سبک و سنگین در شبانه روز از این گردنه ، موجب بروز تصادفات جاده ای متعدد می شود و بی تردید اتصال این منطقه به شبکه ریلی و آزاد راه های کشور علاوه برافزایش ضریب ایمنی جاده ای آرامش خاطر را به ساکنان اسدآباد هدیه می دهد.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=776
  • دیدگاه‌ها برای راه آهن اسدآباد-کرمانشاه به زودی احداث می‌شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.